کد خبر 1540953
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
واکنش ترامپ به کناره‌گیری انتخاباتی پنس

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به کناره‌گیری معاون سابقش از رقابت انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه گفت «من ریاست‌جمهوری عالی و موفقی داشتم و پنس معاونم بود، پس باید از من حمایت کند».

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تجمع انتخاباتی شنبه به کناره‌گیری «مایک پنس» معاونش در دوره ریاست‌جمهوری از رقابت‌های انتخاباتی واکنش نشان داد.

به گزارش «هیل»، ترامپ در رویدادی در لاس وگاس در اشاره به نامزدهای جمهوری‌خواه حاضر در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ گفت: افراد در حال ترک (رقابت) هستند و همه از من حمایت می‌کنند. درباره مایک پنس خبر ندارم. باید از من حمایت کند. می‌دانید چرا؟ چون من ریاست‌جمهوری عالی و موفقی داشتم و او معاون رئیس‌جمهور بود.

پنس جفت انتخاباتی ترامپ هم در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ و هم ۲۰۲۰ آمریکا بود و در اکثر دوره ریاست‌جمهوری چهار ساله او کنارش ایستاد اما وقتی پنس از کمک به ترامپ برای سرنگونی نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به نفع وی امتناع کرد، روابطشان تیره شد. ترامپ در ادامه اظهارنظرش درباره پنس افزود: اما افراد در سیاست می‌توانند بسیار بی‌وفا باشند.

مایک پنس شنبه در تجمعی در شهر لاس وگاس رسما از نامزدی برای ریاست‌جمهوری به دلیل اقبال پایین رای‌دهندگان به او در نظرسنجی‌ها انصراف داد.

او در سخنرانی در گردهمایی سازمان موسوم به «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» آمریکا گفت: «برای من کاملا واضح است که حالا زمان نامزدی من نیست. تصمیم به معلق کردن کارزار خود برای ریاست‌جمهوری آمریکا گرفته‌ام. ما همواره می‌دانستیم مبارزه‌ای دشوار در پیش رو خواهیم داشت اما اصلاً متاسف نیستم».

مایک پنس حالا تبدیل به اولین نامزد سرشناسی شده که رقابت مقدماتی حزب جمهوری‌خواه که در آن نامزد نهایی این حزب تعیین می‌شود را ترک کرده؛ رقابتی که دونالد ترامپ طبق نتایج نظرسنجی‌ها در آن پیشرو است.

نظرسنجی برگزار شده در اوت توسط مرکز پژوهش امور عمومی نورک و آسوشیتدپرس نشان داد، ۵۷ درصد بزرگسالان آمریکایی با مایک پنس مخالف هستند و تنها ۲۸ درصد نظر مثبتی درباره او دارند.

پنس در جریان اتفاقات ششم ژانویه ۲۰۲۱ که در نهایت به شورش طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا منجر شد، با اقدامات و مواضع رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالفت کرد و بارها به رای‌دهندگان توضیح داد که در آن روز با تایید پیروزی بایدن به وظیفه‌اش طبق قانون اساسی عمل کرد.

نزدیکان مایک پنس بر این باور بودند که این استراتژی او به فرونشاندن مساله و جلب احترام اکثریت جمهوری‌خواهان منتهی خواهد شد اما پنس حتی در نظرسنجی‌ها در ایالت آیووا که به طور سنتی به کاندیداهای محافظه‌کار اقبال نشان می‌دهد نیز نتوانست محبوبیت کسب کند.

او در جلب کمک‌های حامیان مالی نیز موفق عمل نکرد. جدیدترین اسنادی که کارزار انتخاباتی پنس ثبت کرد نشان داده که وی در خاتمه ماه سپتامبر تنها ۱.۱۸ میلیون دلار در حساب بانکی و ۶۲۱۰۰۰ دلار نیز بدهی داشته است. این بدهی احتمالا طی هفته‌های بعد از سپتامبر بیشتر نیز شده و احتمالا بازپرداخت آن برای مایک پنس سال‌ها طول خواهد کشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 1
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    حالا ببینیم تو ابله اول تاییدمیشی؟؟؟!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • خمین IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    ای ترامپ ای سگ جوان هارصهیونیستهابیابه جای سگ پیری چون بایدین حامی توله سگ های صهیونیست باش ننگ بادبرشماسردمداران کودک کش امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس