السودانی: هیچ‌کس حق ندارد به نمایندگی از مردم فلسطین سازش یا مصالحه کند

نخست‌وزیر عراق در نشست قاهره برای فلسطین، تاکید کرد: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد غیرقابل قبول است و می‌تواند به منطقه و جهان کشیده شود.

به گزارش مشرق، «محمدشیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق امروز، شنبه ۲۱ اکتبر در اجلاس عربی صلح قاهره که در حمایت از فلسطین برگزار شده است، خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و بازگرداندن حثوق فلسطینیان شد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، السودانی گفت: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد غیرقابل قبول است؛ آیا زمان پایان دادن به این اشغالگری و اتمام درد و رنج مردم مبارز و استوار فلسطین فرا نرسیده است؟

نخست‌وزیر عراق افزود: درگیری در غزه ممکن است به گونه‌ای در منطقه گسترش یابد که منابع انرژی جهانی را تهدید کند؛ اگر به فریاد مردمی با حقوق مشروع گوش داده می‌شد، مسئله فلسطین به اینجا نمی‌رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: عراق هرگونه جابجایی فلسطینی‌ها از نوار غزه و هرگونه درخواست برای آوارگی‌شان را به شدت رد می‌کند. ما خواستار آتش‌بس و گشایش گذرگاه‌های بشردوستانه در غزه هستیم؛ پس از آن برای تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان تلاش می‌کنیم.

السودانی خاطرنشان کرد: هیچ کس حق کوتاه آمدن یا مصالحه از جانب مردم فلسطین را ندارد، آن‌ها در قضیه خودشان تصمیم‌گیرند.

نشست صلح قاهره با هدف بررسی تحولات و آینده فلسطین و بحث و تبادل نظر درباره جنگ فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، امروز به میزبانی مصر آغاز شده است. ۳۱ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی از جمله سران قطر، ترکیه، یونان، تشکیلات خودگردان فلسطین، امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، عراق، ایتالیا، قبرس و دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    5 0
    سلام . برادران این اشعار یکی از بهترین اشعار عملی در راه مبارزه با اسراییل برای همگان میباشد و است ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...یعنی ای اسراییل خیبر خیبر یادت است سپاه محمد ص و ع ایستاده است ....مشرق بی انصافی نکن از دشمنان ما مطلب چاپ کردی از مال ما هم چاپ بکن ...
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 1
    مایه تاسف برای دیپلماسی کشور که ما در این نشست حضور نداریم بعد یونان نامربوط حضور داره!!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 4
    چرا ما در این نشست که تقریبا همه کشورهای اسلامی هستند نیستیم؟!!
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    اصلا ارزشی دارن تا کسی حرفی ازشون بزنه ؟
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 3
    ایران کجایی؟ دقیقا کجایی؟ تو نقشه نیستی....اونوقت جی بوتی نامربوط هستش
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      همیشه اینطور بوده و خواهد بود بزرگان به چشم کوچکها نمی آیند.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    این بندگان خدا دارند زیر بمب و موشک اسرائیل دارند کشته و آواره می‌شوند یکعده هم نشستن کنار می‌گویند لنگش کن این همه شعار الکی مگر شعار جنگ نمیدهید چرا نمی‌روید کمکشان بجنگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس