درخواست نامزد جمهوری‌خواه آمریکا برای اخراج دانشجویان حامی فلسطین

«ران دسانتیس» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار اخراج دانشجویان حامی فلسطین از دانشگاه‌های ایالات‌ مختلف این کشور شد.

به گزارش مشرق، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در مورد حضور حامیان فلسطینیان در ایالات متحده هشدار داده و گفته است تمام دانشجویان خارجی که از جنبش حماس و اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باید روادیدشان لغو شود.

به گزارش «نیوزویک» اظهارات دی سانتیس در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از دانشجویان حامی حماس در آمریکا پس از حملات شدید رژیم صهیونیستی که موجب شهادت شمار گسترده‌ای از غیرنظامیان فلسطینی شد، در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور حمایت آشکار خود را از اقدامات جنبش حماس در برابر رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

دسانتیس در واکنش به اعتراضات ضد رژیم صهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرده است که مشخص نیست این روزها در دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد. وی خاطر نشان کرده است این اتفاق حتی زمانی که آمریکا در جریان جنگ جهانی از سوی ژاپن مورد حمله قرار گرفت هم اتفاق نیفتاد.

وی این مساله را یک چالش ساختاری توصیف کرده که دو یا سه دهه قبل قابل مشاهده نبوده است. او همچنین به این مساله اشاره کرد که تحت تاثیر اتفاقات اخیر در دانشگاه‌ها حتی هاروارد نیز همچون گذشته از اهمیت و ارزش برخودار نیست.

دسانتیس در این رابطه گفت: اکنون فرهنگی سمی دانشگاه آمریکا را فرا گرفته است و مشکلات زیادی در دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد.

وی در انتقاد از دانشجویان حامی فلسطین و جنبش‌های اسلامی گفت: هر یک از آن دانشجویانی که با روادید در این کشور اقامت دارند، باید هرچه سریع‌تر به کشورشان بازگردند و روادیدشان هم لغو شود چرا که آنها کاملا با ارزش‌ها و اصول اساسی آمریکا مخالف هستند.

در این میان، دانشگاه‌هایی مانند هاروارد و نیویورک به دلیل اعتراضاتی که در آنها صورت می‌گیرد، در کانون توجه قرار گرفته اند. در همین رابطه پس از آغاز عملیات نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، گروه‌های حامی همبستگی با فلسطینی در هاروارد در بیانیه‌ای با امضای حداقل ۳۵ گروه دانشجویی، رژیم صهیونیستی را مقصر جنگ و حوادث اخیر در غزه و فلسطین دانستند.
در بیانیه این گروه‌ها آمده است: ما دانشجویان امضاکننده این بیانیه، رژیم اسرائیل را به طور کامل مسئول تمامی خشونت‌های آشکار اخیر می‌دانیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    2 0
    پاکسازی دانشگاهها فقط در جمهوری اسلامی اتفاق می افتد و تا الان 2 میلیارد دانشجو و استاد دانشگاه از دانشگاههای تهران اخراج شده اند!
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      خخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس