پاسخ سوریه به تروریست‌ها؛ مواضع «حزب ترکستان» بمباران شد

نیروهای سوریه و روسیه در پاسخ به حمله تروریستی حمص، مجدداً مواضع «حزب اسلامی ترکستان» را در سهل الغاب در شمال غرب حماه و حومه غربی ادلب مورد هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح سوریه و روسیه در حملاتی هوایی، امروز جمعه ۶ اکتبر مجدداً مواضع «حزب اسلامی ترکستان» در دشت الغاب، شمال غرب حماه و حومه غربی ادلب بمباران کردند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این حملات به مناطقی در نزدیکی شهر القرقور در سهل الغاب، واقع در شمال غربی حماه و همچنین مواضعی در اطراف شهر جسر الشغور، در غرب ادلب متمرکز شد.

ارتش سوریه از روز گذشته در پاسخ به حمله تروریستی که ارتش این کشور را در حمص هدف قرار داده بود، حملات توپخانه‌ای و موشکی‌اش را آغاز کرده که عمدتاً مقرهای حزب ترکستان و گردان المهاجرین در اریحا، جسر الشغورِ ادلب، بنیش و سرمین را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین در گزارشش تاکید کرد که بر اساس اطلاعات موثق، حزب ترکستان و گردان المهاجرین دو گروهکی هستند که «فناوری تولید و هدایت پهپاد را در اختیار دارند».

این گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که برخی از پهپادهای پیشرفته «سه ماه پیش به دو گروهک منتقل شده‌اند و فرانسه کشوری بوده که این فناوری را در اختیار آن‌ها قرار داده است».

طبق گزارش خبرنگار المیادین، اطلاعات به دست آمده گویای این است که روز گذشته قبل از انجام حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص، یک پهپاد از مناطق تحت کنترل حزب ترکستان به پا خواسته است.

بعدازظهر روز گذشته (پنج‌شنبه، ۵اکتبر) بود که تلویزیون رسمی سوریه از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی بر جای گذاشته است.

وزارت بهداشت سوریه صبح امروز اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی حمص به ۸۹ شهید از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته و تعداد مجروحان هم به ۲۷۷ نفر رسیده است.

دفتر ریاست جمهوری دولت سوریه امروز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر شکست تروریسم در مقابل اراده و قدرت این کشور، خاطرنشان کرد: خون شهدای دانشکده نظامی حمص، عزم دمشق را برای تکمیل پیروزی افزایش می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 1
    جبهه مقاومت باید با همکاری ارتش سوریه و سپاه قدس، از خواب زمستانی که سالهاست گرفتار آن هستند بیدار شده و با تجدید و تجهیز قوا عملیات گسترده آزادسازی استان ادلب، شرق سوریه و منطقه التنف را آغاز کنند، دیگر نباید در قبال آمریکایی ها و تروریست ها خویشتنداری کرد. یا علی.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      گروه های مقاومت بدون پشتیبانی هوایی روسیه کاری از دست شأن برنمیاد روسیه درگیر جنگ اوکراین شده نمیتونه از سوریه و مقاومت دفاع کنه
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    8 5
    لعنت بر خردوغان تروریست منافق و ترکیه تروریست
  • رزمنده گمنام IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    اول امنیت منطقه بررسی کنند بعدش جشن پایان دوره بگیرند خدا به انسان به خاطر همین عقل داده وگرنه با خر چه فرقی داشتیم
  • پرهام IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    چهار سال آموزش پرت شد دانشگاه عالی دفاع ایران زیر نظر داشت آموزش رو با پیشرفت سوریه مشکل دارن
  • حمید IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    1 1
    مرگ بر اردوغان دیکتاتور و فاشیست
  • گل دوست IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    1 0
    یعنی ساختن پهپاد این قدر راحت است که یک گروهک می تواند بسازد.حتی نمی توانند اسم ترکیه را برند می نویسند فرانسه این پهپاد به احتمال زیاد اول ترکیه بوده وبعد اسرائیل آنها باید پاسخگو باشند چرا بایند در جایی استقاده شده که جنگ نیوده؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    زحمت کشیدین خوب این کار رو قبلا انجام میدادید که جلوگیری کنید از این فاجعه.
  • ابن الرضا IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    1 0
    نیروهای مقاومت باید راس فتنه یعنی فرانسه راه هدف قرار دهند این انتقام فرانسه از شکست درنیجر بود به جیهه مقاومت باید نیروهای مقاوت پاسخ ان را درافریقا بدهند وکشوری دیگررا از چنگ فرانسه خارج سازند.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      1 0
      باید ادلب رو پس بگیرند داعشی هاشم برن همون ترکیه
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      0 0
      کشور خودشو که ایران براش نگه داشت حالا میخواد با ابرقدرت سرشاخ بشه کمتر جُک بنویس
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      بدون پشتیبانی هوایی روسیه گروه مقاومت سوریه وارد جنگ با ترکیه بشن شکست خواهند خورد روسیه به خاطر جنگ اوکراین نمیتونه از مقاومت و سوریه پشتیبانی هوایی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس