کره شمالی

رسانه‌های دولتی کره شمالی خبر دادند اصلاحیه قانون اساسی این کشور با هدف تثبیت قدرت هسته‌ای به تصویب رسیده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز پنجشنبه خبر دادند مجمع عالی خلق این کشور اصلاحیه قانون اساسی با هدف تثبیت قدرت هسته‌ای این کشور را به تصویب رساند.

به گزارش یورونیوز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست مجمع عالی خلق این کشور که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شد اعلام کرد که «سیاست قدرت هسته‌ای کره شمالی به عنوان یک اصل دائمی در قانون اساسی قرار داده شده و هیچ‌کس حق ندارد آن را زیر پا بگذارد.»

او همچنین با تاکید بر لزوم افزایش تولید تسلحیات اتمی تاکید کرد که این اقدام برای مقابله با تهدیدات ژاپن، کره جنوبی و آمریکا ضروری است.

یک سال پیش مجمع عالی خلق در این کشور قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کره شمالی را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای معرفی کرده بود. کیم جونگ اون این قانون را «غیرقابل برگشت» خوانده بود. بر اساس آن قانون پیونگ یانگ همچنین اجازه انجام حمله پیش‌دستانه را هم صادر می‌کرد.

حالا با تصریح وضعیت هسته‌ای در قانون اساسی کره شمالی، نگرانی‌های آمریکا و متحدانش برای خلع سلاح اتمی در این کشور کمتر از قبل هم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    احسنت ، خیلی هم عالی!! دم جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره و مردم سخت کوشش گرم!!
  • حسین IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    3 0
    مطمئن باشید تا ۱۰ سال آینده اقتصاد و معیشت مردم کره شمالی هم بهتر میشه ولی کشور ما در ده سال آینده نه اتمی میشه و نه معیشت مردم درست میشه ،به امید بر کناری مسئولین بیعرضه و ترسو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس