علی‌رغم تلاش‌های آمریکا، شورای امنیت قعطنامه علیه حماس صادر نکرد

منابع خبری اعلام کردند که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای صدور قطعنامه و بیانیه مشترک، نشست محرمانه شورای امنیت سازمان متحدد بدون انتشار بیانیه علیه حماس پایان یافت.

به گزارش مشرق، نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل شامگاه یکشنبه درباره تحولات اراضی اشغالی و عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها برگزار شد، اما علی‌رغم تلاش آمریکا برای «محکومیت شدید حماس»، این نشست بدون قطعنانه و بیانیه مشترک به پایان رسید.

این نشست پشت درهای بسته و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد و در جریان آن «تور ونسلند»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا به ۱۵ عضور این شورا گزارشی از تحولات اخیر در اراضی اشغالی ارائه داد؛ اما در پایان به علت اینکه اتفاق آراء صورت نگرفت، بیانیه مشترکی منتشر نشد.

«رابرت وود»، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره عدم انتشار بیانیه مشترک مدعی شد: تعداد زیادی از کشورهای عضو شوراء حملات حماس را محکوم کردند، اما البته این شامل همه کشورها نیست. احتمالاً بدون نیاز به اشاره من می‌دانید منظورم کدام کشورهاست.»

به نوشته الجزیره، منظور کشور روسیه است که پس از آغاز جنگ در اوکراین، روابطش با کشورهای غربی تیره شده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد هم دراین‌باره گفت: پیام من توقف فوری جنگ و اقدام برای آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای معنی‌دار است.» وی همچنین تأکید کرد که «وضعیت کنونی نتیجه مشکلات حل‌نشده قدیمی است.»

وزارت خارجه برزیل روز شنبه در واکنش به انجام عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» درخواست برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت درباره تحولات فلسطین را رسانه ای کرد. به گزارش رویترز، وزارت خارجه برزیل امروز شنبه اعلام کرد که در پی اجرای بزرگ ترین حمله به اسرائیل در سال های اخیر، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل خواهد داد.

برزیل که در ماه جاری ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده گرفت، در بیانیه ای عمومی این عملیات موفقیت‌آمیز را محکوم و با اشغالگران صهیونیست ابراز همبستگی کرد.

صبح روز شنبه نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند.

تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک های اسرائیلی در پاسگاه های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ ها دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    روسیه دعوت به ارامش کرده وهمشون حماس روتلویحی محکوم کردند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    کار به کجا کشیده که سازمان ملل حتی بیانیه هم نمیتون بده
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    برزیل دوست ایران نیس بلکه دوست اسراییله
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    دم روسیه و چین گرم، غربگدایان به دنیای چند قطبی تعظیم کنید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس