ورود دستگاه قضا به تبریز

رئیس قوه قضاییه در راس یک هیئت عالی قضایی در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود وارد استان آذربایجان شرقی شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، صبح امروز چهارشنبه (۱۲ مهر) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی وارد تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر برنامه‌های متنوعی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم آذربایجان شرقی ترتیب خواهند داد؛ دیدار با اقشار مختلف مردمی، دانشجویان، صنعتگران و فعالان اقتصادی این استان نیز در زمره برنامه‌های سفر قاضی‌القضات به تبریز است.

حضور رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز/ حجت‌الاسلام اژه‌ای: قوه قضاییه با تمام امکانات از فرماندهی انتظامی حمایت خواهد کرد

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز و کردستان سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاهی استان آذربایجان شرقی: همانطور که سال گذشته وعده دادیم، امسال با کمک دولت در بحث تخلفات و جرایم بانکی ابتدا به سراغ بانک‌ها رفته‌ایم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز چهارشنبه ۱۲ مهر در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، در دانشگاه تبریز حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفتگو و تبادل نظر بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی حدود ۲۷ ماه اخیر که تصدی ریاست عدلیه را بر عهده دارد، چندین نشست هم‌اندیشی با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی به ویژه دانشجویان کشور برگزار کرده و همواره بر شنیدن نقطه‌نظرات همه منتقدان و صاحبنظران تاکید داشته و در این راستا فراخوانی مهم صادر کرده است.

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در دیدار امروز خود با دانشجویان و اساتید دانشگاهی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی دانشگاهی اظهار کرد: از سخنان و اظهارات شما دانشجویان و اساتید بسیار استفاده کردم و معتقدم این سخنان و مواضع هر کدام در جای خود قابلیت کاربرد برای انتفاع اجتماعی را دارند. 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: زیربنای استقلال و اقتدار نظام پیشرفت در مباحث علمی است؛ لذا شما دانشجویان از جوانی و نشاط خود برای ارتقاء بنیه علمی بهره بگیرید و تلاش کنید در آینده، نواقص و اشکالات کنونی را رفع کنید. 

رئیس عدلیه بیان داشت: دشمن درصدد القاء تحقیر و کوچک‌شماری در بین جوانان ماست؛ لذا ما نباید در این چرخه و فرآیند وارد شویم و از توانمندی‌ها و جنبه‌های مثبتی که داریم غافل شویم. 

رئیس دستگاه قضا گفت: کلیه‌ی مطالب مطرح شده از جانب شما دانشجویان و اساتید اعم از موضوعات مرتبط با قوه قضاییه و سایر مطالب را پیگیری خواهم کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: طی مدتی که متصدی مسئولیت ریاست قوه قضاییه هستم با نمایندگان تمامی اقشار جامعه دیدار و نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کرده‌ام و همواره از گفتگو و نشست و برخاست با مردم و صاحبنظران و منتقدان استقبال کرده‌ام. 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مقوله به‌روزرسانی سند تحول قضایی و فراخوان صادره در این خصوص از ناحیه معاونت راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: از همه دانشجویان و اساتید درخواست می‌کنم که نقطه‌نظرات خود را درخصوص به‌روزرسانی و ارتقاء سند تحول قضایی ارائه دهند و اطمینان داشته باشند که این نقطه‌نظرات مورد استفاده ما قرار خواهد گرفت. 

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضایی آمادگی کامل دارد تا ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی و حقوقی خود را در اختیار مجامع دانشگاهی قرار دهد و تعامل پایدار و سازنده‌ای را در حوزه‌های مربوطه با دانشگاهیان برقرار سازد؛ به منظور تحقق این مهم، با آغوش باز پذیرای ایده‌های شما دانشجویان و اساتید خواهیم بود. 

قاضی‌القضات در ادامه با اشاره به موضوع اصلاح و بازاجتماعی کردن محکومان و مجرمان، گفت: یکی از وظایف قوه قضاییه اصلاح و بازاجتماعی کردن محکومان و مجرمان است؛ ما اعتقاد داریم که باید راه بازگشت و توبه را برای جوانان یا اشخاصی که در اثر وسوسه‌های شیطان‌صفتان مرتکب جرایم شده‌اند، باز گذاشت؛ اگر فردی مرتکب جرمی شد باید مجازات شود، اما نباید از حیّز انتفاع ساقط شود؛ حتی معتقدیم چنانچه مجرمی به حکم قانون با مجازات اعدام مواجه شد، نباید به‌گونه‌ای باشد که زندگی اجتماعی بستگان و اعضای خانواده او تحت‌الشعاع قرار گیرد؛ این‌ها مباحثی است که در دوره جدید ما بر روی آن‌ها تمرکز کرده‌ایم و از شما دانشجویان و اساتید نیز می‌خواهیم تا در این حوزه‌ها با اقدامات پژوهشی ما را یاری رسانید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به مقوله آزادی‌های مشروع، بیان داشت: مبتنی بر وظیفه قانونی و امتثال امر، ولی فقیه، یکی از اولویت‌های کاری خود را توسعه و بسط آزادی‌های مشروع تعریف کرده‌ام، اما مع‌الأسف هنوز همه مصادیق آزادی‌های مشروع شناسایی و تعریف نشده‌اند؛ لذا در این حوزه نیازمند اقدامات متقنِ پژوهشی و تحقیقاتی هستیم و این عرصه‌ای است که شما دانشجویان و اساتید می‌توانید به بارزترین شکل ممکن یاری‌گر ما باشید. در موارد و مقولاتی نیز تشخیص حکم به عرف محول شده است؛ سؤالی که مطرح می‌شود آن است که در این قبیل موارد کدام عرف باید ملاک نظر و عمل قرار گیرد؛ از شما دانشجویان و اساتید درخواست دارم که در این حوزه نیز با تدبّر و تعمق، به ما کمک کنید.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در موارد و موضوعاتی نیازمند آن هستیم که میان دو یا چند امر مهم، اجتماع ایجاد کنیم و از این طریق به تمشیت امور مبادرت ورزیم؛ فی‌المثل در بحث رونق و جهش تولید، به گونه‌ای تدبیر کنیم که هم منافع بخش خصوصی محقق شود و هم عدالت اجتماعی به منصه ظهور درآید. بدون تردید همه به این مهم قائل هستیم که دولت نمی‌تواند به تنهایی متکفل امر رونق اقتصاد و جهش تولید شود و در این عرصه باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره بگیریم. 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اگر از تبعیض یا عدم عدالت اجتماعی رنج می‌بریم و می‌خواهیم حقوق عامه بصورت تمام و کمال احیاء شود، چاره کار اتخاذ رویکرد مدبرانه و پرهیز از یکسویه‌نگری و نگاه تک‌بعدی به مقولات و موضوعاتی است که در پرتوی آن‌ها عدالت و توسعه توأمان محقق می‌گردند. باید بتوانیم میان دوگانه‌ها جمع ایجاد کنیم تا میان بخش‌ها و امور هم‌افزایی ایجاد شود. 

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به موضوع بانک‌ها گفت: همانطور که سال گذشته وعده دادیم، امسال با کمک دولت در بحث تخلفات و جرایم بانکی ابتدا به سراغ بانک‌ها رفته‌ایم، در عین اینکه به موضوع مشتریان آن‌ها هم رسیدگی می‌کنیم؛ البته باید توجه داشت که در این قضیه، قصد ما اصلاح رویه‌ها و امور و انسداد بسترهای فسادزا است و صرفاً نمی‌خواهیم کسی را محکوم کنیم و به زندان بیفکنیم.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، ۸ نفر از دانشجویان و ۵ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

رئیس دانشگاه تبریز: جرات، جسارت و شجاعت شما برای حضور در جمع نخبگان و پاسخگویی به رویکردهای متفاوت را می‌‎ستاییم

«نصرالله‌زاده» رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی گفت: جرأت، جسارت و شجاعت رئیس قوه قضاییه برای حضور در دانشگاه‌ها و جمع‌های دانشجویی و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های دانشجویان و اساتید را می‌ستاییم. 

وی در ادامه، بر ضرورت افزایش سهم آموزش عالی از بودجه کشور و همچنین ضرورت تخصیص بودجه ویژه به اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های استان آذربایجان شرقی تاکید کرد و خواستار صدور دستور ویژه رئیس قوه قضاییه به سازمان ثبت اسناد و املاک برای مستندسازی اراضی دانشگاه‌ها شد.

نماینده بسیج دانشجویی: رئیس قوه قضاییه شخصیتی تکلف ستیز است

نماینده بسیج دانشجویی در این جلسه گفت: درخواست عفو معیاری سال گذشته اقدامی از روی اقتدار بود. ایستادگی قاطع و شجاعانه مقابل فساد داخلی در قوه قضاییه از اقدامات تحسین برانگیز بوده است. یک مثال مهم برای مقابله با فساد درون دستگاهی برخورد با فرزندان یک مقام ارشد قوه قضاییه بوده است. حضور بی تکلف آقای محسنی اژه‌ای در مجامع عمومی قابل تقدیر است. اقدامات یک سال گذشته قوه قضاییه قابل تحسین بوده است.

دانشجوی دانشگاه شهید مدنی: قوه قضاییه در برقراری عدالت آموزشی نقش اساسی دارد

دانشجوی دانشگاه شهید مدنی در این جلسه گفت:یکی از مطالبات ما از قوه قضاییه اقدامات لازم در حل مشکل همکاری دانشگاه‌ها با ارگان‌های دولتی مرتبط برای به خدمت‌گیری دانشجویان استعداد درخشان است.

دانشجوی دختر کرد: برای افزایش هزینه‌های دانشجویی فکری بشود/ دانشجو حقوق دریافت نمی‌کند که هر سال مخارجش را بالا می‌برند

یک دانشجوی دختر کرد در این جلسه گفت: کیفیت غذای دانشجویی روز به روز در حال تنزل اما قیمتش سال به سال افزایش پیدا می‌کند. قیمت خدماتی مانند تغذیه سالانه افزایش پیدا می‌کند اما کیفیت متناسب با افزایش هزینه‌ها نه تنها افزایش ندارد که کاهش هم پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش هزینه‌های دانشجویی موجب پیدا کردن شغل از سوی دانشجویان می‌شود که این امر روی کار آموزشی و پژوهشی دانشجویان اثر می‌گذارد. دانشجو باید دغدغه تحصیل، آموزش و پژوهش داشته باشد.

انتقاد دانشجویان یک تشکل از یک ایراد درون دستگاهی

رئیس قوه قضاییه: فرماندهی انتظامی مجموعه‌ای است که پیوسته مشغول جهاد فی سبیل‌الله است و مستمراً شهیدان والامقامی را تقدیم نظام اسلامی می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین برنامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی و در آستانه هفته فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این استان که در مرکز فرماندهی انتظامی برگزار شد، حضور یافت.

رئیس دستگاه قضا طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری‌اسلامی ایران امروز سرافراز و سربلند است و توانسته نگاه مثبت آحاد مردم را به خود جلب کند و در انجام ماموریت‌های متنوع خود اعم از برقراری نظم و امنیت و مرزبانی، توفیقات شایان توجهی را به دست آورد.

حضور رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز/ حجت‌الاسلام اژه‌ای: قوه قضاییه با تمام امکانات از فرماندهی انتظامی حمایت خواهد کرد

رئیس عدلیه تصریح کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی یکی از ستون‌ها و استوانه‌های امنیت در کشور است و به واسطه ماموریت‌ها و مسئولیت‌های متنوعی که از نقاط مرزی تا مناطق شهری و روستایی بر عهده دارد، به موقعیت و مختصاتی ممتاز در میان نیروهای مسلح دست یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: فرماندهی انتظامی توانسته است با ایفای مطلوب مسئولیت‌های خود به معنای واقعی کلمه، پناهِ جمع و فرد فرد مردم باشد.

رئیس قوه قضاییه با تبیین و تشریح مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در دفع شر تروریست‌ها و اشرار گفت: باید خدمات و مجاهدت‌های سلحشورانه نیروهای فرماندهی انتظامی، هرچه بیشتر و جامع‌تر برای مردم و مسئولین، بازگو و تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: فرماندهی انتظامی با عنایت به حجم و تنوع ماموریت‌هایی که بر عهده دارد، نیازمند آموزش‌های پیوسته و مستمر است که بحمدالله این مهم تحقق یافته است؛ همچنین فرماندهی انتظامی متناسب با ماموریت‌های متنوعی که دارد نیازمند تجهیز امکانات و نیرو می‌باشد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: قوه قضاییه با تمام وجود و امکانات، از فرماندهی انتظامی در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌هایش - اعم از ماموریت‌هایی که به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کنند و همچنین سایر مسئولیت‌ها - پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان تصریح کرد: فرماندهی انتظامی مجموعه‌ای است که پیوسته مشغول جهاد فی سبیل‌الله است و مستمراً شهیدان والامقامی را تقدیم نظام اسلامی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که در سال جاری که فقط هفت ماه از آن سپری شده، بیش از ۵۰ شهید از فرماندهی انتظامی به‌منظور تامین و تحکیم امنیت مردم و کشور تقدیم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای این برنامه با حضور در جایگاه ویژه مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی، با تعدادی از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس به گفتگوی صمیمانه پرداخت و این سلحشوران و غیورمردان را مورد تفقد قرار داد.

پیش از رئیس دستگاه قضا، سردار محمدی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی طی سخنانی گفت: فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با همراهی همیشگی مردم، همواره در حفظ امنیت و خنثی کردن فتنه‌های گوناگون پیشتاز بوده است.

سردار محمدی ضمن اشاره به تعامل مثبت و سازنده فراجا و قوه قضاییه در استان آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد که این تعامل و هم‌افزایی همچنان در بالاترین سطح ممکن استمرار داشته باشد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با همراهی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور، از بخش‌ها و غرفه‌های مختلف فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان کم و کیف دستاوردها و امکانات فرماندهی انتظامی قرار گرفت.

تشریح اهداف سفر هیئت عالی قضایی به استان آذربایجان شرقی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به فرودگاه تبریز، ضمن عرض سلام به مردم شهیدپرور، متدین و غیور آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف اصلی و اساسی از انجام سفرهای استانی، حضور میدانی در مراکز و مجامع و همچنین دیدار مستقیم و بلاواسطه با مردم و استماع مسائل آنهاست تا بتوانیم در حد مقدور، مشکلات‌شان را مرتفع سازیم.

رئیس عدلیه با تشریح برخی از برنامه‌های سفر استانی هیئت عالی قضایی به آذربایجان شرقی گفت: مسئولان عالی قضایی به‌منظور بررسی و رفع مشکلات مردم و بخش‌های قضایی، به تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.

شایان ذکر است رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به تبریز از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عابدین‌خرم استاندار، خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی و سایر مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت.

حضور رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز/ حجت‌الاسلام اژه‌ای: قوه قضاییه با تمام امکانات از فرماندهی انتظامی حمایت خواهد کرد

گفتنی است فرزند خلبان شهید رحمانی به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم استان آذربایجان شرقی، ورود رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه را به این استان خیرمقدم گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 0
    تکلیف دزد و غارتگر 14000 میلیارد تومانی بانک سرمایه ( محمدعلی هادی ) چی شد ؟ چرا در مورد او هیچ صحبتی نمی کنید ؟ الان کجاست ؟؟؟ پولهای بالاکشیده توسط او چه شدند ؟ پارتی او کیست که چیزی در باره اش نمی گویید ؟
  • آیسان IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    درود بر قاضی
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    نمیخواد سفر بری معاونت را در ملا عام بزن که نتوانسته بچه تربیت کنه
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    یک بار گذرم به دادگستری افتاد برای ماجرای کلاه برداری ملکی که مال باخته من بودم به ماده و قانونی متوسل شدند تا حق را به خریدار قبلی قلابی و شخصی که معاونت در کلاهبرداری کرده بدهند که دادند و کلاهبرداری که به یک سال زندان محکوم شده بود دو ماه بیشتر زندان نرفت
  • وطن پرست DE ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    با رافت ازه ای چه باید کرد؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    کارمندان بانک وام های چند صد میلیونی وام مسکن میگیرن و میرن با این پول خودرو شاسی بلند میگیرن.چرا پیگیری نمیکنین که این وام برای چه استفاده شده و با بهره چند درصد بوده و کل وام چقدر بوده؟
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    آقای اژه ای بانک مرکزی به موقع نام ابر بدهکاران رو اعلام نمیکنه و رئیس امور مالیاتی علاوه بر اینکه از خانه های خای و لاکچری و ماشین های لاکچری مالیات اندکی میگیره اخیرا هم از بخشودگی مالیاتی بانک های متخلف سخن گفته که از کیسه بیت المال میبخشه.کارمندان بانک‌ها وام‌های کلان مسکن میگیرن و باهاش خودروی شاسی بلند میگیرن و بهره وام معلوم نیس و وام کلانی میگیرن.لطفا پیگیری بفرمایید.مجلس محترم هم ورود کنه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    با سلام متاسفانه فساد دردادگاهها شایع و رایج شده و علاوه برقضات مدیران هم وارد فساد شده اند 1- فساد درمدیران ازطریق کمسیون 77 و100 و ماده 477 و ارجاعات به شعبه های مدنظر اصحاب دعوی تامین می شود 2- قضات فاسدهم با صدور ارای برخلاف حق به منافعی می رسند راه وچاره چیست 1-افزایش حقوق قضات ازطریق اختصاص 3درصد هزینه دادرسی به قضات 2- حذف قضات فاسد دراسرع زمان 3- تزریق قضات با اصالت و مومن وبا سواد و تشکیل دانشگاه تربیت قضات وگزینش جوانان پاک و مومن ومستعد برای پذیرش دراین دانشگاه 4-افزایش نظارت برقضات ازطریق حفاظت اظلاعات و اطلاعات سپاه بصورت مستقل 5- تشکیل شعبه ویژه قضات با حضور یک هیات سه نفره ازقضات غیربومی 6- ارجاعات به شعب باید هوشمند باشد 7-اصلاع و رفع ابهام قوانین مدنی وجزائی درمدت یک سال 8- ملزم شدن قضات به عمل درارتباط با آرای وحدت رویه 9- ورود آرا به سامانه ارا با حذف مشخصات اصحاب دعوا و دسترسی اهل تحقیق جهت نقد آرا 10- حذف قضاتی که درسامانه ارای صادره درسال بیش ازده نقد قاطع به ارای انها وارد شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس