برکناری رئیس مجلس نمایندگان برای اوکراین به چه معناست؟

برکناری کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌تواند نشان‌دهنده تغییر رویکرد مجلس نمایندگان در کمک به اوکراین باشد.  

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته برای اولین بار در تاریخ به برکناری رئیس خود رای داد. در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه چه کسی ممکن است جانشین مک کارتی شود، وجود ندارد، اما رئیس بعدی نقش مهمی در میزان کمک‌های ارسالی به اوکراین خواهد داشت، زیرا می‌تواند طرح بسته‌های کمکی را قبل از رسیدن به صحن مجلس لغو کند.

به گزارش رویترز، در حال حاضر پیش‌بینی رویکرد بعدی به شدت دشوار است، زیرا برخی گزینه‌های جانشینی مک کارتی به شدت حامی اوکراین بوده و برخی دیگر به شدت مخالف کمک به این کشور هستند.

کاخ سفید اعلام کرده آمریکا در نهایت کمک‌های بیشتری به اوکراین ارسال خواهد کرد، اما با کنار گذاشتن مک کارتی، اکنون توجه‌ها به دیدگاه‌های جانشینان احتمالی او معطوف شده است.

گاردین می‌نویسد در حال حاضر نیاز به تقویت کمک‌ها به کی‌یف تشدید شده است. اوکراین در میانه ضد حمله خود قرار دارد و ارتش این کشور در جبهه جنوب شرقی با مشکل مواجه شده است. گفته می‌شود اوکراین برای پیشرفت بیشتر باید به طور ثابت با مهمات، تسلیحات و تجهیزات غربی تامین شود. در همین حال مقام‌های امنیتی هشدار داده‌اند کمتر از یک ماه فرصت برای پیشروی باقی مانده است. گفته می‌شود با آغاز فصل سرما و شروع بارش، ارتش اوکراین عملا قادر به پیشروی بیشتر نخواهد بود.

در میانه نیاز اوکراین برای دریافت کمک، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون هشدار داد هیچ پولی برای «ابتکار کمک‌های امنیتی برای اوکراین» که به پنتاگون اجازه می‌داد مستقیما از صنایع دفاعی تسلیحات خریداری کند باقی نمانده است. وی در ادامه گفت آمریکا بدون تصویب کمک‌های بیشتر نمی‌تواند از اوکراین حمایت کند و از کنگره خواست در مورد بسته کمکی جدید اقدام کند.

مایکل مک‌کورد، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز روز جمعه در نامه‌ای به مک کارتی نوشته بود: «ناتوانی در تضمین خرید و تحویل به‌موقع سلاح و مهمات می‌تواند عملیات ضروری اوکراین برای بازپس‌گیری قلمروهای بیشتر یا دفاع در برابر حملات احتمالی روسیه در آینده را تضعیف کند».

گفتنی است، کنگره از ماه دسامبر، زمانی که قانونگذاران چهار بسته را تصویب کردند که در مجموع ۱۱۳ میلیارد دلار برای حمایت از تمام نیازهای کی‌یف ارائه می‌کرد، کمک جدیدی برای اوکراین تصویب نکرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    4 6
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • عمیر IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      1 4
      👏👏👏👏👏💛💙
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      8 1
      حالا تو از اون دلقک همجنس باز چه خیری بردی
    • US ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      5 0
      خودت به کامنت های خودت جواب مینویسی؟! تاولی
  • عمیر IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    5 8
    درود بر اوکراینیای غیور
    • US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      6 1
      تاولی نمایان شد،
  • US ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    9 8
    خاااک بر سر مالیات دهندگان گوسفند آمریکایی که هیچ صدایی علیه پول پاشی بایدن نمی کنند
  • هاتف IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 9
    الان زلنسکی مفنگی حالش خراب شده. دیگه از کمک های آنچنانی خبری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس