مخالفت شدید کویت با کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه

وزیر خارجه کویت، ضمن محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، مخالفت شدید کشورش با این طرح را اعلام کرد.

به گزارش مشرق،«سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت، مخالفت شدید کشورش با درخواست رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری ساکنان نوار غزه و ادامه کشتار و تخریب بی هدف زیرساخت‌های این منطقه را اعلام کرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، با تاکید بر این‌که تداوم تشدید تنش و کشتار و ویرانگری کور زیرساخت‌های نوار غزه، ناقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل است، گفت که درخواست‌های مکرر رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، به افزایش درد و رنج ملت فلسطین که هم اکنون از بمباران و محاصره‌ای که صدها کشته برجای گذاشته است، منجر خواهد شد.

وی در ادامه از جامعه بین‌الملل و شورای امنیت خواست تا برای توقف این تنش خطرناک وارد عمل شوند و به این جنگ که هیچ تفاوتی میان اهداف نظامی و غیرنظامی نمی‌گذارد، پایان دهد.

وزیر خارجه کویت، همچنین خواستار توقف، هدف قرار گرفتن غیرنظامیان شد و از همه طرف‌ها خواست تا به وظایف سیاسی و انسانی خود عمل کنند و جامعه بین‌الملل نیز، فورا برای رفع محاصره و تضمینت ورود کمک‌های انسان‌دوستانه، پزشکی، تامین آب و غذا برای مردم دوست و برادر فلسطین از طریق سازمان ملل و نهادهای زیرمجموعه آن و سازمان های بشردوستانه غیردولتی اقدام کند.

پیشتر، وزارت خارجه مصر طی بیانیه‌ای در واکنش به درخواست ارتش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان ساکن نوار غزه و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده بود که این اقدام رژیم صهیونیستی بر خلاف اصول و قوانین بین‌المللی حقوق بشر است و زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی و خانواده‌های آن‌ها را در معرض خطر و بدون سرپناه ماندن قرار می‌دهد.

صبح روز جمعه( ۱۳ اکتبر) بود که سازمان ملل متحد اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی به این نهاد اعلام کرده است که باید یک میلیون فلسطینی ساکن در شمال غزه در عرض ۲۴ ساعت به سمت جنوب بروند.

شاخه نظامی جنبش حماس، ۱۵ مهرماه جاری (۷ اکتبر ۲۰۲۳)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه در جنوب فلسطین علیه مواضع صهیونیست‌ها آغاز کرد و علاوه بر شلیک هزاران راکت به سوی اراضی اشغالی، اقدام به نفوذ زمینی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و به اسارت گرفتن شماری از صهیونیست‌ها کرد. رژیم صهیونیستی نیز این‌بار علاوه بر بمباران‌ کور مناطق مختلف در نوار غزه در پاسخ به شکست مفتضحانه‌ای که خورده بود، تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا از این راه بتواند، مقاومت را به توقف عملیات طوفان الاقصی سوق دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس