نیوزویک: اف‌بی‌آی ترامپ و حامیانش را افراطی تندرو می‌داند

یک نشریه آمریکایی بر اساس اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که به دست آورده نوشت که اداره تحقیقات فدرال به‌طور مخفیانه حامیان ترامپ را با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ زیر نظر گرفته است.

به گزارش مشرق، نشریه «نیوزویک» امروز (دوشنبه) در خبری اختصاصی نوشت که مقام‌های امنیتی آمریکایی به‌صورت محرمانه، حامیان و طرفداران «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور سابق این کشور را «افراطی و تندرو» دسته‌بندی کرده‌اند.

نیوزویک بر اساس اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که به دست آورده نوشت که اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به‌طور مخفیانه حامیان ترامپ را با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ زیر نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا بر این باور است که خطر افزایش خشونت‌ها و ناآرامی‌های داخلی بزرگ در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری آتی آنقدر زیاد است که به‌طور مخفیانه دسته‌بندی جدیدی از «افراطیون تندرو» را برای ردیابی و مقابله با آنچه که ارتش پیروان ترامپ نامیده، ایجاد کرده است.

یک مقام اف‌بی‌آی که خواست نامش فاش نشود به این نشریه گفت: «سازمان ما در شرایط دشواری قرار دارد. اما اف‌بی‌آی متعهد به توقف تروریسم داخلی و هرگونه تکرار حمله مشابه ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره است. اما همزمان سازمان ما باید از حقوق همه آمریکایی‌ها ذیل قانون اساسی برای مبارزات انتخاباتی، آزادای بیان و اعتراض علیه دولت محافظت کند».

نیوزویک در ادامه به نقل از وی نوشت: «اف‌بی‌آی با تمرکز بر ترامپ و حامیانش، در خطر تحریک کردن فعالان ضد دولتی است که سازمان مبارزه با تروریسم امیدوار است با آنها مقابله کند».

این مقام اف‌بی‌آی با بیان اینکه تهدید ناشی از افراطیون خشن داخلی، پایدار و در حال تحول و بسیار خطرناک است، افزود: «ماموریت ما کشف و توقف حملات تروریستی است و تمرکز ما بر جنایات احتمالی، اعمال و تهدیدهای خشونت‌آمیز است. افراط‌گرایی خشونت‌آمیز ضد دولتی یک دسته تروریسم داخلی و یکی از اولویت‌های اف‌بی‌آی است».

نیوزویک همچنین نوشت: «این اولین بار است که چنین تعریفی بر اساس باورهای سیاسی برای کسی در آمریکا اعمال می‌شود. ترامپ و حامیانش به عنوان یک دسته جداگانه از افراطی‌ها معرفی شدند».

با این حال هنوز مقامات کاخ سفید و نمایندگان ترامپ درباره این گزارش هنوز اظهار نظری نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس