کد خبر 1538704
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
سالمندان

آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که جمعیت سالمندان کشور به ۹ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر رسیده است که سهم سالمندان بالای ۸۰ سال ۹۶۶هزار نفر است.

به گزارش مشرق، آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که جمعیت تمام سالمندان کشور به ۹ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر رسیده است.

براساس اطلاعات دریافتی مرکز آمار، یک میلیون و ۲۸۲ هزار زن و یک میلیون و ۹۲ هزار مرد سالمند بازنشسته در مناطق روستایی و غیرساکن زندگی می کنند که مجموع آنها به ۲میلیون و ۳۷۴ هزار نفر می رسد.

برآوردهای این مرکز در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که میزان سالمندان کشور که دارای سنین بین ۷۰ تا ۸۰ سال هستند، دو میلیون و ۶۵۸ هزار نفر بوده که یک میلیون و ۴۳۹ هزار نفر از آن ها را زنان و یک میلیون و ۲۱۹ هزار نفر دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.

آخرین داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ که ۹۶۶ هزار سالمند دارای سن ۸۰ سال و بیشتر در کشور زندگی می‌کنند. در این میان ۵۱۱ هزار نفر از این آمار را زنان و ۴۵۵ هزار نفر دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.

این داده‌ها اضافه می‌کند که ۶۸۳هزار از سالمندان زن و مرد در نقاط شهری و ۲۸۳ هزار سالمند در سنین ۸۰ سال و بیشتر در مناطق روستایی وغیرساکن و شهری زندگی می‌کنند.

در مجموع آخرین اطلاعات ارائه شده مرکز آمار حاکی از آن است که ۹ میلیون و ۵۲۱ هزار سالمند در کشور داریم که ۵میلیون و ۸۹۷ هزار نفر آن ها در سنین بین ۶۰ تا ۷۰ سال، ۲میلیون و ۶۵۸ هزار نفر در سنین بین ۷۰ تا ۸۰ سال و ۹۶۶ هزار نفر از سالمندان کشور نیز در سنین بالاتر از ۸۰ سال قرار دارند.

براساس این داده‌ها، ۲میلیون و ۳۷۴هزار سالمند مرد و زن در مناطق روستایی و غیرساکن و ۷میلیون و ۱۴۷هزار مرد و زن سالمند در مناطق شهری کشور زندگی می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بنابر این از 90 میلیون جمعیت ایران فقط 9 میلیون نفر یعنی فقط 10 درصد زمان شاه رو به یاد دارن و بقیه در دوران بعد از شاه بدنیا اومدن و خیال می کنن اون دوران یه دوران طلایی بوده!!!!!!!!!. اینه راز شعار هالو باقالی ها (رضاشاه روحت شاد!!).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس