باز هم تیراندازی اشتباه صهیونیست ها در طوفان این روزها | ارتش اسرائیل: یکی دیگر از افسران کشته شد

شبکه دولتی انگلیس در تحلیلی خاطرنشان کرد: اعزام نیروی زمینی به مناطق شهری پرجمعیت غزه عملیاتی پرخطر است. دامنه حمله زمینی احتمالی نیز هنوز مشخص نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: اسرائیل در اینکه به واکنش نیاز است متحد به نظر می‌رسد، اما در حالی که آنها منتظر دستور شروع جنگ هستند، زمان در حال سپری شدن است. هرچه نیروها بیشتر منتظر بمانند، حفظ آمادگی و روحیه دشوارتر خواهد بود. اسرائیل قبلاً حملات هوایی شدیدی را به اهداف مقامات نظامی و زیرساخت‌های حماس انجام داده است. در شش روز گذشته نیروی هوایی این کشور بیش از ۶۰۰۰ بمب بر روی غزه فرو ریخته است. از جهت مقایسه، متحدان ناتو در طول کل جنگ لیبی در سال ۲۰۱۱، تعداد ۷۷۰۰ بمب انداخته بودند.

اسرائیل در حال آموزش نیروهای نظامی در یک مرکز جنگ شهری چند میلیون دلاری در جنوب بوده که غزه کوچک نامیده می‌شود. نیروهای اسرائیل در آنجا یاد گرفته‌اند که چگونه در میان پیچ‌وخم ساختمان‌ها و تونل‌های فشرده بجنگند. گمان می‌رود حماس بیش از ۱۰۰۰ تونل ساخته است.

سرلشکر یاکوف آمیدرور- فرمانده سابق ارتش اسرائیل و مشاور امنیت ملی- تصدیق می‌کند که مبارزه با حماس سخت خواهد بود. او می‌گوید که حماس، تله‌های انفجاری و مواد منفجره دست‌ساز را در نقاط ورودی و در امتداد خیابان‌های باریک گذاشته است. اسرائیل معتقد است حماس حدود ۳۰ هزار نیرو دارد. سلاح‌های آنها شامل مسلسل، آرپی‌جی و موشک‌های ضدتانک است که برخی از آنها مانند کورنت و فاگوت روسی هستند. حماس همچنین هنوز شمار زیادی راکت‌ در اختیار دارد که آنها را به سمت اسرائیل شلیک می‌کند. یاکوف کاتز می‌گوید که حماس پهپادهای کوچک خود را نیز تولید کرده است- از جمله پهپادهای انتحاری. او می‌گوید حماس همچنین ممکن است ذخیره‌ای از موشک‌های زمین به هوای کوتاه‌برد داشته باشد.

اما چالش پیش روی اسرائیل، نبرد نزدیک در مناطق شهری پرجمعیت خواهد بود. آقای کاتز می‌گوید که سربازان اسرائیلی از رفتن به داخل تونل‌ها اجتناب می‌کنند مگر اینکه مجبور شوند، به‌ویژه به این دلیل که افراد حماس با آنها بهتر آشنا هستند.

سرنوشت گروگان‌هایی که از اسرائیل برده شده‌اند، هرگونه حمله زمینی را پیچیده می‌کند. سرلشکر گیلاد در مذاکراتی شرکت داشت که در نهایت منجر به آزادی یک سرباز اسرائیلی به نام گیلعاد شالیت شد که به مدت پنج سال از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در بازداشت حماس بود. او در نهایت با بیش از ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی مبادله شد.

سرلشکر گیلاد می‌گوید در حالی که ارتش باید سرنوشت گروگان‌ها را در نظر بگیرد، اگر کاری اساسی انجام ندهیم، ممکن است با مشکلات چالش‌برانگیزتری مواجه شویم.

آقای کاتز می‌گوید اسرائیل نمی‌خواهد غزه را دوباره اشغال کند و باید مراقب دو میلیون نفری که با آن دشمن هستند، باشد. اما، تاریخ اخیر نشان می‌دهد که تهاجمات به ندرت طبق برنامه پیش می‌روند. حتی پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان نیز به زودی زمینگیر می‌شوند- به آنچه برای ایالات متحده در عراق و افغانستان و اخیراً روسیه در اوکراین رخ داد، نگاه کنید.

ژنرال سر تام بکت از مؤسسه مطالعات استراتژیک می‌گوید: عملیات نظامی در داخل غزه، که تنها ۴۰ کیلومتر طول دارد، در آن مقیاس نیست، اما نتیجه چندان روشن نیست. در حقیقت، هیچ گزینه خوبی برای حمله زمینی اسرائیل به غزه وجود ندارد. در هر صورت، ضرورت سیاسی حماس و حمایت مردم از این مقاومت ادامه خواهد داشت. اسرائیل یا غزه را دوباره اشغال می‌کند تا آن را کنترل کند یا با عقب‌نشینی پس از یک حمله، میدان را به افرادی واگذار می‌کند که مقاومت، هستی آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    7 21
    اسرائیل در حال پیروزی در نبرده جوجه رو آخر پاییز میشمارند داره به نفع اسراییل میشه و مسئولان جمهوری اسلامی در حال تماشا و قمپوز در کردن هستن
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 1
      به بمباران خانه های مرذم نمیگن "نبرد" جیگر. میگن حمله سگای هار سگیونیست.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 1
      باش و تا آخر پاییز بمان و جوجه ها را بشمار. فقط اگر ارباب کثیفت اسراییل باخت ، که میبازه ، بیا اینجا و از همه عذرخواهی کن و دست مسئولان جمهوری اسلامی را ببوس
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 1
      یکی یه تکه استخوون بندازه جلوی این بیچاره اونقدر واق واق کرد هلاک شد
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 1
      08:17 تنهایی پای منقل به این نتایج رسیدی؟! خخخخخخ
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 1
      وقتی از موتوری جنس می گیری،الان کجا به نفع اسرائیل شده ،این همه کشته داده و غلط خاصی نکرده و جرات حمله زمینی رو نداره و بهانه های مختلف می یاره،جوجه ای برات تا اخر پاییز نمی مونه که بخای بشماری جوجه اسرائیلی
    • البانی NL ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 1
      راستی هنوز البانی تشریف دارین ؟ اینهمه حقارت رو با کی به دست اوردین ؟ اسراییل فقط باید یک کاری کنه و اونهم اینکه امثال تو رو‌ به جای …. بمب یاب جلوتر بفرسته هم جون سربازاش حفظ میشه و هم خبال کردم ایران از خائنینی مثل تو
    • امید IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 1
      می خواهی بری از نزدیک وضعیت اسرائیلی های کفتار را گزارش بدهی .
    • بهرام IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      2 1
      تو جوجه هایت را آخر پاییز بشمار
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 1
      همین الانم ارتش اسراییل زمین گیره خلبانان بزدلش مناطق مسکونی را میزنند
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    17 3
    اگر این وحشیگری ها را هر کشور دیگری در فلسطین کرده بود مجری_قلاده های "بی بی سگ" چنان واق واقی می کردن که گوش فلک را کر می کرد .شلوارشان را به سرشان می کشیدن.ولی حالا خیلی خونسرد هستن. پست فطرت های وطنفروش بیشرف.کثافت تر از کلوخ استنجا.
  • محمدرضا خیرمندپاریزی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    چرا تاحالا یه دونه ازاین سامانه های 18خردادتون برا سرنگونی جنگنده های اسراییل نبردین فلسطین
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 1
    اسرائیل به نابودی نزدیک است
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    چراااااا شا یدددد حتما نابود می‌شود
  • بهروز IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    باید بی ثباتی پولی بر اسرائیل حاکم شود و مسیر دریایی اسرائیل ناامن شود ،هرگونه گسترش جنگ موجب تلفات سنگین به نیروهای آمریکایی درمنطقه خواهد شد قطعا روسیه برای انتقام از آمریکا به خاورمیانه سلاح ارسال خواهد کرد
  • افشین IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    مرگ بر وطن فروشها
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 1
    به امید خدا اسراییل زمین گیر می شود
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 1
    به امید خدا اسراییل زمین گیر می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس