افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: روسیه می‌تواند با افزایش تدریجی فشار نظامی، بر اوکراین پیروز شود

افسر اطلاعاتی پیشین ایالات متحده معتقد است روسیه می‌تواند با افزایش تدریجی فشار نظامی بجای عملیات‌های رزمی فعال، رژیم کی‌یف را وادار به تسلیم کند.

به گزارش مشرق، «اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی پیشین تفنگداران دریایی ایالات متحده و بازرس تسلیحات سازمان ملل گفت روسیه می‌تواند با افزایش تدریجی فشار نظامی بجای شرکت در عملیات‌های رزمی فعال، رژیم کی‌یف را وادار به تسلیم کند.

وی گفت: احتملاً به نفع روسیه است که همه انرژی خود را در سمت نظامی نگذارد و مانع از دست دادن ده‌ها هزار نیرویی شود که نمی‌خواهد از دست بدهد، و فقط به فشار تدریجی بر اوکراین ادامه دهد--درگیری را منجمد نکند بلکه بر اعمال فشار نظامی بر آن‌ها ادامه دهد و برای تحریک فروپاشی سیاسی [رژیم کی‌یف] تلاش کند.

وی افزود: «این ممکن است جدول زمانی را از نظر نظامی افزایش دهد اما این جنگ قرار نیست تا همیشه ادامه یابد». به گفته ریتر، از نظر نظامی، ارتش اوکراین همین حالا نابود شده است.

او پیش‌تر تصریح کرد کی‌یف به دلیل پیروی از سیاست‌های غرب، محکوم به از دست دادن بخش‌های زیادی از سرزمین اوکراین است.

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌ تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    13 7
    روسیه مثل خر گیر کرده توی باتلاق اوکراین ، کل اوکراینو پیش کش 😉😂
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 1
      فعلا که اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون با اون زلنسکی دلقک صهیونیست مثل خر کوکائینی تو گل گیر کردن!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • BR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      1 0
      فعلا که آمریکا نشسته روی اره نه می‌تونه بره جلو نه می‌تونه بیاد عقب
  • FR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    4 4
    من موندم چرا همه اش روسیه به سابق ها پول میده!! یکم بگرده شاید یه مقام حال حاضرم باشه که خودشو بخوات بفروشه ، حتی اگر شده سرباز:))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس