کد خبر 1531377
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
قطع مسیرهای نفوذ داعش در عراق و انهدام شبکه‌های زیرزمینی

یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی عراق از قطع گذرگاه‌های مورد استفاده داعش در میان استان‌های صلاح الدین و دیالی و نابودی شبکه‌های وابسته به تروریست‌ها در این مناطق خبر داد.

به گزارش مشرق، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی عراق تاکید کرد که عناصر تشکیلات تروریستی داعش از برخی گذرگاه‌ها برای نفوذ تروریست‌ها میان استان‌های صلاح الدین و دیالی استفاده می‌کردند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد فعالیت‌های شبکه‌های زیرزمینی داعش در مناطق المطیبیجه، المیته و حمرین با هدف اجرای عملیات تروریستی در مناطق آزادشده عراق بودیم.

التمیمی اضافه کرد: نیروهای حشدشعبی استراتژی محاصره، کمین و نفوذ در عمق و بعد از آن استقرار در مناطق مورد نظر که باعث قطع گذرگاه‌های شرارت بار میان ۲ استان مذکور شد را در پیش گرفتند. این روند باعث افزایش ثبات امنیتی در مناطق مرزی حاوی العظیم و دیگر مناطق شد.

وی تصریح کرد: داعش در این مناطق به صورت کامل نابود شده است و تلاش‌های ما برای تحت پیگرد قرار دادن بقایای این تشکیلات تروریستی همچنان ادامه دارد.

تشکیلات تروریستی داعش از مناطق صعب العبور میان استان‌های دیالی و صلاح الدین برای پنهان شدن و هدف قرار دادن مناطق آزادشده طی سال‌های گذشته استفاده می‌کرد.

در حال حاضر شش تیپ از نیروهای حشدشعبی در ۱۳ منطقه در دیالی مستقر هستند. نیروهای حشد شعبی عراق از افزایش حضور نیروهای خود در استان دیالی و حضور این نیروها در ۳ دریاچه این استان خبر داده بودند.

التمیمی پیشتر اعلام کرده بود: فرماندهی محور دیالی توجه ویژه‌ای به نیروهای آبی حشد شعبی جهت دستیابی به اهدافی مهم در برنامه امنیتی استان دیالی دارد.

التمیمی در ادامه با اشاره به نقش نیروهای آبی حشد شعبی در مبارزه با داعش افزود: نیروهای آبی حشد شعبی بیش از ۶ سال پیاپی به شکل کارآمد در قطع مسیرهای ارسال تجهیزات و امداد گروهک تروریستی داعش در دریاچه حمرین مشارکت داشته‌اند.

چندی قبل «بشیر العنبکی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی اعلام کرده بود که عملیات این نیروها علیه شبکه‌های زیرزمینی داعش در برخی مناطق خانقین واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه موفقیت آمیز بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس