روسیه: اقدامات غیرقانونی اسرائیل دستیابی به صلح را دشوار می‌کند

نماینده روسیه در پنجاه و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، هیئت روسیه در پنجاه و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته اقدامات غیرقانونی اسرائیل دستیابی به صلح را دشوار می کند.

خبرگزاری ایتارتاس نوشته هیئت اعزامی روسیه در این نشست توجه جامعه بین المللی را به وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در فلسطین و سایر اراضی اشغالی جلب کرده است.

«اولگا اوپاناسنکو»، یکی از اعضای هیئت نمایندگی روسیه در این نشست گفت: «ما شاهد وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در فلسطین و سایر اراضی اشغال‌شده عربی هستیم. ما با اقدامات غیرقانونی اسرائیل که موجب می‌شود دستیابی به صلح ماندگار در منطقه دشوار شود مخالف هستیم.»

وی خاطرنشان کرد نفوذهای نظامی به اراضی اشغالی، دستگیری‌های دلبخواهانه فلسطینی‌ها، اقدامات تحریک‌امیز در جهت بر هم زدن وضع فعلی اماکن مقدس در اورشلیم (بیت‌المقدس) و توسعه بی‌سابقه شهرک‌سازی‌ها در کنار جابجایی اجباری خانواده‌های فلسطینی و غصب اموال آنها منشا نگرانی‌های جدی هستند.

اوپاناسنکو خاطرنشان کرد روسیه از افزایش خشونت‌ها نسبت به اقلیت‌های فلسطینی و تخریب مدارس آنها که باعث سلب حق تحصیل از آنها می‌شود مخالف است. به گفته وی، در چنین شرایطی تلاش برای جلب توجه بین‌المللی به حوادث میدانی و از سر گیری مذاکرات مستقیم میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ضروری است.

او خاطرنشان کرد: «ما معتقدیم که حل و فصل عادلانه و طولانی‌مدت درگیری‌ها تنها بر مبنای یک چارچوب بین‌المللی جهانی و راهکار دو دولتی امکان‌پدیر خواهد بود.»

پنجاه و چهارمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل از روز ۱۱ سپتامبر در ژنو آغاز به کار کرده و قرار است تا ۱۳ اکتبر ادامه داشته باشد. روسیه عضو این شورا نیست اما به صورت فعال در جلسات آن حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    روسیه هم به پاش افتاده
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      0 0
      حالت خوب نیست درست اینکه: روسیه هم به جبهه مقاومت پیوست
  • FR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    عددی نیست روسیه که نظری بده!!
  • ساس IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    هدف سختیونیزم بعد کوبیدن مسلمانان نوبت کوبیدن روسهاست بعد از بلع روسها نوبت بلع چینیها و بعد خوردن بهارات ...قدم بقدم گوشت دم توپ هم اوکراینی ها و پان اروپایی ها و بعد از اتمام گوشت اوکراینیها گوشت دم توپ پانترکها خواهند بود
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    نه اینکه خود روسیه قانون مدار تست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس