کد خبر 1533110
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
احتمال لغو ممنوعیت آزمایش‌های اتمی در روسیه

رئیس پارلمان روسیه با بیان اینکه وضعیت جهان تغییر کرده، گفت که واشنگتن و بروکسل جنگی را علیه مسکو به راه انداخته‌اند که نیازمند لغو معاهده منع آزمایش‌های اتمی است.

به گزارش مشرق، «ویاچسلاو ولودین» رئیس پارلمان فدراسیون روسیه امروز (جمعه) هشدار داد که احتمال تصمیم مسکو برای لغو ممنوعیت آزمایش‌های تسلیحاتی اتمی در این کشور وجود دارد.

ولودین توضیح داد که پس از طرح موضوع احتمال از سرگیری آزمایش‌های اتمی توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، سران پارلمان به‌سرعت لغو معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را بررسی خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با بیان اینکه وضعیت ژئوپلتیکی در جهان تغییر کرده، اظهار داشت: «واشنگتن و بروکسل جنگی را علیه کشور ما به راه انداخته‌اند».

رئیس پارلمان روسیه تصریح کرد: «در جلسه بعدی شورای دومای دولتی، قطعاً موضوع لغو تصویب معاهده جامع آزمایش هسته‌ای را مورد بررسی قرار خواهیم داد».

از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای توسط روسیه، آمریکا یا هر دو، در زمانی که تنش‌ها بین دو کشور بیشتر از هر زمان دیگری از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ است، بی‌ثبات‌کننده خواهد بود.

رویترز در این‌باره نوشت: «سخنان پوتین و به دنبال آن سخنان ولودین نشان می‌دهد که روسیه به‌دنبال لغو معاهده‌ای است که انفجارهای هسته‌ای را توسط تمام کشورها و در هر مکانی ممنوع می کند».

پوتین روز پنجشنبه گفت دکترین هسته‌ای روسیه نیازی به به‌روزرسانی ندارد اما باید به لغو این معاهده فکر کند.

رئیس جمهور روسیه پیش از این نیز در پیام تبریکی به کارکنان صنعت هسته‌ای این کشور نوشت که شرکت بزرگ هسته‌ای «روس‌اتم»، در حال ساخت سلاح‌های پیشرفته‌ای است که قادر به حفظ تعادل راهبردی در جهان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    1 0
    ارتش روسیه بدون بمب اتم هیچه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    احسنت ،دقيقأ همینطوره!! باید همینکار رو بکنین تا یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون حساب کار دستشون بیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس