آنروا: آب یعنی زندگی اما حیات غزه رو به پایان است

کمیسرکل «آنروا» با هشدار درباره وضعیت بغرنج فلسطینیان در نتیجه اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب، برق و سوخت نوار غزه اعلام کرد که زندگی در غزه دارد به پایان می‌رسد.

به گزارش مشرق، «فیلیپه لازارینی» کمیسرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در یک نشست خبری دهشدار داد که این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل توان کمک رسانی به صدها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را ندارد.

به گزارش شبکه «الجزیره»، لازارینی که در مقر آنروا در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: «همکاران من در غزه دیگر قادر به ارائه کمک انسان دوستانه (به فلسطینیان) نیستند».

مسئول سوئیسی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک گفت: «اقدامات آنروا بزرگ‌ترین حضور سازمان ملل متحد در نوار غزه است و ما در آستانه فروپاشی هستیم. این کاملا بی سابقه است».

وی هشدار داد که منابع آب و برق در نوار غزه رو به اتمام است و به زودی، دیگر غذا و دارو نیز وجود نخواهد داشت.

لازارینی با لحنی هشداردهنده درباره وضعیت جاری فلسطینیان گفت: «همه ما می‌دانیم که آب به معنای زندگی است. آب غزه در حال تمام شدن است و زندگی در غزه دارد از دست می‌رود».


مدیر این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل افزود، در حال حاضر حدود چهارصد نفر در مدارس آنروا و سایر تأسیسات در جنوب این منطقه پناه گرفته‌اند و تعداد فلسطینیان نیازمند به کمک، «بسیار بسیار زیاد» است.

هشدارهای مدیر آنروا در شرایطی مطرح شده که وضعیت ناگوار فلسطینیان در سایه حملات شدید رژیم صهیونیستی و محاصره همه جانبه نوار غزه واکنش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل را به دنبال داشت. گوترش از رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دسترسی سریع و بدون مانع را به نیروهای امدادی برای کمک به غیرنظامیان در نوار غزه بدهد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هم در یک بیانیه جداگانه اعلام کرد که ذخیره سوخت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای ۲۴ ساعت کافی است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل همچنین هشدار داد که توقف ژنراتورهای پشتیبان در بیمارستان‌های نوار غزه، هزاران بیمار را در معرض خطر مرگ قرار می دهد.

رژیم صهیونیستی از روزهای گذشته ضمن محاصره همه جانبه نوار غزه آب، برق و سوخت غزه را کاملا قطع کرده و همزمان در حال بمباران هوایی شدید به این منطقه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس