فیلم/ واکنش اژه‌ای به انهدام چندین تیم تروریستی

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: امروزه یکی از مسائل ما مساله اقتصاد و معیشت است و می‌دانیم کلید این مشکل افزایش تولید است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در سفر استانی خود به استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با دانشجویان در تالار وحدت اظهار کرد: این توفیق حاصل شد تا در شهر با غیرتمندان، عالم‌پرور و شهری که بر بسیاری از تاریخ حق دارد حضور داشته باشم.

وی با بیان اینکه مطالبی که در این جلسه گفته شد، بدون تملق من استفاده کردم، گفت: دانشجوی اول قیافه گرفته بود، دانشجوی دوم خیلی خندان بود، دانشجوی دیگر که تن صدای خیلی خوبی داشت و با چهره و ابرو هم یک چیزهایی بهمان می‌فهماند و در کل من لذت بردم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره بر اینکه خداوند این توفیق را داده است که در من و شما در این برهه از زمان حیات داشته باشیم، گفت: زمان بسیار خوبی برای درک و فهم و آدم‌شناسی و ارتقا و تشخیص خوب و بد و تمییز دادن بین افراد است؛ زمانی است که ببینی کی می‌لغزد، کی سقوط می‌کند.

وی ابراز کرد: استقلال کامل نظام، پیشرفت نظام، آرامش مردم یکی از مسائل مهم و زیربنایی آن علم است ما اگر در مسائل علمی پیشرفت نکنیم در سایر چیزها نمی‌توان پیشرفت کرد.

اژه‌ای گفت: مساله علم و پیشرفت علمی بود که این بازدارندگی و پیشرفت را برای نظام آورده است؛ جوانان از این ظرفیت استفاده شود؛ از این ظرفیت استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: از این فرصت خوب استفاده کنید زیرا آینده در اختیار شما جوانان است، اگر نقصی می‌بینید شما جوانان آینده‌دار آن هستید.

رئیس قوه قضائیه متذکر شد: این اشکالاتی که می‌بینید شما نباید در اداره کشور داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تلاش را می‌کند تا اعتماد به نفس مردم را بگیرید و القا کند که حقیر هستیم،گفت: نباید کاری کنیم که در زمین دشمن بازی کنیم، ما گاها دستاوردهای خود را هم کم می‌بینیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: اشکال است، باید نقص‌ها گفته شود ولی از گفتن داشته‌ها و دیدن این توانایی غافل نشویم زیرا اگر ملت منفعل و عقب افتاده بودیم دشمن چه نیازی داشت تا این حد برای ناامید کردن ما تلاش کند؟

وی افزود: ناخواسته نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

اژه‌ای با اشاره بر اینکه امروز درخواست‌ها دو بخش بود یک بخش مربوط به قوه قضائیه و یک بخش غیرمربوط بود، گفت: به ما گفتید با مردم و دانشگاه و دانشجو ارتباط داشته باشید، من هر وقت توانستم با این قشر هم کلام شدم و قطعا مفید بوده و همیشه سعی بر افزایش ارتباط داشتم.

وی ادامه داد: ۱۲ روز از مهر گذشته است و بنده به ۳ دانشگاه در سنندج، بیرجند و حال تبریز رفتم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با اساتید و دانشجویان جلسات عمومی و خصوصی داشتم و از هر کدام از جلسات استفاده برده‌ام، گفت: در این دو سال هیچ قشری از مردم نبود که من با نمایندگان آن اقشار ارتباط نداشته باشم.

وی گفت: ما یک دفتر ارتباطات مردمی داریم که یک قاضی خوش رو در آنجا مستقر است و چندین نیرو دارد که صرفا به نامه‌های مردم رسیدگی می‌کند و در هر هفته در یک روز مشخص یکی از مقامات عالی قوه به آنجا رفته و با مردم ارتباط می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: ۲۱ شهرستان در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که تمام نماینده و معاونان بنده در این شهرستان‌ها حضور خواهند داشت.

وی ابراز کرد: نسبت به سند تحول سئوال کردید؛ یک نفر از اساتید دانشگاه متدین، دلسوز و یک نفر که رشته‌ای مرتبط با این موضوع دارد در حال حاضر معاونت راهبردی این کار را بر عهده دارد، او مدتی است که وظیفه دارد تا این سند را بروزرسانی کند و از همه درخواست کرده تا نظرات خود را در این خصوص بدهند.

اژه‌ای با تاکید بر شعار تحول و تعالی در قوه قضاییه گفت: ما در دستور کار خود داریم که چگونگی تعامل با دانشگاه و استاد و دانشجو و قوه قضائیه و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از افراد در ابتدای امر نظری دارند و بعد نظرشان عوض می‌شود و دچار لغزش می‌شوند در تاریخ همین دانشگاه هم قطعا افراد چنین وجود داشت یعنی افرادی که یک روز خیلی ادعا داشتند اما امروز کجا هستند؟ عاقبت چی شد؟

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: تعامل پایدار برای ارتباط قوه قضاییه با دانشگاه نیست پس به ما کمک کنید.

وی با بیان اینکه همه ما گناه می‌کنیم ولی افرادی دچار جرم می‌شود، ادامه داد: یکی از وظایف ما اصلاح این افراد است و بستری فراهم کنیم از گذشته خود برگردد و دوباره به زندگی خود برگردد؛ مثلا یک جوان در مجرایی قرار می‌گیرد منجر به جرم می‌شود مثلا در شرایط خاص در اغتشاشات قرار می‌گیرد، سرقت می‌کند اما آیا این باید تا آخر هیچ راه برگشت و توبه نداشته باشد؟

دانشگاه‌ها به قوه قضائیه کمک کنند

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: دانشگاه‌ها به ما کمک کنید که چطور بستری فراهم کنیم که آن مجرم اصلاح شود و به جامعه برگردد.

وی گفت: یکی که یک جرم می‌کند نه تنها خودش با مشکل روبرو می‌شود بلکه خانواده‌اش هم درگیر مشکلاتی در جامعه می‌شوند.

اژه‌ای به تعریف دقیق از آزادی مشروح مجرمین اشاره کرد و گفت: حمایت از آزادی‌ها مشروع درخواست رهبری است و این تکلیف من است؛ ما باید حمایت امنیتی، شغلی، اصلاحی برای آنها داشته باشیم.

وی گفت: گاها تشخیص موضوع به عرف واگذار شده است؛ آن موردی که به عرف مردم بستگی دارد چطور است خود جای سئوال دارد! بعضی از تشخصی موضوعات تشخصی عرفی است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: گاها مرجع تشخیص موضوع عرف است، آنجایی که تشخیص موضوع است باید روش روشن برای آن داشته باشیم.

وی گفت: گاها پرونده‌ای تشکیل می‌دهد افرادی صدمه می‌بیند برای تشخیص این میزان صدمات تنها قاضی که نمی‌تواند در اینجا نظر دهد ما در اینجا به کارشناس نیاز داریم، به پزشک نیاز داریم. گاها خود پزشک مهلت می‌خواهد تا نظر نهایی را بدهد از این‌رو پرونده معطل می‌شود.

همه از اقتصاد رنج می‌بریم و کلید این مشکل در تولید است

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: امروزه یکی از مسائل ما مساله اقتصاد و معیشت است و حتی چندین سال است که شعار سال توسط مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد است.

وی ادامه داد: همه از اقتصاد رنج می‌بریم و می‌دانیم کلید این مشکل افزایش تولید است.

همه از تبعیض، عدم تحقق عدالت اجتماعی رنج می‌بریم

اژه‌ای با بیان اینکه آیا بدون بخش خصوصی نمی‌توان با رشد اقتصادی روبرو شد، افزود: همه از تبعیض، عدم تحقق عدالت اجتماعی رنج می‌بریم؛ حال چه اقدامی باید شود که هم از بخش خصوصی استفاده کرد و درآمدزایی کرد و به عدالت اجتماعی لطمه وارد نشود.

وی گفت: چه کار باید کنیم که هم کار زیست محیطی کرد و به عدالت اجتماعی لطمه وارد نشود، کار اقتصادی کرد و به عدالت اجتماعی لطمه وارد نشود.

رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: امروز یک ناترازی در برق و گاز داریم و وقتی مشکل می‌شود گاز صنعت را قطع می‌کنند از این رو خسارت شدید به صنعت وارد می‌شود.

وی گفت: به ما می‌گویند که قوه قضاییه باید جلویی انها که حقوق عامه را خراب می‌کند بگیرد، ما در مقابل دوگانگی هستیم! ما با حقوق عامه روبه‌رو هستیم یعنی در یک طرف باید جلوی مازوت سوزی را بگیریم و در مقابل اگر جلوی آنها را بگیریم با تخریب صنعت روبرو هستیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: موضوع بانک موضوعی است که من همیشه به آن پرداخته‌ایم، بانک ها اگر اضافه برداشت دارید پس که مسوول است؟ ما کمبود قانون در این خصوص نداریم. آقای بانک مرکزی آیا تو از همه ظرفیت خود استفاده کرده‌ای؟ اکثر بانک‌ها ناترازی و اضافه برداشت دارند.

وی گفت: من از سال گذشته اعلام کردم که بانک‌ها، قبل از اینکه سراغ مشتری بانک بروم، به سراغ شما می‌آیم و البته به سراغ آنها هم رفته‌ام.

اژه‌ای گفت: قدم اول اصلاح امور است و بانک‌ها باید کارها را انجام دهند و اگر قصوری کنند اول سراغ بانک مرکزی خواهیم رفت و بعد سراغ بانک و بعد سراغ مشتری.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    19 0
    ملت رنج میبرند و امثال تو گنج میبرند ! جوری حرف میزنی که شک می کنیم نکنه مستمری بگیر کمیته امداد هستی !
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      از وزارت کشور که صدایی در نمیاد خواهشا قوه قضایبه اگر اتباع بیگانه را اخراج کند کارفرمای زور گو مجبور میشه حقوق کافی به ما بده و وضع اقتصاد خیلی از اقشار ضعیف بهتر میشه
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      همه مردم دلشان از بانک‌ها خون است. تا کی منتظر بمانیم؟ مگر رهبر انقلاب نفرمودند اگر مواردی نیاز به قانون دارد، شما باید بخواهید. از مجلس و دولت مطالبه کنید که قانون فراهم کنند. خلأهای جدی در حوزه قانون‌گذاری وجود دارد.
  • کارکنان بانک سرمایه IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    12 0
    تکلیف دزد و غارتگر 14000 میلیارد تومانی بانک سرمایه ( محمدعلی هادی ) چی شد ؟ چرا در مورد او هیچ صحبتی نمی کنید ؟؟؟ الان کجاست ؟؟؟ پولهای بالاکشیده توسط او چه شدند ؟ پارتی او کیست که چیزی در باره اش نمی گویید ؟
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    12 1
    مشکل در حاشیه امن فاسدان و کلاهبردان است، ذخایر ملی دلار و طلا را بر باد دادن، چکار با مسوبین کردین؟ اقتصاد رو نابود کردن به عمد، چه کردین!؟؟؟؟؟؟
  • انقلابی منطقی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    12 0
    بعید میدونم شما مسؤلین از مشکلات اقتصادی رنج ببرید!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 1
    گرانی ها خیلی زیاد هست- حداقل حقوق قانون کار خیلی کم هستش
  • پویا مطلق IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    8 0
    سلام علیکم در ماه هفتم از سال هستیم چرا امسال نزدیک به ۷ مرتبه قیمت روی اجناس گران و گرانتر شده تا آلان، رسما تولیدکنندگان به جیب مردم برای ثروت اندوزی حمله‌ور شده اند.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 5
    منظور از لایحه عفاف و حجاب سوریزاسیون ایران است دستهایی در قوه قضائیه مثل البوطی در قوه قضائیه سوریه عمل می کنند دارالقران لحافظ اسد اما جهت سرنگونی خاندان اسد و علویان - شیوخی مثل البوطی ها را در قوه قضائیه باید قلع و قمع کرد که می خواهند ایران را سوریه کنند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    4 5
    منشا فساد در ایران دستگاه قضایی است باید انگلیس و اسرائیل را در دستگاه قضایی خفه کنید
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    5 1
    امید انگلیس بعد شکست اسرائیل در برابر لبنان و فلسطین به این آقا است تبریک عرض می کنم با لایحه گسترش فسادش
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    7 2
    قرار بود. با تحریم ها فقط شما رنج ببرید ولی حکومت و دولت این فشار رو روی مردم خالی کرد
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    15 0
    بچه های شما که وضعشون خوبه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    تو رو خدا انقدر رنج نبرید والله ما راضی نیستیم
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    6 0
    قرار بود به دزدی های بورس ورود کنید !!! چه شد ؟
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    کسانیکه گرانی بوجود می‌آورند و باعث رنج مردم میشوند که عامل آن ندانم کاری مسولین هست اینان دشمن ملت هستند
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    6 0
    نه به اندازه ما. چون بعید میدونم گذرت به دکون و مغازه و مطب دندانپزشکی بیفته!!! هرکدوم از شما فقط کلی خدم و حشم دست به سینه دارین
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    در زمین دشمن باید بازی کرد ، اگر در زمین خودتان بازی کنید ۶ تا گل از انگلیس میخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس