کد خبر 1533681
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
حسن هانی زاده

نبردی که روز شنبه میان رزمندگان حماس و جهاد اسلامی با رژیم صهیونیستی آغاز شد، یک جنگ سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده خواهد بود که رزمندگان فلسطینی در روز اول، ابتکار عمل در میدان را در اختیار گرفتند.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: نبردی که روز شنبه میان رزمندگان حماس و جهاد اسلامی با رژیم صهیونیستی آغاز شد، یک جنگ سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده خواهد بود که رزمندگان فلسطینی در روز اول، ابتکار عمل در میدان را در اختیار گرفتند. علت آغاز این جنگ توسط نیروهای مقاومت فلسطین نیز این بود که در روزهای گذشته حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی شدت یافت و در طول این مدت توهین‌های زیادی نیز از سوی اشغالگران صهیونیست به مقدسات و نمادهای دینی مسجدالاقصی وارد شد.

صهیونیست‌ها علاوه بر اراضی اشغالی، اخیرا تهدیدهای جدی در منطقه غرب آسیا به‌وجود آوردند. حمله ارتش رژیم صهیونیستی به دانشکده نظامی سوریه، بخشی از ماجراجویی‌های صهیونیست‌ها در منطقه بوده است؛ بنابراین نیروهای مقاومت فلسطینی برای پایان دادن به این تجاوزات غیرقابل توجیه، عملیاتی با نام طوفان الاقصی علیه صهیونیست‌ها انجام دادند و این عملیات تاکنون تأثیرات استراتژیک و سیاسی بسیاری به همراه داشته است.

با توجه به اینکه صهیونیست‌ها همواره در تلاش هستند تا حوزه نفوذ خود را تا قدس شرقی گسترش دهند و با استفاده از روش‌های تهاجمی، فلسطینی‌ها را از بیت المقدس اخراج کنند، لذا رزمندگان مقاومت از مدت‌ها پیش نسبت به پایان دادن به این تجاوزها مصمم‌تر شده‌اند و یک جبهه‌ کاملا گسترده در غزه، جنین و کرانه غربی تشکیل داده اند.

از سوی دیگر به این دلیل که بیش از ۵هزار موشک تا ظهر شنبه به‌سوی مراکز حساس نظامی رژیم صهیونیستی پرتاب شد، ارتش این رژیم، شرایط جنگی فوق العاده‌ای را در سراسر اراضی اشغالی اعلام کرد، به‌طوری‌که شهروندان صهیونیست به پناهگاه‌ها رفتند و هزاران نفر از آنان نیز مجبور به فرار از شهرک‌های یهودی‌نشین شدند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی تمامی نیروهای ذخیره خود را فراخوانده است.

مجموع این احوالات نشان می‌دهد که جنگ مهم و سرنوشت‌سازی‌ در جریان است و به ‌نظر ادامه‌دار خواهد بود؛ از سوی دیگر انتظار می‌رود جنگ گسترده نیروهای مقاومت و حماس علیه صهیونیست‌ها منجر به فلج‌شدن بخش‌های حیاتی این رژیم جعلی شود و شرایط را برای آنان دشوار کند. تا ظهر شنبه نیز تمامی فرودگاه‌های داخلی رژیم صهیونیستی تعطیل شد و پروازهای آنها به حالت تعلیق درآمد. همچنین اگر در روزهای آینده بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی مانند آمریکا، قطر و امارات به این جنگ ورود پیدا کنند، جنگ ادامه‌دار خواهد شد.

گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد که رزمندگان لبنانی و به‌ویژه حزب‌الله در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند تا چنانچه شرایط اقتضاء کند، حزب‌الله نیز در محور مقاومت با رژیم صهیونیستی مقابله کند.

از سوی دیگر، جنگ میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و صهیونیست‌ها در زمین، هوا و دریا از بامداد شنبه درحال انجام است و به‌نظر می‌رسد تا ظهر شنبه، شرایط میدانی به نفع رزمندگان فلسطینی باشد؛ چرا که موشک‌های پرتاب‌شده از سوی جبهه مقاومت از نوع نقطه‌زن و با برد بیش از ۳۰۰کیلومتر بوده است که قدرت تخریبی بالایی دارند. گزارش‌های رسانه‌های منطقه نیز نشان می‎دهد که بسیاری از صهیونیست‌ها در شهرک‌های خود کشته شده‌اند و صدها نفر نیز به اسارت نیروهای فلسطینی درآمده‌اند. مجموع این اقدامات، از شکست دیگرِ رژیم صهیونیستی همانند شکست این ارتش در جنگ ۳۳روزه حکایت خواهد داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس