حملات سنگین توپخانه‌ای نیروهای حمیدتی به مواضع ارتش سودان

ارتش سودان اعلام کرد حملات پهپادی خود علیه مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در خارطوم، محله ریاض، اطراف پالایشگاه نفت الجیلی و شهر نیالا در منطقه دارفور تشدید کرده است.

به گزارش مشرق، ارتش سودان امروز سه‌شنبه سوم اکتبر حملات خود را به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم با استفاده از پهپاد تشدید کرد.

خبرنگار شبکه «روسیا الیوم» امروز گزارش داد که پهپادهای ارتش در حال بمباران اهداف و مواضع پشتیبانی سریع در شرق نیل هستند و اطراف منطقه را دود غلیظ فرا گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها، پهپادهای ارتش سودان مواضع دیگری از نیروهای پشتیبانی سریع را در مجاورت بازار عربی در مرکز خارطوم و منطقه ریاض در شرق خارطوم بمباران کرده‌اند.

همزمان با تداوم حملات بین دو طرف درگیری در سودان و بمباران متقابل، ارتش این کشور امروز محل تجمع نیروهای پشتیبانی سریع را در اطراف پالایشگاه نفت الجیلی در شمال خارطوم هدف قرار داد.

منطقه دارفور شهر نیالا هم شب گذشته شاهد درگیری‌هایی در مجاورت ستاد ارتش در مرکز شهر با استفاده از انواع سلاح‌ها و همچنین حملات توپخانه‌ای به سمت شمال شهر بود.

ارتش سودان اعلام کرده که خشن‌ترین حمله انجام شده توسط نیروهای پشتیبانی سریع را از چند جهت دفع کرد، در حالی که نیروهای پشتیبانی سریع در مورد هیچ‌کدام از درگیری‌ها تاکنون اظهارنظر نکرده‌اند.

منابع خبری از سودان این هفته گزارش دادند که هزاران سودانی پس از تشدید حملات نیروهای پشتیبانی سریع در جنگ با ارتش از شهر «وادآشنا» در جنوبی سودان گریخته‌اند و میلون‌ها نفر از شهروندان این کشور در خطر قحطی قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، جنگ بین «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو» معاون سابق او و فرمانده نیروهای پشتیبانی که پانزدهم آوریل آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۷۵۰۰ کشته برجای گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس