کد خبر 1534419
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱

به گزارش مشرق، سلمان معمار در کانال تلگرامی خود نوشت:

ما یک روز تاریخی را درک کردیم. مثل کسانی که در ۱۹۶۷ خبر جنگ اعراب با اسراییل را شنیدند و ۶ روز بعد هم خبر شکست همه شان را! بعد از آن روز دیگر هیچ چیز مثل قبل نشد. اسراییل زمینش را دو برابر کرد، قدرتش را به همه ثابت کرد و درواقع شخصیت پیدا کرد. همان مصر رسمیتش را پذیرفت.

۵۰ سال بعد یک روز پاییزی وقتی ما بیدار شدیم خبر حمله زمینی فلسطینی ها را خواندیم و فیلمهای فرار صهیونیست ها در بیابان را پخش کردیم. اسراییل بعد از امروز هم دیگر اسراییل قبل نخواهد بود. نه، قصد رجز خوانی ندارم. این یک تحلیل است. ۵۰ سال چیزی نیست. خیلی ها یادشان مانده که روزهای اول حمله ۶۷ دقیقا همین طور فرار میکردند. اخبار پیروزی پخش میشد و دروغ هم نبود. اما چند روز بعد چنان شکست خفت باری خوردند که ماندگار شد. تازه آنها کشورهای خارجی بودند نه یک تکه زمین در محاصره.

فکر میکنید بزرگان حماس و جهاد و … یادشان نیست؟! فکر میکنید تبعات اقدام شان را نمی فهمند؟! می دانند و بگذارید برایتان بگویم: شاید پیروز شوند ولی تمام غزه بمباران خواهد شد. متر به متر برخی مناطق شخم زده میشود. ترور تک تک فرماندهان کلید میخورد. اکثر مجاهدان اسیر یا قتل عام، انبوهی از زنان و کودکان آواره و بسیاری سلاخی خواهند شد. احتمال دارد واقعا چیزی به نام غزه باقی نماند. این یک واقعیت است. چون آنجا برابری وجود ندارد.

برابری توهمی است که صلح پوشان به شما میفروشند. کسانی که دو طرف را به خویشتنداری دعوت میکنند.«جنگ بد است»«گفتگو همیشه بهتر است» «ما با هر خشونتی مخالفیم»… مخصوصا وقتی فلسطین حمله میکند. پیش فرض اینها برابری است. انگار دو طرف مثل همند. انگار بازی فوتبال است.

کدام برابری؟ یک طرف اخرین فناوری کشتار را دارد و طرف دیگر با لوله آب موشک قراضه میسازد. یک طرف تمام حمایت و رسانه جهان را دارد و طرف دیگر محکوم ابد. یک طرف از هوا و زمین و دریا مسلط است و طرف دیگر سالها در محاصره. یک طرف زندانبان است و طرف دیگر بزرگترین زندان تاریخ. کدام برابری؟ این مذاکره گرگ و گوسفند است. اتفاق دیروز جنگ نبود، شورش زندانیان بود. و سوال این است: آیا شورشیان عواقبش را میدانند؟ پس چرا؟ شجاعانه بپرسم: چرا قمار مرگ کردند؟!

برای پاسخ حتما بیانیه محمد ضیف این مغز نابغه (https://farsi.palinfo.com/amp/news/2023/10/7/ ترجمه-امل-سخنان-محمد-ض-ف-فرمانده-ل-ردان-ها-قسام) را بخوانید. اما قبلش شما را میبرم پشت چشم یک فلسطینی. ۷۵ سال زجر، تحقیر، آوارگی، شکست، بی هویتی، سرکوب، … از این مردم چه چیزی ساخته: سنگ. به همان سردی، به همان کم امیدی، به همان مقاومت.

اما سنگ هم دلخوش است به بودنش؛ گرچه له میشوم ولی حداقل هستم. پدران و پسرانم را کشتید، خانه و زیتونم را گرفتید، اسم و تاریخم را دزدیدید ولی هنوز هستم. این را که نمی توانید بگیرید.

اما صبر کن، مثل اینکه این را هم دارند میگیرند! بیانیه را بخوانید. میگوید این همه سال کشتند و دریدند و زدند و بردند و «هیچ». صدا از سنگ هم درامد ولی از جهان نه! همیشه اسراییل برد و همیشه فلسطین باخت. همه راه ها برای تل آویو بزرگراه است و هر راهی برای قدس بن بست. صهیونیست از هر در بسته ای رد میشود اما فلسطینی از دروازه هم نه. هیچ هیچ هیچ چیزی جلودار اسراییل نیست، قدس را هم بلعید. انگار نه انگار. زنانش را بی حیثیت کرد، کودکانش را کشت، به هیچ کس برنخورد. نه فقط برنخورد امثال ترکیه و سعودی و امارات افتادند دنبال «عادیسازی».

و اگر دقت کنی طرفداران عادیسازی، همان صلح فروشان اند. منظورشان از ثبات دست و پا نزدن مظلوم زیر چاقوی قاتل است. اینها خراش صورت قاتل را متر میکنند ولی سر بریدن مقتول را نمی بینند. حالا فلسطینی می بیند انگار وجودش هم انکار میشود. تو گویی سنگ هم نیست. هیچ نیست. همه چیز عادی میشود و تمام. در بیانیه فقط اسم ۵ کشور امده: ایران، لبنان، یمن، عراق، سوریه. تنها یاران باقی مانده. این بیانیه یعنی غزه به اخر خط رسیده است. یعنی اگر قرار است من در نمایش شما نقش قربانی داشته باشم پس نمایش را به هم میزنم، طوری که نتوانی انکارم کنی. من هستم. و اگر بناست در سکوت هر روز بمیرم، ترجیح میدهم یک روز با فریاد بمیرم.

و دکمه غیر قابل بازگشت را زد.

حالا دیگر دنیا عوض شده. وسطی وجود ندارد. یا اسراییل یا فلسطین. یا حیات نباتی یا قوی تر شدن.

عادیسازی دود شد. و روسیاهیش به ترک و عرب ماند. ‏⁧دو سال پیش در عملیات مهم سیف القدس نوشتیم (https://t.me/salmaneshoon/436) چطور ۲ فلسطین وجود دارد. بیانیه رسما پایان فلسطین دوم (دولت خودگردان) را اعلام میکند. ایده دو دولتی تمام شد. فقط یک فلسطین مانده و یک سرنوشت. این ادامه آن عملیات است. این همان «قیام یکپارچه» است که آیت الله خامنه ای دو سال پیش گفت. و شنیده شده حماس حدود دو سال آماده سازی کرده.

ما یک روز تاریخی را درک کردیم. دیگر هیچ چیز مثل قبل نخواهد بود. نه اسراییل و نه فلسطین و نه ما.

حماسه یعنی همین، یعنی قدم در راه بی برگشت بگذاریم …

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ادرین DE ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    7 4
    دلیل اصلی خواست ایران در پاسخ به تحرکات اسرائیل در همسایگان ایران و پشتیبانی اغتشاشات و ... ولی انصافا هیشکی فکرش را نمی کرد . آذربایجان هم جفت کرد ، دست از جنگ و کشورگشایی کشید😂.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 2
    يك تحليل دلنشين و البته غم انگيز از اتفاقات اين روزها.مرگ در يك روز با فرياد آزادي شرف دارد به مرگ تدريجي در سكوت.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 5
    ما مسلمان و شیعه امیرالمومنین هستیم اجازه نمیدیم که دشمن مردم مظلوم فلسطین رو قتل عام کنه. رو سیاهیش بمونه برای اعراب سازشگر و سکوت کننده مثل عربستان سعودی، امارات ...
  • یزدان AT ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 5
    چرا فلسطین طغیان کرد چون تصمیم گرفت خودشو ارباباشو زودتر به جهنم بفرسته
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 1
    حماس قمار بزرگی کرد اگه ایران وارد نشه به نظرم کار غزه تمومه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 2
    واقعا همه ما حرف میزنیم. بزرگترین ظلم تاریخ به مردم فلسطین روا شده. و من خوشحالم که بالاخره دست به قیامی بی بازگشت زدند. مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلته.
  • رضا IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 5
    طغیان بار معنایی خوبی نداره در مورد مردم مظلوم فلسطین واژه بهتری استفاده کنید
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 2
    مرگ باعظت بهتر از زندگی با ذلت است
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 1
    مرگ بر اسرائیل کودک کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس