به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

نتانیاهو می داند با بمباران و جنایت گسترده علیه مردم غزه نمی تواند به هیچ دستاورد امنیتی، نظامی یا سیاسی برسد. اما با این وجود، چرا اصرار دارد جنایت، هر چه پر سر و صدا تر باشد؟!

دولت و ارتش و سرویس جاسوسی اسرائیل، با این تاکتیک می خواهند از پاسخ به یک پرسش راهبردی و آزار دهنده فرار کنند، بلکه اصل سوال را به فراموشی بسپارند.

مسئله لاینحل، نه فقط برای افکار عمومی اسرائیل، بلکه برای سران رژیم و مستشاران ناتو این است: با وجود رصد اطلاعاتی چند لایه در مرز -زمین و زیر زمین و آسمان و دریا- و همچنین فعالیت جاسوسان در غزه، چرا غافلگیر شده اند؟!

نیروهای مقاومت چگونه توانسته اند در منطقه ای گسترده شامل ۷ محور، سامانه های راداری- پدافندی، سنسور ها، گیت ها و سیم های خاردار و دیدبان ها و یگان های نظامی را بدون کمترین ایجاد حساسیت پشت سر بگذارند و ظرف دو ساعت، تا عمق چند ده کیلومتری پیشروی کنند، تأسیسات متعدد نظامی را به تسخیر در بیاورند، هزاران صهیونیست را از پا در آورده یا مجروح کنند و همان قدر هم اسیر بگیرند و به عقب منتقل کنند؟

ماجرای شلیک موفقیت آمیز پنج هزار راکت و موشک هم سوال آزار دهنده دیگری است؛ این که از کجا وارد منطقه تحت محاصره شده اند؟ یا چگونه در غزه به شکل انبوه تولید شده اند؟ و چند برابر موشک های شلیک شده، موشک های مدرن استفاده نشده، یا شگفتانه های دیگری مانند پهپاد های مرگبار -که موجب شکست ناتو در اوکراین شد- در دسترس مقاومت فلسطین است و سامانه فرماندهی در اسرائیل از آنها خبر ندارد؟ یا این پرسش که با اسقاط سامانه های پدافندی مانند گنبد آهنین، اتباع صهیونیست بعد از این باید به کدام سامانه موهوم، دلخوش باشند؟

نتانیاهو اگر به شکل پر سر و صدا و آشکار دستور جنایت ندهد و به آن افتخار نکند، زیر انبوه سؤالات آمیخته با طعن و لعن دفن خواهد شد. اما دیر یا زود، این هیاهو از تاثیر می افتد و آنگاه او، غیر از اتهاماتی ماتند پرونده فساد مالی و تلاش برای ایجاد دیکتاتوری و اخته کردن پارلمان و دستگاه قضایی، این بار متهم خواهد شد که امنیت و بازدارندگی اسرائیل را در جنگی تحقیر آمیز، نابود کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 17
    الان دارین از طرف شهروندان اسرائیلی مخالف نتانیاهو حرف میزنین .از ترس خودتون رسما شدین حامی اسرائیل !!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    3 6
    گفته اسراازادبشن تاازبمباران دفاتروخروجی تونل های حماس صرف نظرکنه
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    9 1
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    13 3
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 1
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      0 0
      این موضوع به ابلیس گرایان ربط ندارد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس