کد خبر 1531666
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
آتش‌سوزی در هورالعظیم

آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم اتفاق تازه‌ای نیست و دود ناشی از این آتش‌، برخی مناطق استان خوزستان را تحت تأثیر قرار داده و زندگی در این شهرها را دشوار می‌کند.

به گزارش مشرق، در چند روز گذشته آتش دوباره به جان بخش عراقی هورالعظیم افتاده است، داوود میرشکار مدیرکل محیط‌زیست خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: بخش عراقی تالاب بین‌المللی هورالعظیم دوباره دچار آتش سوزی شد و متأسفانه کشور عراق هیچگونه همکاری برای جلوگیری آتش سوزی در تالاب هورالعظیم ندارد.

وی افزود: اگرچه این آتش سوزی تهدیدی برای تالاب نیست، ولی آلودگی ناشی از آن کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این آتش‌سوزی‌ها مدت‌ها است که ادامه دارد و بیشتر در بخش عراقی هورالعظیم اتفاق می‌افتد که به طور کامل خشک شده است و نیزارها آتش می‌گیرند، آتش‌سوزی‌های مکرری با توجه به فراهم شدن شرایط خودسوزی ایجاد شود. این آتش‌سوزی‌ها گاهی شدید شده و تا نزدیکی مرز ایران می‌آید. اما مهم‌ترین اتفاق این آتش‌سوزی‌ها دود ناشی از آن است که شهرهای استان خوزستان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و کیفیت زندگی در این شهرها را پایین می‌آورد.خشک بودن و بی آبی‌تالاب علت وقوع آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب است.

در بخش عراقی هیچ عزمی برای خاموش کردن آتش دیده نمی‌شود و با توجه به فاصله کم شهرها و روستاها با هور باعث شده که این دود به سمت ایران سرازیر شود و موجب مشکلات ریوی، تنفسی و آلودگی‌های محیط‌ زیستی را ایجاد می‌کند.

هورالعظیم، بزرگ‌ترین تالاب مرزی ایران در مرز ایران و عراق است در منطقه دشت آزادگان قرار دارد. تالاب هورالعظیم این روزها با نیزارهای زرد و سوخته و کم‌آبی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کند. هورالعظیم بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مساحت دارد، تالابی که در جنوب‌ غربی کشور و در منطقه خوزستان قرار گرفته است. بخش کوچکی از هور در ایران و بیشتر آن در کشور همسایه عراق است.روزهایی که جهت باد غالب به سمت ایران و استان خوزستان است شهرهای مرزی و مرکزی استان خوزستان هم درگیر آسیب‌های چند ساعته می‌شوند. دشت آزادگان، شهرستان هویزه و اهواز چندین ساعت دود ناشی از آتش‌سوزی هورالعظیم بخش عراقی را در هفته گذشته استشمام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 1
    عوضش امنیت داریم
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    یه مش منافق بی شرف الهوازیه میرن اتیش میزنن چقدر بیشرفه این گروه به هم وطن خودش ظلم میکنه
    • امینی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      لعنت خدا بر تو که ندیده زر میزنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس