اعتراض شدید رقبای انتخاباتی ترامپ به اظهاراتش درباره میلی

اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر مجازات «اعدام» برای رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، موجب اعتراض گسترده در بین رقبای جمهوری‌خواه دونالد ترامپ شد.

به گزارش مشرق، پس از آنکه «دونالد ترامپ» گفت «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مرتکب جنایاتی شده که مستحق اعدام است، با واکنش شدید برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه مواجه شد.

ترامپ اتهامات بسیار تندی را در پلتفرم رسانه اجتماعی‌اش علیه میلی مطرح و از تماس تلفنی وی با چین پس از اعتراضات ششم ژانویه ۲۰۲۱ آمریکا ابراز خشم و عصبانیت کرد و همچنین مارک میلی را به تبانی با کشور چین علیه خودش متهم کرد.

با این حال، رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا در گفت‌وگو با اعضای کنگره عنوان کرد که پس از وقایع کنگره با همتایان چینی‌اش تلفنی صحبت کرده و به آنها اطمینان داده که ایالات متحده آمریکا در معرض تهدیدی نیست. وی همچنین عنوان کرد که این تماس تلفنی مخفی نبوده و اعضای دولت آمریکا از این موضوع کاملا با خبر بوده‌اند.

ترامپ در اظهاراتی کوبنده میلی را محکوم به اعدام دانسته و ادعا کرده که اقدام وی به عنوان کسی که در ارتش آمریکا خدمت می‌کند، به شدت اشتباه بوده است.

به گزارش «یاهو نیوز»، برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه که رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هم خواهند بود، نسبت به اظهارات وی واکنش نشان داده‌اند. «مایک پنس» معاون ترامپ در زمان ریاست جمهوری‌اش، یکی از این افراد است. پنس گفته که لحن انتقادی ترامپ خطاب به فردی که سال‌ها یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا بوده و به کشورش خدمت کرده، هرگز درست نیست.

«ایسا هاچینسون» فرماندار سابق آرکانزاس نیز به نشریه پولیتیکو گفته لفاظی‌های دونالد ترامپ خطری واقعی را برای مارک میلی ایجاد کرده و در اصل موجب بی‌احترامی به ارتش آمریکا شده است. اظهارات ترامپ موجب شد تا هاچینسون وی را «بچه» خطاب کند.

در عین حال، مارک میلی هم عنوان کرده که این صحبت‌های ترامپ، خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد. وی در این رابطه گفته «ای کاش ترامپ این حرف‌ها را نمی‌زد. مجبورم اکنون برای امنیت خودم و خانواده‌ام برخی اقدامات لازم را انجام دهم».

میلی همچنین عنوان کرده که «صحبت‌های ترامپ علاوه بر بی‌احترامی به وی، نهاد ارتش آمریکا را به همراه ۲.۱ میلیون نفر عضوی که دارد، زیر سوال می‌برد. با این حال مردم آمریکا باید بدانند که ما به قانون اساسی خود وفادار بوده و هرگز به آن پشت نخواهیم کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس