السیسی: ما گذرگاه رفح را نبستیم، اسرائیل آن را بمباران کرد

رئیس جمهور مصر ضمن محکومیت کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، تصریح کرد قاهره دستور بستن گذرگاه مرزی رفح را صادر نکرده، بلکه این ارتش اسرائیل بوده که آن را بمباران کرده است.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، ظهر امروز (شنبه)، در اجلاس صلح قاهره که در حمایت از فلسطین برگزار شده است، سخنرانی کرد.

رئیس جمهور مصر گفت: «ما به‌شدت حمله و وحشت‌افکنی در میان غیرنظامیان و سکوت جهان در قبال حوادث غزه و تلاش برای کوچ اجباری مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم. انسانیت در قبال آنچه هم‌اکنون در غزه روی می‌دهد، در برابر یک آزمون قرار دارد».

عبدالفتاح السیسی اضافه کرد: «ما هیچگاه گذرگاه رفح را نبستیم، این حمله اسرائیل بود که باعث بسته شدن آن شد. من و بایدن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه توافق کردیم».

او در ادامه اظهار داشت: «قاطعانه کوچ اجباری فلسطینیان به سیناء را رد می‌کنیم زیرا این اقدام باعث کنار رفتن مسئله فلسطین است. فلسطینی‌ها ترک خاک خود را نمی‌پذیرند. حذف مسئله فلسطین بدون یک راهکار عادلانه رخ نخواهد داد».

رئیس جمهور مصر در عین حال بیان کرد: «حل مسئله فلسطین از طریق کوچاندن فلسطینیان انجام نمی‌شود، بلکه از طریق دستیابی آن‌ها به حقوق مشروعشان صورت می‌گیرد. باید جلوی گسترش دامنه جنگ را بگیریم که این منطقه و جهان را تهدید می‌کند».

عبدالفتاح السیسی در پایان گفت: «باید برای پایان دادن به این فاجعه و ایجاد یک راهکار دائم اقدام کنیم. کشور فلسطین بایست بر پایه مرزهای ۱۹۶۷ تشکیل شود».

نشست صلح قاهره به میزبانی مصر به منظور بررسی تحولات و آینده فلسطین و بحث و تبادل نظر درباره جنگ فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه)، آغاز شده است.

۳۱ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی از جمله سران قطر، ترکیه، یونان، تشکیلات خودگردان فلسطین، امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، عراق، ایتالیا، قبرس و دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    مصر و سوریه و حزب‌الله باید حمله را شروع کنند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    خفه شو مردک بزدل.بلوک های سیمانی جلو مرز را همه دیدیم/مگه باز کردن ی گذرگاه که بمب خورده چقدر طول میکشه. مردم مصر ریختن تو خیابون ترسیدی بازش کردی.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام . برادران این اشعار یکی از بهترین اشعار عملی در راه مبارزه با اسراییل برای همگان میباشد و است ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...یعنی ای اسراییل خیبر خیبر یادت است سپاه محمد ص و ع ایستاده است ....مشرق بی انصافی نکن از دشمنان ما مطلب چاپ کردی از مال ما هم چاپ بکن ...
  • محمود IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    عجب طنزی مهره اصلی و تاثیر گذار در منطقه یعنی ایران حضور نداشته پس نتیجه هیچ هیچ خواهد بود
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    این بی وجود هم مث خیلی از حکام غرب ذلیل یکی از نوکران خیانتکار به کشور خودش و آرمان کشور فلسطینه که باید به جهنم رهسپار شود.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    تو یکی خفه شو!خیر سرت یه عمره نظامی هستی اما اندازه یه دختر ده ساله هم جربزه و شجاعت نداری
  • حمید IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    کاش مردم مظلوم فلسطین هم یه امریکا یا فرانسه یا انگلیس داشتن که بدون هیچ اجازه ای تز هیچ کشور و سازمانی کمک های مالی و نظامی دریافت میکرد نه متحدی مثل کشورهای مسلمون که بعد اینهمه کنفرانس و تهدید ومذاکره وجردادن خودشون ۲۰تا کامیون تازه با اجازه از رژیم نحص صهونیستی و امریکا کمک رسوندن بهش
  • فریبرز IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    خب بی غیرت برو بازش کن
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    السیسی ارتش مصر را حرکت بده
  • محمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    حیف سیب زمینی.بدبخت چسبیده به صندلی مثل سگ می‌ترسه عوضش نکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس