دولت سوریه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد/ ۶۷ نفر کشته و ۲۱۱ نفر زخمی

در پی حمله تروریستی عصر امروز به یک دانشکده افسری در حمص سوریه، دولت این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، عصر امروز مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشکده افسری حمص سوریه هدف حمله پهپادی گروه‌های تروریستی قرار گرفت و دولت این کشور در سوگ جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان این اقدام تروریستی ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

الجزیره گزارش داد که در این حمله تروریستی ۶۷ تن جان خود را از دست داده و ۲۱۱ نفر نیز زخمی شده‌اند. از آن‌جایی که در این مراسم خانواده دانش‌آموختگان نیز حضور داشتند در میان جان‌باختگان و زخمیان این حادثه چندین غیرنظامی از جمله کودکان نیز دیده می‌شوند.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد: وزیر دفاع سوریه و استاندار حمص در این مراسم دانش‌آموختگی افسری حضور داشته‌اند و حمله پس از خروج آنها انجام شده است.

یک منبع عالی رتبه هم به اسپوتنیک اعلام کرد: آنچه در فضای مجازی درباره حضور وزیر دفاع سوریه در لحظه وقوع انفجار در داخل دانشکده افسری حمص بیان شده، نادرست است. وزیر دفاع در مراسم حضور داشته است، اما دانشکده را پس از پایان مراسم ترک کرده و این حمله تروریستی ۲۱ دقیقه پس از ترک وزیر دفاع انجام شده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه نیز طی بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را به شدت محکوم و اعلام کرد: این جنایت از اصرار مرتکبان آن بر رویه تروریستی خون‌بار و وحشیانه خود حکایت دارد که ملت سوریه چندین سال است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. دولت سوریه تاکید می‌کند که این اقدام تروریستی باعث عقب‌نشینی از تلاش برای ریشه‌کن‌نمودن آفت تروریسم و حامیان آن نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت سوریه تا زمانی که این گروه‌های تروریستی نابود شوند، قاطعانه و با تمام توان خود به اقدامات آنان در هر جای سوریه که باشند پاسخ خواهد داد. دولت سوریه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد که این اقدام تروریستی بزدلانه را محکوم نمایند و کشورهایی که از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند را بابت جنایاتشان در حق ملت سوریه بازخواست نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 2
    چه کسی این پهپاد رو در اختیار تروریست ها قرار داده اون عامل اصلی است
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    5 2
    کار بزهای کوهی شرق سوریه است اینها ذاتا تروریست هستند
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      0 0
      لعنت بر شردوغان تروریست منافق و ترکیه تروریست
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    لعنت بر شردوغان تروریست منافق و ترکیه تروریست
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    1 0
    ننگ بر قاتل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس