کد خبر 1531659
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
«دکتر عقاب» دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: قاچاقچی گونه‌های حیات وحش ملقب به «دکتر عقاب» که به روش‌های مختلف در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های ارزشمند و نادر حیات‌وحش می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، با اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران، فرهاد زندی روز یکشنبه با اشاره به اینکه این فرد متخلف و سابقه‌دار با درج آگهی و نمایش‌های خاص، گونه‌های ممنوع، در حال انقراض یا حمایت شده را خرید و فروش می‌کرد، افزود: پس از دریافت دستور قضایی، ماموران اجرایی محیط زیست ضمن ورود به سکونتگاه این فرد، اقدام به بازرسی محل و دستگیری او کردند.

وی با تاکید بر اینکه محل نگهداری گونه‌های حیات وحش توسط این فرد از مدتی قبل با هماهنگی‌های لازم تحت نظر و رصد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بود، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از سکونتگاه این متخلف هفت گونه مشتمل بر بالابان، عقاب طلایی، عقاب پرپا، لیل (گونه ای شاهین)، راکون، گربه وحشی و همچنین چهار تاکسیدرمی از گونه های بالابان، شاهین، ترم‌تای (گونه کوچکی از شاهین) به همراه پنج عدد چشم‌بند مخصوص حمل پرندگان شکاری را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این متخلف ملقب به «دکتر عقاب»، فعالیت گسترده در فضای مجازی داشته است، اظهار داشت: فرد دستگیر شده در فضای مجازی ضمن نمایش گونه‌های حیات وحش و پرندگان کمیاب، اقدام به خرید و فروش و قاچاق گونه‌ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز می‌کرد.

زندی با تاکید بر اینکه این فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تحویل شد، افزود: گونه‌های جانوری کشف شده برای بررسی سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت به مراکز نگهداری حیات وحش و کلینیک‌های مربوطه تحویل داده شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون هفت عملیات مشابه در برخورد با متخلفان قاچاق پرندگان توسط ماموران یگان حفاظت استان انجام شده است و تعداد چهار نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین در علمیات یادشده در مجموع تعداد ۲۱ پرنده شکاری شامل سارگپه، دلیجه، کرکس، عقاب، جغد و سایر پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده خرید و فروش، نگهداری و یا شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست و یا شماره تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یحیی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    4 0
    همش خبر از دستگیری مجرم سابقه دار میدید که اونم اکثرا به تازگی آزاد شدند.یعنی احکام صادره بازدارنده نبوده بااینکه باز همون جمله کلیشه ای مورد رأفت اسلامی قرار گرفته.ی بار هم مورد پایان رأفت قرارش بدید تا غلط کردنشون از تمامی درزهای بدنشون بزنه بیرون
  • ......... IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    4 0
    دمتون گرم که گرفتینش. جهت تفریح طناب به پاش ببندین و بزارینش روی تیر برقی جایی که باد خوب بوزه و بعد بگید بپر و برامون شکار کن دلقک
  • هادی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    آزاد میشه. شک نکنید.یه وثیقه میزاره و خدا حافظ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس