کد خبر 1531744
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
انهدام باند فروش نوزاد در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ازشناسایی و انهدام باند فروش نوزاد در پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و انهدام باند فروش نوزاد در مرکز شهر تهران خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: اوایل مردادماه سال جاری خبری از سوی اداره ثبت احوال مرکزی شهر تهران مبنی بر ارائه گواهی ولادت مشکوک به جعل به اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ وصول و موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود:کارآگاهان اداره سیزدهم بلافاصله با اعزام اکیپی از مأموران با توجه به مشهود بودن جرم، متهم را دستگیر کرده و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه با توجه به اسناد موجود صراحتا اقرار داشت؛ پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک با همسرم در امر فرزندآوری ناموفق بودیم و علیرغم معالجات پزشکی نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه با مشورت یکی از آشنایان به ناچار نزد شخصی رفته و نوزادی را به قیمت توافقی ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و مقرر شد شناسنامه ای بنام من و همسرم تهیه و تنظیم شود.

سردار ولی پور گودرزی افزود: با اقرار صریح متهم و انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد ۳ نفر خانم ناشناس، بعد از ۹ ماه نوزاد را در محدوده یکی از شهرستان‌های حومه تهران در ازای دریافت ۷ قطعه سکه تمام بهار آزادی به متهمان تحویل داده اند.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: پس از آن کارآگاهان با استفاده از فنون پلیسی موفق شدند با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و میدانی هویت و مخفیگاه متهم جاعل را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کرده و به اداره سیزدهم دلالت دادند؛ دیگر متهمان با استفاده از اقدامات اطلاعاتی حین جابه‌جایی ۲ نوزاد در مرکز شهر تهران دستگیر کرده و به اداره سیزدهم انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه متهمان جاعل در بازجویی‌های اولیه با توجه به مستندات موجود به بزه انتسابی اقرار کردند، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی به زندان منتقل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    مملکت اسلامی
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      متاسفانه قوانین سختگیرانه و اشتباه موجب میشود تا کسانی که بچه دار نمیشوند در دام اینگونه افراد بیافتند . طبق قانون میگویند اگر میخواهی حضانت فرزندی را بدست بیاوری باید یک اپارتمان یا ملک بنامش کنید . حالا اگر زوج درخواست کننده مستاجر باشد چگونه صاحب فرزند شوند؟ در بعضی کشورها برای انکه یک کودک در کانون گرم خانواده بزرگ شوند مبلغی بعنوان کمک هزینه به خانواده ای که حاضرند فرزند را بپذیرند بپردازند و در ایران برعکس است و جالب است این حکم در هیچ کجای شرع مقدس وجود ندارد. اگر گوش شنوایی هست این قانون را اصلاح کنند
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      تو مملکت اسلامی مگه خلافکار پیدا نمیشه؟ زمانی که پیامبر مکه رو فتح کرد و حکومت اسلامی بر پا شد همه اونهایی که تو سرزمین اسلام بودن مصلح و بهشتی بودن؟ به خدا خیلی نفهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس