کد خبر 1537900
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
غزه؛ باتلاق رژیم صهیونیستی/ اسرائیل برنامه‌ای برای پس از جنگ ندارد

رویترز نوشت، غزه به باتلاقی برای اسرائیل تبدیل شده و  رژیم صهیونیستی طرح روشنی برای نحوه اداره این منطقه حتی به فرض موفقیت در جنگ ندارد.

به گزارش مشرق، این خبرگزاری به نقل از هشت نفر از مقامات منطقه ای و غربی آگاه از درگیری های کنونی در غزه که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود، افزود: عملیات نظامی کنونی اسرائیل موسوم به «شمشیر آهنین» از نظر شدت وحشیگری متفاوت از عملیات و اقدامات دیگری است که تل‌آویو در گذشته در غزه صورت داده است.

رژیم صهیونیستی ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره را فراخوانده که بی سابقه بوده است و بی وقفه باریکه غزه را به دنبال حمله حماس در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) در هم کوبیده است.

به گفته مقامات منطقه ای آگاه از مذاکرات مقامات خاورمیانه و آمریکا، راهبرد فوری این رژیم نابودی زیرساخت ها در غزه حتی به هزینه تلفات بالای غیرنظامیان است. این رژیم به دنبال کشاندن مردم تحت محاصره غزه به مرزهای مصر و تعقیب نیروهای حماس با انفجار تونل های زیرزمینی است.

به نوشته رویترز، مقامات صهیونیستی خود اذعان کرده اند که ایده روشنی درباره دوران پس از جنگ ندارند. یک مقام آگاه در واشنگتن گفت: برخی از مشاوران جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نگران هستند که حتی اگر اسرائیل طرحی را برای آسیب پایدار به حماس داشته باشد، همچنان راهبردی را برای خروج، طراحی نکرده باشد.

منبع مذکور افزود: سفر این هفته آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل با هدف تاکید بر نیاز به تمرکز بر طرح آینده پس از جنگ در غزه بوده است.

رویترز به نقل از یک منبع امنیتی منطقه نوشت: اسرائیل راه حلی ندارد و رهبرد آن پرتاب هزاران بمب و نابود کردن همه چیز است اما بعد از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آنها راهبردی برای خروج برای روز بعد از جنگ ندارند.

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه یادآور شد: اسرائیل پیش از این نیز در سالهای ۲۰۰۹-۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ با حماس درگیر شده بود اما هرگز وعده نابودی نیروهای حماس را نداده بود.

این رسانه به نقل از منابع آمریکایی افزود: واشنگتن نسبت به توانایی حماس برای عمل به این وعده خوشبین نیست و مقامات آمریکایی شانس چندانی برای حماس برای سلطه اراضی بیشتری در غزه یا اشغال دوباره آن نمی بینند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس