کد خبر 1532472
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
واکنش ترامپ به برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس جمهور سابق آمریکا پرسید که چرا جمهوری‌خواهان همواره در حال جنگ با خودشان هستند و چرا با دموکرات‌های چپ افراطی که کشور ما را ویران می‌کنند، مبارزه نمی‌کنند؟

به گزارش مشرق، برکناری «کوین مک‌کارتی» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ریاست این نهاد قانونگذار با طرح یک جمهوری‌خواه دیگر، با واکنش تند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور همراه شد.

ترامپ طی بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «چرا جمهوری‌خواهان همواره در حال جنگ با خودشان هستند، چرا با دموکرات‌های چپ افراطی که کشور ما را ویران می‌کنند، مبارزه نمی‌کنند؟»

روز گذشته بود که «مت گاتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای برای برکناری «کوین مک‌کارتی» از سمت ریاست این مجلس ارائه کرده بود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز بامداد چهارشنبه با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف، مک‌کارتی را از سمت ریاست این مجلس کنار گذاشتند تا لقب کوتاهترین زمان حضور در این سمت (۲۶۹ روز) از سال ۱۸۷۶ به او تعلق بگیرد.

بعد از این رأی‌گیری، گاتز با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: «مک‌کارتی توافقاتی را که با ما در ژانویه حاصل شده بود، نقض کرد. مک‌کارتی مجلس نمایندگان را فلج کرد و لوایح تخصیصی را در نظر نگرفت. بهترین راه برای پیشبرد دستور کار محافظه‌کاران، پیشبرد انتخاب رئیس جدید مجلس است».

«جری کانولی» نماینده دموکرات کنگره آمریکا نیز در واکنش به این اقدام اظهار داشت: «انتظار دارم اعضای دو حزب روز چهارشنبه به‌طور جداگانه برای انتخاب نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان دیدار کنند. حکیم جفریز، نامزد ما برای ریاست مجلس نمایندگان است ولی جمهوری خواهان هنوز موضع خود را روشن نکرده‌اند».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کانولی تصریح کرد: «جمهوری خواهان در شرایط سختی قرار دارند و در تلاش هستند فردی را بیابند که بتواند اکثریت را به دست آورد».

«نانسی میس» نماینده جمهوری‌خواه نیز گفت: «مک‌کارتی با هیچ حزبی صادق نبود و اگر در سمت خود باقی می‌ماند، باعث هرج و مرج می‌شد. ما یک رئیس مجلس نمایندگان صادق می‌خواهیم که به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند».

در ادامه، «پرامیلا جایاپول» نماینده دموکرات کنگره آمریکا هم اظهار داشت: «ما به یک کنگره کارآمد نیاز داریم و مسئول حزب حاکمی نیستیم که نمی‌تواند حکومت کند. حزب جمهوری خواه نشان داده است که قادر به حکومت برای مدت طولانی نیست».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 1
    باید دید صاحب و حاکم اصلی آمریکا یعنی اسراییل چه نقشه ای در سر دارد و هدفش از این برکناری چیست.
  • US ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 1
    به منافع مملکت شون آسیب زده برکنار کردند ، برعکس بعضی از جاها که طرف همه نوع فسادی داره دنبال مقام بهترم هست
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    برو گمشو مرتیکه موقرمز الدنگ!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 0
    کم واق واق کن سگ کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس