نوجوان آمریکایی مجروح در غزه: حمایت از اسرائیل در مقابل غیرنظامیان بی‌گناه را متوقف کنید

نوجوان فلسطینی-آمریکایی مجروح که وحشت بمباران خانه‌اش در غزه را تجربه کرده و خواهرش را از دست داده، از دولت آمریکا خواست حمایت از اسرائیل در مقابل غیرنظامیان را متوقف کند.

به گزارش مشرق، «یوسف ابو شعبان» نوجوان فلسطینی-آمریکایی مجروح در غزه در مصاحبه با «عرب نیوز» از وحشت ناشی از بمباران بی‌امان مناطق مسکونی توسط رژیم صهیونیستی که به شهادت خواهر کوچکترش و مجروح شدن خانواده‌اش منجر شده، گفت و از «جو بایدن» خواست حمایتش از جنایات اسرائیل را متوقف کند.

وی گفت: «ما در خانه پنج نفر هستیم--من، مادرم، پدرم و دو خواهرم». او سپس درباره حمله رژیم صهیونیستی و آنچه بر سر خود و خانواده‌اش آمده، گفت: جراحات من جدی نیست اما جراحت فکم جدی است. پدرم دچار اختلال بینایی شده و ممکن است دچار معلولیت جسمی شود. بازوهای او شکسته و دچار آتروفی عضلانی شده است.

یوسف در ادامه گفت: مادرم مجروح شده است. یکی از خواهرانم آسیب متوسط تا جدی دیده اسم او جهان است و هشت سالش است. اسم خواهر دیگرم جود است او ۱۴ سالش بود و بر اثر ترکش بمب که جمجمه‌اش را شکافت و باعث آسیب جدی او شد، شهید شد.

وی در ادامه سخنانش به مصائب ناشی از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: من خواستار درمان برای خودم و همه شهروندان بی‌گناه هستم.

او با نشان دادن گذرنامه‌ افزود: چه فایده‌ای دارد وقتی من مجروح هستم و درد متداوم را تحمل می‌کنم. به دلیل کمبود تجهیزات انگشتم بدون بی‌حسی پیوند شد. مجبور شدم تحمل کنم. می‌خواهم همه مجروحان در خارج از کشور تحت درمان قرار بگیرند. به دلیل کمبود امکانات از دولتم (آمریکا) می‌خواهم از من، خارجی‌ها و همه شهروندان حفاظت کند.

وی سپس خواستار توقف حمایت از اسرائیل در مقابل شهروندان بی‌گناه شد و افزود: شهروندان کاری نکرده‌اند؛ من کاری نکرده‌ام. من دانشجو هستم و هیچ وابستگی سیاسی یا حزبی ندارم. من و خانواده‌ام فقط تلاش می‌کنیم زندگی کنیم. در هیچ چیزی دخالت نداریم، شهروند هستیم. درِ جلویی و راه‌پله ما بمباران شد.

رژیم صهیونیستی در پی دریافت ضربه کاری که بیش از هزار کشته از این رژیم گرفت طی دو هفته رو به کشتار مردم بی‌دفاع غزه آورده و تاکنون ۷۰ درصد شهدای غزه زن و کودک و سالخورده هستند. وزارت بهداشت در نوار غزه، جمعه (۲۸ مهر) اعلام کرد شمار شهدای نوار غزه از چهار هزار نفر فراتر رفته است.

وبگاه خبری فلسطین الیوم نوشت: «۱۴ روز از حملات اشغالگران صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه گذشت و در این مدت (تا جمعه) ۴۱۳۷ فلسطینی شهید و ۱۳۱۶۲ نفر مجروح شدند».

همچنین «اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت اسرائیل از ابتدای تجاوز (طی دو هفته) به ۵۲۱ خانواده و منزل مسکونی حمله کرده‌ که نتیجه آن ۳۱۰۹ شهید بوده است. وی افزود هنوز بسیاری از قربانیان زیر آوار هستند و وزارت بهداشت تا الان ۱۴۰۰ اعلامِ مفقودی دریافت کرده که ۷۲۰ نفرش، کودک است.

بنابر این گزارش، هفت بیمارستان و ۲۱ مرکز بهداشتی در پی حملات اسرائیل یا در نتیجه اتمام سوخت از فعالیت افتاده است. همچنین، کادر پزشکی تاکنون (طی دو هفته) ۴۶ شهید و ۸۵ مجروح داده و ۲۳ خودرو امداد منهدم یا از مدار خدمت خارج شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    بیخودکرد عرب باید دوحکومتی صلح حاکم بشه
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    6 0
    از چه کسی هم کمک خواست! از آمریکایی که بمب فرستاد اسرائیل،که بیمارستان (!) فلسطین که پناهگاه کودکان و مادران بود، رو بزنه........
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      پسر خوب از آمریکا کمک میخواهی!؟ بعنوان یک کار تبلیغی ویک مثلا شهروند آمریکایی، شاید بعضیا توی آمریکا دلشون یه کمی تکونی بخوره، ولی هیچ اثر دیگه ایی نداره...شیطان بزرگ، شیطان بزرگه.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    مررررررررررگ بربایدن ومررررررررررررررگ بر نتان یابو
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    مررررررررررگ بربایدن ومررررررررررررررگ بر نتان یابو
  • ناشناس IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    کاش فقط یه لحظه آدما فکرشو میکردن عمر ما دو روز بیشتر نیست خیلی زود میگذره و باید خیلی خوب و درکنار هم زندگی کنیم تا همچون اتفاقی رخ نده هیچ کجا .ای کاش
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    من و خانواده‌ام فقط تلاش می‌کنیم زندگی کنیم. در هیچ چیزی دخالت نداریم، شهروند هستیم. منفعل بودن یعنی این برادر اگر 70 سال بی تفاوت نبودید الان اسراییل پیشزوی نمی کرد عرب همین هست خرم از پل بگذرد به من چه!!!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    یوم کیپور یوم کیپور یا اعرابی جیش الآمریکا قادمون... یعنی ای اعراب جنگ یوم کیپور یادتون میاد الآن هم ارتش امریکا پشت اسرائیل وایساده.. غیرت کنید کشورهای عربی همه با هم کار اسرائیل را یکسره کنید یکبار برای همیشه.. وگرنه باید با آرمان فلسطین خداحافظی کنید..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس