کد خبر 1535744
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
ماجرای افشای شبکه ارتشا در شهرداری کرج

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌ها کشاورزی شهرداری کرج از جزییات تخلف کارمندان این سازمان و متلاشی شدن شبکه ارتشا گفت.

به گزارش مشرق، حسین علی زینلی زاده، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌ها کشاورزی شهرداری کرج، در خصوص دستگیری تعدادی از نیروهای این سازمان به اتهام ارتشا، گفت: برگزاری مزایده و اجاره یکی از غرفه‌های عرضه گوشت و پروتئین بازار روز شاهین‌ ویلای کرج به قیمت بیش از ۴ میلیارد تومان برای ۱۰ ماه، حاشیه‌ساز شد.

زینلی‌زاده اظهار کرد: از آنجایی که مهلت اجاره برخی از غرفه‌های بازارهای میادین کرج، به پایان رسیده بود، این سازمان در مزایده جدید برخی از غرف خود را در به مزایده حضوری گذاشت.

وی گفت: برابر ماده ۳ آیین‌نامه نحوه واگذاری غرف بازار روزها این مزایده در هیئت امور میادین بررسی و با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی البرز و نماینده سازمان صنعت و معدن و نماینده شورای اسلامی شهر و دو نماینده شهرداری کرج برگزار شد.

با بیان اینکه این هیأت وظیفه بررسی شرایط متقاضیان برای اجاره غرفه‌ها را دارد، گفت: این هیأت پس از بررسی‌های انجام شده صلاحیت مالی و حقوقی افراد را برای حضور در مزایده بررسی و اعلام می‌کند.به تبعیت از این موضوع، هیأت روز مزایده را مشخص و از متقاضیانی که شرایط لازم برای حضور در مزایده را داشتند دعوت کرد. هر یک از غرفه‌ها به صورت جداگانه رقم پایه آن اعلام و بر اساس پیشنهادات ارائه شده به بالاترین رقم اعلام شده از سوی افراد حاضر در مزایده واگذار شد.

وی افزود: یکی از این غرفه‌ها، غرفه گوشت و پروتئین بازار شاهین ویلا بود که به مزایده گذاشته شد. قرارداد اجاره سال گذشته این غرفه ۱۲۸ میلیون تومان بود که با همین رقم پایه مزایده حضوری شروع شده و پس از اعلام نظر شرکت‌کنندگان در مزایده، به عدد ۴۱۰ میلیون تومان برای هر ماه به پایان رسید. مدت اجاره این غرفه در مزایده حضوری ۱۰ ماهه بوده است که فرد دارای شرایط لازم که توانایی آن از سوی هیئت امور میادین مورد سنجش قرار گرفته بود، برنده شد.

زینلی‌زاده با اشاره به اینکه این غرفه ۷ متقاضی برای اجاره داشت، افزود: پیشنهاد نفر اول در این مزایده ۴۱۰ میلیون تومان و نفر دوم ۴۰۵ میلیون تومان برای هر ماه بوده که به بالاترین قیمت اعلام شده واگذار شد. در موضوع مزایده سقفی برای اعلام قیمت وجود ندارد و فرد حاضر در جلسه با توجه به توانایی و پیش‌بینی درآمدی که از غرفه خوهد داشت اعلام نظر و قیمت می‌کند. بر اساس قانون مزایده فرد برنده مزایده باید ۱۰ درصد از کل مبلغ اجاره ۱۰ ماهه را به عنوان حسن انجام تعهد در همان جلسه پرداخت کند که برنده مزایده این مبلغ را نیز در همان جلسه مزایده از طریق دستگاه کارت‌خوان سازمان پرداخت کرد.

وی در پایان با اشاره به هدف از برگزاری مزایده حضوری، گفت: سازمان میادین به دنبال احقاق حقوق شهرداری و بیت‌المال است و این مبالغ در راستای افزایش درآمد شهرداری و ارائه خدمات به شهروندان استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس