ناوگروه «آیزنهاور» و استقرار تاد و پاتریوت

وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام ناوگروه «دوایت آیزنهاور» به حوزه عملیاتی تروریست‌های «سنتکام» و استقرار سامانه‌های تاد و پاتریوت برای حفاظت بیشتر از نیروهای آمریکایی در منطقه را صادر کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی در جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین ادامه دارد، واشنگتن حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا را بیشتر کرد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار یک بیانیه خبر داد که «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور دستوری تازه برای تقویت حضور نظامی واشنگتن در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا صادر کرد.

طبق بیانیه پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقداماتی را به منظور تقویت حضور نظامی آمریکا منتشر کرد.

در بیانیه آمده است: «پس از گفت‌وگوهای مفصل با رئیس‌جمهور بایدن در مورد تشدید تنش‌های اخیر توسط ایران و نیروهای نیابتی آن در سراسر منطقه خاورمیانه، امروز مجموعه‌ای از اقدامات اضافی را برای تقویت بیشتر موضع وزارت دفاع در منطقه انجام دادم. این گام‌ها تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای را تقویت می‌کند، حفاظت نیرو از نیروهای آمریکایی در منطقه را افزایش می‌دهد و به دفاع از اسرائیل کمک می‌کند».

آستین تصریح کرد: «من انتقال ناوگروه دوایت آیزنهاور را به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی هدایت کردم. این ناوگروه ضربتی علاوه بر ناوگروه ضربتی جرالدفورد است که در حال حاضر در دریای مدیترانه شرقی در حال فعالیت است. این اقدام، حضور نیروهای ما را بیشتر و توانایی‌ها و توانمندی ما را برای پاسخگویی به طیف وسیعی از موارد احتمالی تقویت می‌کند».

وزیر دفاع آمریکا همچنین دستور فعال کردن سامانه‌ پدافندی «تاد» و همچنین «پاتریوت» را در سرتاسر منطقه غرب آسیا صادر کرد «تا حفاظت از نیروهای ایالات متحده افزایش یابد».

رئیس پنتاگون همچنین خبر داد که دستور آماده‌باش به تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی را برای افزایش آمادگی جهت پاسخگویی سریع در صورت لزوم، صادر کرد.

تدارک آمریکایی‌ها برای افزایش حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا در شرایطی انجام شده که واشنگتن و دیگر کشورهای غربی در حال حمایت‌های همه جانبه از رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه فلسطینیان هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 1
    سلام هرچه نزدیکتر بیایند بهتر در تیررس موشک های یمنی ها قرار می گیرند علی برکت الله
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    انشالله که نابودشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس