مطالبه اژه‌ای از پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد با مفسدان

رئیس قوه قضائیه گفت: پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه‌های مربوطه از مساعدت خود فعالان اقتصادی و ‌تولیدی در امر برخورد با مفسدان و قاچاقچیان و عناصر سوءاستفاده‌گر، بهره بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز پنجشنبه (۲۷ مهر) طی سخنانی در اولین اجلاس جهادگران اقتصادی ایران که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اهمیت سه مقوله امنیت، فرهنگ و اقتصاد اظهار داشت: سه مقوله مهم و کلیدی امنیت، فرهنگ و اقتصاد، بر روی هم تأثیر و تأثر دارند و چنانچه هر کدام از این بخش‌ها متحمل آسیب شوند، سایر ساحت‌های زندگی اجتماعی نیز به نحوی از انحاء متضرر می‌شوند.

وی ادامه داد: در زمینه هماهنگی و هم‌افزایی میان بخش‌ها و مجموعه‌هایی که متولی امر اقتصاد و سرمایه‌گذاری و جهش تولید در کشور هستند، نیازمند بازنگری در قوانین و مقررات و ساختارها هستیم و این بازنگری با عنایت به سه مؤلفه «تحریم‌های ظالمانه»، «استعداد انسانی غنی در کشور» و «پیشرفت‌های فناورانه در حوزه دانش‌بنیان‌ها» بیش از پیش احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه با تشریح اهمیت و ارزشمندی مقوله جهش تولید و خودکفایی در امر اقتصاد در کشور، گفت: دولت نمی‌تواند بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، مقوله جهش تولید را به صورت مطلوب به پیش ببرد.

رئیس دستگاه قضا با تبیین مقوله فرهنگ‌سازی در امر حمایت از فعالان و سرمایه‌گذاران سالم اقتصادی گفت: باید به‌گونه‌ای در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم که هیچ متولی و مسئولی در کشور، ترس و واهمه‌ای نسبت به حمایت از یک فرد سرمایه‌گذارِ تولیدگرِ دلسوز و باانگیزه، نداشته باشد؛ البته بحث فرد متخلف و متقلب جداست.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان سالم اقتصادی گفت: مسئولان امر و دستگاه‌های مربوطه از جمله دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، علاوه بر آنکه در جهت رفع موانع تولید تلاش می‌کنند، باید همت خود را متمرکز گردانند تا مبادا خود مانعی برای تولید ایجاد کنند؛ در همین راستا، چنانچه گزارشی ناظر بر تخلف یک تولیدکننده و سرمایه‌گذار واصل شد، مطلوب آن است که همان ابتدا او را فرابخوانند و تذکرات و هشدارهای لازم را به او بدهند؛ زوایای گوناگون زندگی او را در زیر چنبره اطلاعاتی قرار دهند و بعد از چند ماه، اشکالی را در گوشه ای پیدا کنند و مبادرت به دستگیری او نمایند؛ بنابراین در این مقوله ما باید در روش و منش خود تجدیدنظر داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ضروری است مسئولان و متولیان امر، به این مهم توجه داشته باشند که با عدم ثبات در برنامه‌ها و مقررات مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری، فعالان اقتصادی متحمل زیان می‌شوند و نمی‌توانند محاسبات خود را در میان‌مدت و بلندمدت تنظیم و تدوین گردانند؛ لذا ثبات در برنامه‌ها و مقررات حوزه تولید و سرمایه‌گذاری از امور مهم و کلیدی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد: فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه تولید و اقتصاد باید بدانند چنانچه مشکل و مسئله‌ای در حوزه کاری آنها پدید آمد، طرف حساب آنها کدام دستگاه متولی می‌باشد؛ این آگاهی و اطلاعِ فعالان تولیدی و اقتصادی نسبت به مرجع قانونی طرف حساب آنها، بسیار در امر هماهنگی برای حل و فصل مسائل و رفع مشکلات مؤثر و کارآمد است.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه‌های مربوطه، از مساعدت خود فعالان اقتصادی و ‌تولیدی در امر برخورد با مفسدان و قاچاقچیان و عناصر سوءاستفاده‌گر، بهره بگیرند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ما در قوه قضاییه حامی فعالان سالم اقتصادی و تولیدی و سرمایه‌گذاران و همچنین مدافعان امنیت مردم در همه زمینه‌ها بالاخص امنیت اقتصادی هستیم.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم و کودکان غزه و جنایت اخیر این رژیم پلید و خبیث در بمباران بیمارستانی در غزه، گفت: توحش و درندگی صهیونیست‌های جنایتکار که با حمایت‌های کشورهای به اصطلاح متمدن غربی همراه است از ناحیه هیچ حیوان درنده‌ای صورت نمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک سوتر DE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    6 3
    شما با اون طبری که گرفتن برخورد کن، دستور به پلیس اقتصادی پیش کش
  • سید فروزان CH ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آقای اژه ای هم شیوه باید بابد خسن ریش بنفش را پیش گرفته ، باید چنین شود باید چنان شود ، ملت باید بابد مسئولان را نمیخواهند عمل میخواهند ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس