کد خبر 1535180
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
پورعلی‌گنجی: در کلاس درس ژاوی حاضر می‌شوم/ یک ریال از آپشن را هم نگرفته‌ایم/ کلاً مخالف سقف قرارداد هستم

مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع پرسپولیس در مصاحبه‌ خود می‌گوید که مخالف سرسخت سقف قرارداد است.

به گزارش مشرق، بدون شک مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از مدافعان آماده فوتبال ایران محسوب می‌شود. بازیکنی که بعد از کسب جایگاهی مطمئن در ترکیب پرسپولیس، به جمع بازیکنان اصلی تیم ملی هم رسیده و امیدوار است بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، در جام ملت‌های آسیا نیز یک مدافع مؤثر و غیر قابل گذشت باشد. مرتضی قبل از حضورش در اردوی جدید تیم ملی صحبت کرده است. از بازی با گل‌گهر تا بحث سقف قرارداد و البته دوره مربیگری که این بازیکن پشت سرگذاشته است.

جشن قهرمانی شما برای سوپرجام برخلاف دوره قبل خیلی تلخ از آب در نیامد. با برد گل‌گهر، با یک تیر دو نشان زدید.

بازی را خدا را شکر بردیم و جشن قهرمانی را با پیروزی برگزار کردیم. این خیلی مهم بود که ببریم و بعد جشن قهرمانی بگیریم. این اتفاق هم افتاد تا هواداران از حضور در ورزشگاه لذت ببرند. ضمن اینکه زنان هم به ورزشگاه آمدند و خوشحالم که توانستیم با برد آنها را هم شاد کنیم.

البته ضربه بازیکن گل‌گهر هم جنجال‌های بسیاری به راه انداخت. تو که در محوطه جریمه بودی، ندیدی توپ از خط عبور کرد یا نه؟

من در زاویه‌ای نبودم که بتوانم تشخیص بدهم توپ از خط رد شد یا نه. اما فکر نمی‌کنم تمام توپ رد شده باشد. ما متأسفانه مشکل VAR داریم و این معضلات برای ما، تمام تیم‌ها و کلاً لیگ هست. تا VAR نیاید این شک و شبهه‌ها وجود دارد. حالا شما حساب کنید علی آن سیو را می‌کرد و یک درصد گل نمی‌شد و گل حساب می‌کردند. چه هجمه‌ای علیه داور به وجود می‌آمد. چه اتفاقاتی برای خودشان و خانواده محترم‌شان رخ می‌داد.

البته کمک‌ داور هم می‌توانست تصمیم بهتری بگیرد.

واقعاً با چهار میلیون تومان دستمزد برای هر بازی نمی‌شود آمادگی را حفظ کرد و به بهترین شکل سوت زد. به همین دلیل نظرمن این است که درباره داوری خیلی حرف نزنیم. فقط امیدوارم که زودتر همه چیز روی روال بیفتد. باز هم تأکید می‌کنم نمی‌دانم توپ کاملِ کامل رد شده بود یا نه. حتی اگر یک سانتیمتر از توپ هم رد نشود، گل مردود می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انتقاد تند پیشکسوت پرسپولیس از رفتار گل‌محمدی

برخی از مربیان استقلال و سپس مسئولان گل‌گهر علیه این تصمیم تیم داوری جبهه گرفتند و اعتقاد داشتند همیشه پرسپولیس از اشتباهات سود می‌برد. تو چه نظری درباره این واکنش‌ها داری؟

با تمام احترام به همه عزیزانی که درباره داوری حرف می‌زنند، باز هم می‌گویم اگر VAR نیاید این مشکلات ادامه خواهد داشت. ما سال قبل بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری متحمل شدیم. اگر VARبود شاید چند هفته زودتر قهرمان می‌شدیم. من اما در جایگاهی نیستم که بخواهم جواب کسی را بدهم و صحبتی در رابطه با دیگران بکنم.

یک بحث دیگر که وجود دارد این است که برخی معتقدند پرسپولیس هم سقف قرارداد را رعایت نکرده. مثلاً در فضای مجازی می‌گویند مرتضی پورعلی‌گنجی چطور دو میلیون دلار را رها کرده و با ۱۲ میلیارد با پرسپولیس قرارداد بسته. برای این ابهام چه پاسخی داری؟

در مورد بحث سقف قرارداد من قسم خوردم. نمی‌دانم چرا برخی دوستان در فضای مجازی این حرف‌ها را می‌زنند. حتی در یک مصاحبه تلویزیونی قسم خوردم که به خدا ۱۲ میلیارد گرفتم. دلخوش به دریافت آپشن بودیم که آن را هم دریافت نکرده‌ایم. شاید باورتان نشود اما یک قران آپشن نگرفته‌ایم. آن پول پایه را هم دو ماه، دو ماه و یا سه ماه، سه ماه گرفتیم.

پورعلی‌گنجی: در کلاس درس ژاوی حاضر می‌شوم/ یک ریال از آپشن را هم نگرفته‌ایم/ کلاً مخالف سقف قرارداد هستم

با این شرایط چرا پیشنهادهای دیگرت را بررسی نکردی و ماندی؟

واقعیتش از دو سه تیم پیشنهاد هم داشتم اما سعی کردم حرف دلم را گوش بدهم و در پرسپولیس بمانم.

کلاً موافق بحث سقف قرارداد هستی یا نه؟

با قانون سقف قرارداد شرایط سخت است برای ما. به عنوان کسانی که عضو تیم ملی هستند و باید با این شرایط کنار بیایند. کلاً اعتقادی به سقف قرارداد ندارم و بازیکنان باید هر اندازه که لیاقت دارند، پول بگیرند.

چند هفته قبل تصاویری از تو در کلاس مربیگری منتشر شد. همین تصاویر شایعاتی به راه انداخت که تو می‌خواهی خیلی زود فوتبال را کنار بگذاری و به مربیگری رو بیاوری.

مربیگری که فعلاً نه. تا وقتی بدنم اجازه بدهد بازی می‌کنم. شاید سه چهار سال و شاید هم بیشتر. نمی‌توانم زمان دقیقی تعیین کنم. بنابراین الان فکری در رابطه با مربیگری ندارم. فقط کلاس‌ها را می‌روم تا در آینده بتوانم تجربیاتی که دارم را به نسل بعدی منتقل کنم.

برنامه خاصی هم‌ داری که به تجربیاتت اضافه کنی؟

در آینده و زمانی که تعطیلات باشد سعی می‌کنم با بازیکنان بزرگ و مربیانی که کنارشان بوده‌ام، ارتباط بگیرم و برای دیدن تمرینات آنها برنامه‌ریزی کنم. مربیانی چون ژاوی که در السد با هم بودیم و یا افراد دیگر تا آخرین متدها را بیاموزم و بتوانم بعد از فوتبال و در عرصه مربیگری هم دست پر باشم.

با علیرضا جهانبخش که حرف می‌زدم، می‌گفت این نسل می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق باشد. او خیلی امید داشت، تو چطور؟

این نسل در کنار هم و با اتحادی که بازیکنان دارند، می‌خواهد کار بزرگی انجام بدهد. می‌خواهیم آن کاری که چند سال اخیر با بدشانسی انجام نشد را به سرانجام برسانیم و در نهایت با عنوان قهرمانی جام ملت‌ها از قطر برگردیم. می‌دانم سخت است اما نشدنی نیست.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس