پوتین: حملات موشک‌های دوربرد اوکراین را دفع می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه گفت که نیروهای مسلح این کشور می‌توانند حملات موشک‌های دوربرد اوکراین را دفاع کنند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که یگان‌های پدافندی این کشور می‌توانند حملات موشک‌های دوربرد اوکراین را دفع کنند.

به گزارش منابع خبری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران درباره تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد گفت: «تجهیز این کشور به موشک‌های دوربرد آتکامز، عذاب اوکراین را طولانی می‌کند. روسیه می‌تواند این حملات را دفع کند، این یکی دیگر از اشتباهات ایالات متحده است.»

رسانه‌های آمریکایی عصر سه شنبه گزارش کردند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوبرد در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» دو مقام آمریکایی گفتند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوربرد «آتکامز» در اختیار اوکراین قرار داده است.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست این موشک‌ها ‌ چه زمانی به اوکراین ارسال شده است. یک مقام آمریکایی اظهار داشت که این موشک‌ها بی سرو صدا در اختیار اوکراین قرار گرفته زیرا آنها می‌خواستند روسیه را غافلگیر کنند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

این مقام مطلع افزود که روس‌ها از برد موشک‌ها آگاه هستند. مقامات آمریکایی گفتند که اوکراین از این موشک‌ها که حداکثر برد آن ۱۸۶ مایل است برای حمله به مواضع روسیه در شرق اوکراین استفاده کرده است.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز اخیرا در سخنرانی در مقر ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر «بروکسل» مدعی شد، ارسال سامانه‌های پدافند هوایی برای کشور او می‌تواند تاثیر «چشمگیر» بر پایان دادن به جنگ به نفع کی‌یف داشته باشد.

زلنسکی در نشست موسوم به «گروه تماس دفاعی اوکراین» در مقر ناتو در بروکسل ادعا کرد:‌ «اکنون ماموریت ما این است که از این زمان دشوار و از فصل زمستان امسال گذر کنیم. اما در حقیقت، قدرت واقعی این ماموریت فراتر از گذر کردن از فصل زمستان امسال است. پدافند هوایی سهمی چشمگیر در پاسخ به این سوال که این جنگ چه زمانی پایان خواهد یافت و اینکه پایان درستی به نفع اوکراین خواهد داشت دارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس