جزئیات درخواست بارزانی از حاج قاسم برای نبرد با داعش

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه بارزانی برای مقابله با داعش از آمریکا درخواست کمک کرده بود، گفت: آمریکایی‌ها برای کمک به وعده سه ماهه دادند ولی بعد از درخواست بارزانی از شهید سلیمانی بعد از چند ساعت نیروهای جبهه مقاومت علیه داعش سازماندهی شدند.

به گزارش مشرق، سردار ایرج مسجدی امشب در مراسم یادواره ۲۶ شهید فاجعه منا در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه داشته‌های امروز ما به خاطر رشادت‌های کسانی است که جانشان را برای این کشور و امنیت مردم دادند هستیم، اظهار کرد: شهدا و همه کسانی که در راه خدا رشادت کردند در پیشگاه خدا هستند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند.

وی با بیان اینکه امروز ایران به برکت خون شهدا به عنوان قدرت منطقه‌ای مطرح است و اقدامات در منطقه با رای و نظر جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات خود یک هم پیمان قدرتمند در کنار ایران ایجاد کرد که آن جبهه مقاومت است که امروز رژیم صهیونیستی در مقابل مردم سنگ به دست فلسطین سرگردان شده و از درون در حال پاشیدن هستند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هم پیمانان آمریکا روز به روز از آمریکا روی بر می‌گردانند و قدرت آمریکا رو به زوال است، افزود: در زمانی که داعش به عراق حمله کرد و اقیلم کردستان را مورد حمله قرار داد بارزانی از آمریکایی‌ها درخواست کمک کرد که آمریکایی‌ها گفتند سه ماه مهلت میخواهیم تا با داعش برخورد کنیم که وقتی از آمریکایی‌ها ناامید شدند از سردار سلیمانی درخواست کمک کردند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به نشست شهید سلیمانی با بارزانی بیان کرد: شهید سلیمانی به بارزانی گفت که نگران نباشید و ما کمکتان می‌کنیم و همه منتظر بودند تا ببینند شهید سلیمانی در برخورد با داعش چه می‌کند که سردار سلیمانی شب به یکی از فرماندهان سپاه دستور داد که تا صبح نیرو به فرودگاه اربیل اعزام شوند که موجب تعجب بارزانی شد.

مسجدی با بیان اینکه نیروها در نزدیکی نماز صبح به اربیل عراق رسیدند و ساماندهی شدند و با داعش برخورد کردند که داعشی‌ها نمی‌دانستند که چه بلایی سر آنان آمد و با کشته‌ها و تلفات زیاد عقب‌نشینی کردند، افزود: شر داعش در طی چند ساعت از منطقه و اربیل کنده شد ولی آمریکایی‌ها برای کمک به بارزانی گفته بود که سه ماه فرصت نیاز دارند که این نشان از قدرت ساماندهی سردار سلیمانی و رهبری این شهید در میدان نبرد است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، مردم در کنار نیروهای مسلح پای کار بودند، گفت: در جنگ با داعش هنرمندی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس این بود که با ساماندهی مردم در کنار ارتش عراق و با فتوای آیت الله سیستانی، شر داعش را از کشور عراق و مردم دور کردند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز ایران به برکت رشادت‌های شهدا و رزمندگان به یک قدرت بازدارندگی دست یافته است، تصریح کرد: آمریکا اعلام کرد که در حال از دست دادن قدرت بازدارندگی خود است و این یعنی کشورها مانند گذشته دیگر به آمریکا اعتماد ندارند ولی آمریکا باز هم با لشکرکشی و پول‌های دلاری به دنبال بازگرداندن قدرت بازدارندگی گذشته خود است ولی نمی‌تواند و ایران امروز یک ابرقدرت محسوب می‌شود.

مسجدی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران بیان کرد: تحریم‌های اقتصادی و دارویی، روبرو قراردادن مردم مقابل هم، ایجاد آشوب و اغتشاش، نفود وخرابکاری اقتصادی و غیره از جمله شیوه‌های دشمن برای نبرد با دشمن است تا از این طریق در داخل برای خود نیرو جذب کند ولی در این کار نیز موفق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه دشمن روح لطیف و ایمان نوجوانان و جوانان را نشان گرفته است، گفت: امروز دشمن به دنبال بی‌ایمان کردن مردم نسبت به انقلاب، حجاب، اعتقادات، قرآن، خانواده و غیره است و این‌ها را نشانه گرفته که این جنگ، رزمنده خاص خود را می‌خواهد که برای پیکار با این دشمن در این نبرد نیاز به جهاد تبیین است.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در گذشته میهن ما مورد هدف گلوله قرار گرفته بود که به لطف خدا پیروز از میدان خارج شدیم، گفت: دشمن امروز ایمان را هدف قرار داده و از ابزارهای مختلفی برای نفوذ در نسل جدید استفاده می‌کنند که در این میدان نبرد باید از جوانان خلاص و با بصیرت استفاده کرد که قطعا در نبرد امروز با دشمن پیروز از میدان خارج خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حیف از کمک سردار دل‌ها به بارزانی کثافت ، این فامیل نجس خائن لایق مرک و نابودی هستند ، خصلتشان این است که دائم در حال خیانت باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس