درخواست مداخله فوری بین‌المللی از سوی رام‌الله برای توقف تروریسمِ بن‌گویر

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با توصیف سیاست‌های ایتمار بن‌گویر به «تروریسم علیه اسرا»، خواستار مداخله فوری نهادهای بین‌المللی و آمریکا برای توقف اقدامات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، چهارشنبه ۴ اکتبر، به بازدید شب گذشته «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی از زندان «جلبوع» علیه اسرای فلسطینی واکنش نشان داد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، وزارت اموخارجه رام‌الله طی یک نشست مطبوعاتی، خواستار مداخله فوری بین‌المللی و آمریکا برای توقف تروریسم بن‌گویر علیه زندانیان و اسرای فلسطینی شد.

وزرات خارجه تشکیلات خودگردان در این نشست روند تحریک و تعرض به بازداشت‌شدگان فلسطینی را شدیداً محکوم کرده و بن‌گویر را در راس نیروهای سرکوبگر زندان‌ها معرفی کرد که بر عملیات‌های سرکوب و تهدید اسرا شخصاً نظارت دارد.

رام‌الله در بیانیه مطبوعاتی خود این سیاست را گسترش سیاست و مواضع راست فاشیستی حاکم و فشاری که برای اتخاذ تصمیمات توهین‌آمیز و خودسرانه‌تر علیه اسرای قهرمان فلسطینی اعمال می‌شود، دانست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان، این سیاست بن‌گویر را «تلاش اسف‌بار اسرائیل برای تضعیف مقاومت، اراده و عزم اسرای فلسطینی برای دستیابی به آزادی و پس گرفتن حقوق شناخته شده بین‌المللی خود» توصیف کرد.

اقدامات تحریک‌آمیز وزیر امنیت داخلی کابینه تل‌آویو به همین جا ختم نمی‌شود و او روز گذشته، هم‌زمان با چهارمین روز از اعیاد یهودی، نامه‌ای به اعضای راستگرای کنست فرستاده و در آن نوشته بود که «کابینه امنیتی باید برای بحث درباره بازکردن مسجدالاقصی به روی یهودیان در ۲۴ ساعت شبانه روز، هفت روز هفته، با امکان عبادت در آنجا و... فوراً تشکیل شود».

سیاست‌های جنجالی بن‌گویر موجب آن شده که او از شرکت در جلسه امنیتی کابینه بنیامین نتانیاهو که روز یکشنبه برگزار شده بود، نیز محروم شود؛ یک مسئول در دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در این باره گفته بود: «بن‌گویر پیشنهادهایی مطرح می‌کند که می‌تواند اسرائیل را به درد سر بیاندازد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس