کد خبر 1538522
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
بن فرحان: اولویت نخست ما توقف درگیری‌ها در غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست صلح قاهره که امروز (شنبه)، در مصر برگزار شده است، خواستار توقف فوری تنش‌ها در نوار غزه و احترام تل‌آویو به حقوق بین‌الملل شد.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی، بعدازظهر امروز (شنبه)، در نشست صلح قاهره سخنرانی کرد.

وزیر خارجه سعودی گفت: «قاطعانه زیر پاگذاشتن حقوق بین‌الملل بشردوستانه را از سوی هر طرفی که باشد، مردود می‌دانیم. ما هر گونه حمله به غیرنظامیان را در هر کجا که باشد، محکوم می‌کنیم و خواستار احترام اسرائیل به حقوق بین‌الملل هستیم».

فیصل بن فرحان اضافه کرد: «از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم برای توقف حملات اسرائیل به غزه آن‌ها را تحت فشار قرار دهد. قاطعانه تلاش‌ها برای کوچ اجباری فلسطینیان را رد می‌کنیم».

او همچنین اظهار داشت: «جامعه بین‌الملل برای توقف محاصره غزه باید به اسرائیل فشار آورد. اولویت اول ما توقف فوری تنش نظامی در غزه است».

نشست صلح قاهره به میزبانی مصر به منظور بررسی تحولات و آینده فلسطین و بحث و تبادل نظر درباره جنگ فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه)، آغاز شده است.

۳۱ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی از جمله سران قطر، ترکیه، یونان، تشکیلات خودگردان فلسطین، امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، عراق، ایتالیا، قبرس و دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام . برادران این اشعار یکی از بهترین اشعار عملی در راه مبارزه با اسراییل برای همگان میباشد و است ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...یعنی ای اسراییل خیبر خیبر یادت است سپاه محمد ص و ع ایستاده است ....مشرق بی انصافی نکن از دشمنان ما مطلب چاپ کردی از مال ما هم چاپ بکن ...
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    اینجام ایران رو بازی ندادن ؟ چرا هیچ جا ایران دعوت نمیشه ؟
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    این مواضع سیاسی را صرفا برای مدیریت افکار عمومی مسلمانان مطرح می‌کنند ولی در عمل سرسپردگی محض به آمریکا دارند
    • تورک IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      شما که ادعا دارید سرسپرده نیستید چرا هیچ کاری نمی‌کنید؟!!!؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    به این شعارهای منافقانه ادامه دهید.. صهیونیست‌ها هم به کشتار ادامه می‌دهند، چند روز دیگر غزه ای وجود ندارد که علیه روابط سازشکارانه شما طوفان کند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس