یدیعوت احارانوت: اسرائیل با کدام توان اطلاعاتی می‌خواهد وارد غزه شود؟

یک روزنامه صهیونیستی نوشت که ورود زمینی ارتش رژیم اشغالگر به غزه نیاز به کار اطلاعاتی پرحجمی دارد که از توانایی این رژیم خارج است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت امروز (۲۵ مهر) در گزارشی از آخرین شرایط ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم توان اطلاعاتی کافی برای ورود زمینی به غزه را ندارد.

این روزنامه نوشت: ورود زمینی به غزه نیاز به اطلاعات پرحجم دارد، اما مشکل اینجاست که چگونه می توان به نهادهای اطلاعاتی اطمینان کرد، وقتی که در حمله هفتم اکتبر [روز حمله حماس] در جمع‌آوری اطلاعات لازم شکست خوردند».

یدیعوت احارانوت افزود: «آنتونی بلینکن و لوید آستین در سفر به اسرائیل، پیام داده‌اند که به سختی می‌توانند از عملیات نظامی اسرائیل در غزه حمایت و پشتیبانی کنند؛ چرا که این عملیات با هدف قرار دادن همه‌جانبه غیرنظامیان و همچنین به خطر افتادن حاکمیت مصر همراه خواهد بود».

طبق این گزارش دولت آمریکا خواهان تضعیف کشورهای عربی همسو با خود از جمله مصر، اردن، امارات و عربستان سعودی نیست.

تعلل صهیونیست‌ها در حمله زمینی به منطقه غزه در حالی است که بسیاری از محافل این رژیم حمله روز ۱۵ مهر رزمندگان عزالدین القسام به شهرک‌های صهیونیستی را یک آبروریزی تمام‌عیار تاریخی برای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم شاغالگر می‌دانند.

در این راستا، رئیس شین بت (دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) شب گذشته مسئولیت شکست رژیم اسرائیل مقابل نظامیان حماس را پذیرفت.

«رونن بار» رئیس شین بت (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) دوشنبه شب اعتراف کرد که سازمان او نتوانست کشته شدن جلوی کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ اسرائیلی را در نبرد با حماس بگیرد.

وی گفت: «ما نتوانستیم هشدار کافی بدهیم، مسئولیت بر عهده من است. با وجود یک سری عملیات، نتوانستیم حمله را خنثی کنیم. زمان برای تحقیقات وجود خواهد داشت. اکنون در حال مبارزه هستیم.»

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که به یک آبروریزی تمام‌عیار امنیتی و نظامی برای اشغالگران تبدیل شده است؛ در مقابل نیز صهیونیست‌ها در تلاش برای بازیابی آبروی از دست رفته خود آب و برق غزه را قطع کرده و اجازه ورود هیچ کمک بشردوستانه را نمی‌دهند و طی ۱۱ روز گذشته ۲۷۵۰ غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند را به خاک و خون کشیده‌اند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز با بیان شکست تاریخی این رژیم از نظامیان حماس اظهار داشت ارتش و مردم به نخست وزیر این رژیم اعتمادی ندارند.

«ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونبستی روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس-۲۴» گفت: «اگر اسرائیل می‌خواهد حماس را شکست دهد، چاره‌ای جز حمله زمینی به غزه ندارد».

باراک گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نه اعتماد مردم و نه ارتش را به همراه دارد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    3 2
    اسرائیل با یاری خدا ریشه ات را از منطقه غرب آسیا میکنیم.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      0 0
      الهی بحق الزهراء البتول...الهی بحق المهدي المنصور...
  • علی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    مرگ رژیم صهیونیستی به دست نیروهای تحت رهبری سیدعلی خامنه ای رهبرکل مسلمین دنیا نزدیک است.سلامتی امام زمان وجهت تعجیل درظهورصلوات
  • مالک IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 2
    رو ریشه اسراییل نفت بریزین خشک میشه...شنیدم که میگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس