مخالفت‌ نمایندگان کنگره درباره کمک همزمان به اوکراین و تل‌آویو

در حالیکه دولت بایدن به دنبال گنجاندن لایحه کمک به اوکراین در بسته کمک‌ به رژیم صهیونیستی است، برخی از نمایندگان کنگره با این اقدام مخالفت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه مخالفت‌ شماری از جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، دولت بایدن به همراه نمایندگان دموکرات کنگره در شرایطی که هنوز مجلس نمایندگان این کشور، رهبر ندارد به بررسی قوانین مرتبط با حمایت نظامی بیشتر از رژیم صهونیستی و ارائه کمک های نظامی به اوکراین به صورت همزمان می‌پردازد.

به گزارش «CNN» یکی از سوالات بسیار مهم و پیچیده رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، چگونگی ایجاد پیوند بین ارائه کمک های نظامی همزمان به رژیم صهیونیستی و اوکراین و از سوی دیگر تأمین کمک‌های مورد نیاز به تایوان و در عین‌حال در نظر گرفتن بودجه مربوط به بحران مرزی آمریکا در شرایطی است که عده‌ای از جمهوری‌خواهان با برخی از این مسائل مخالفت جدی دارند.

در همین رابطه«پاتریک مک هنری»، رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا هم تصریح کرده است که نقش وی برای ارائه کمک به رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ فعلی محدود است و تأکید کرده تا زمانی که رئیس جدید مجلس انتخاب نشود، این مجلس نمی تواند هیچ قانونی را برای ارائه کمک‌های بیشتر جهت حمایت از رژیم صهیونیستی تصویب کند.

در عین حال کاخ سفید هم هنوز هیچ درخواستی را مبنی بر ارائه کمک‌های اضافی به رژیم صهیونیستی رسمی نکرده است و اکنون فقط در حال تسریع ارسال سلاح‌هایی است که این رژیم پیشتر از آمریکا خریداری کرده است با این حال جلسات توجیهی انجام گرفته شده با قانون‌گذاران نشان می‌دهد رژیم صهونیستی در نهایت به کمک‌های اضافی دولت بایدن نیاز دارد.

حتی در جلسه توجیهی عصر یکشنبه مجلس سنا نیز «جک رید» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و سناتور ایالت رودایلند به همراه چند تن دیگر، پیشنهاد ارائه کمک های همزمان به اوکراین و رژیم صهیونیستی را مطرح کردند.

درخواست ارائه کمک های همزمان به دو طرف درگیر در جنگ در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از مقامات ایالات متحده و اعضای کنگره آمریکا بر این باورند تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی همانند اوکراین به این زودی در خطر اتمام نیست با این حال تصور دولت بایدن این است که با گره زدن بودجه نظامی هر دو طرف می‌تواند به حمایت‌های خود از اوکراین شتاب بخشد به خصوص آنکه طی ماه‌های اخیر به دلیل مخالفت‌های جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، حمایت آمریکا از اوکراین کاهش پیدا کرده است.

در این میان بحث‌های دیگری هم در مورد گنجاندن بودجه امنیت مرزی آمریکا و بودجه بیشتر برای کمک به تایوان در قالب یک بسته نهایی وجود دارد. پیشنهاد این بسته به دلیل عدم اطمینان دولت بایدن از عملکرد آینده مجلس نمایندگانی است که تحت کنترل جمهوری‌خواهان قرار دارد و مشخص نیست عملکرد آن به چه صورت باشد.

اکثر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان با موافقت جهت ارائه یک بسته ترکیبی کمک همزمان به اوکراین و رژیم صهیونیستی مخالفت کرده‌اند و این موضوع موجب شده حتی آن گروه از نمایندگان جمهوری‌خواهی که پیشتر از ارائه کمک های نظامی به اوکراین حمایت می‌کردند، اکنون به جمع مخالفان این بسته بپیوندند.

بر خلاف دیدگاه دولت بایدن و اکثریت دموکرات‌ها بسیاری از جمهوری‌خواهان بر این باورند که اوکراین از نظر کمک‌های اضافی آمریکا در شرایط خوبی به سر می‌برد و آنکه اکنون نیاز به دریافت حمایت‌های بیشتری دارد، رژیم صهیونیستی است.

در همین رابطه، «جیم‌جردن»، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است اما هیچ نظری در مورد ارائه کمک های نظامی همزمان به اوکراین و رژیم صهیونیستی مطرح نکرده است.

در چنین شرایطی، تنها راه برای انتقال بودجه بیشتر به رژیم صهیونیستی، انتخاب یک رئیس نمایندگان جدید است، موضوعی که هنوز هم هیچ اقدام جدی برای آن صورت نگرفته است.

«کریستین ورموت» معاون نیروی زمینی وزیر دفاع آمریکا نیز در جریان کنفرانسی عنوان کرده است که همزمان با حمایت‌های آمریکا از اوکراین، وزارت دفاع این کشور برای تأمین مهمات بیشتر جهت کمک به رژیم صهیونیستی به دریافت بودجه بیشتری از جانب کنگره نیاز دارد. ورموث عنوان کرده انتظار دارد، دولت آمریکا همان طور که در حمایت از اوکراین قدم برداشته در تل‌آویو هم رفتار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    کسی که خدا را نداشته باشد هیچکس بهش کمک نمیکند و دستش را نمیگیرد و اگر بخواهد هم نمیتواند. گفته خدا : مرگ بر اسراییل و آمریکا حتمی شده است و امثالشان ... # قدرت و عظمت بینهایت خدای متعال ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس