موانع استفاده از VAR در دربی/ پای خارجی‌ها به بازی باز می‌شود؟

نگاهی به لیگ های ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو یک واقعیت تلخ را نمایان می کند و کار فوتبال ایران مدعی در آسیا را به مقایسه با تیم های درجه ۲ و ۳ می کشاند!

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال امید کشورمان در حالی پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل تایلند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد که لیگ برتر کشورمان کماکان در تعطیلی فرمایشی به سر می برد!

نگاهی به اسامی تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی و وضعیت لیگ‌های فوتبال کشورشان مشخص می‌کند که رقابت‌های داخلی ژاپن، چین، تایلند، بحرین، اندونزی، ازبکستان، هند، کره جنوبی، قطر، قرقیزستان، عربستان، هنگ کنگ و حتی فلسطین طبق روال عادی در حال برگزاری است و به جز ۳ کشور ایران، کره شمالی و میانمار هیچ یک از این لیگ ها تعطیل نشده است!

واقعیتی تلخ و عجیب برای فوتبال ایران؛ فلسطین و هنگ کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ را تعطیل نکردند! +عکس

در این بین کره شمالی که کلاً امسال لیگ ندارد و میانمار تنها کشوری است که لیگ فوتبالشان در حال حاضر تعطیل است، البته مسابقات در این کشور تا هفته ۱۵ برگزار شده و از حدود یک ماه و نیم پیش تعطیل شده (احتمالا به خاطر تعطیلات نیم فصل) و مسابقاتی که قرار بوده از هفته پیش آغاز شود لغو شده و حدود یک هفته پس از اتمام بازیهای آسیایی از سر گرفته می شود!

اما همانگونه که اشاره شد سایر کشورها رقابت‌هایشان دایر و در حال انجام است و تنها ایران است که به خاطر همزمانی فیفا دی و مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک و لیگ قهرمانان آسیا و بازیهای آسیایی به دستور فدراسیون فوتبال همه مسابقات را بعد از انجام هفته چهارم و ۴ دیدار هفته پنجم تعطیل کرده است!

از آخرین دیدار تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس و سپاهان یک ماه می گذرد! و این وقفه طولانی و تعطیلات غیرقابل پیش بینی آینده مثل بدی آب و هوا قطعاً تاثیر منفی خود را در وهله اول روی کیفیت بازی ها و بعد در رقابت‌های زمستان امسال و جام ملت‌های آسیا روی تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد گذاشت.

نکته حائز اهمیت در ارتباط با کشورهای حاضر در جمع ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی، کشورهای عربستان، قطر و ازبکستان در منطقۀ غرب آسیا و کره جنوبی و چین و ژاپن در منطقه شرق آسیا هستند که علاوه بر درگیر بودن تیم ملی کشورشان درفیفا دی ها، تیم فوتبال امیدشان در بازی‌های آسیایی، نمایندگان باشگاهی شان در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز درگیر مسابقات خودشان هستند ولی با این وجود فدراسیون فوتبالشان رقابت‌های داخلی را تعطیل نکرده است.

واقعیتی تلخ و عجیب برای فوتبال ایران؛ فلسطین و هنگ کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ را تعطیل نکردند! +عکس

با نگاهی به تاریخ برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مشخص بودن برنامه دیدارهای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از مدتها پیش، و نیز برنامه مسابقات مقدماتی المپیک و نیز فیفا دی واقعیت تلخ‌تری پیش روی اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به این رشته قرار می‌گیرد و آن این است از ماه‌ها پیش مشخص بود که چه روزها، چه ساعت‌ها و در چه شرایطی این مسابقات برگزار می‌شود. بنابراین تنها کافی بود با یک برنامه‌ریزی صحیح و دور از وسواس همه شرایط را برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی فراهم کرد.

لااقل می‌شد برای کشور خودمان دیدارهای جام حذفی در مراحل ابتدایی برگزار می‌شد تا علاوه بر اینکه تقویم فوتبال کشورمان در اواخر فصل جاری دچار فشردگی بیش از حد نشود، تیم‌هایی همچون سپاهان، نساجی و پرسپولیس که درگیر مسابقات حساس لیگ قهرمانان آسیا هستند و برخی از بازیکنان خود را در اختیار ندارند نیز با حضور در این مسابقات در شرایط مسابقه قرار بگیرند. رقابت‌هایی که به طور معمول در مراحل ابتدایی اش (دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی) اغلب حریفانی نسبتا آسان‌تر حضور دارند و قطعا تیمهای لیگ برتری بدون چند بازیکن اصلی هم مشکلی برای حضور در آن ندارند.

در کشورهای رقبای نمایندگان ایران در آسیا مسابقات هر ۳ یا ۴ روز یکبار برگزار می شود و نه تنها بازیکنان از شرایط مسابقه دور نمی شوند بلکه به هماهنگی بیشتر و بهتر هم می رسند.

واقعیتی تلخ و عجیب برای فوتبال ایران؛ فلسطین و هنگ کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ را تعطیل نکردند! +عکس

باعث تأسف است فوتبال کشورمان که از آن به عنوان یکی از قدرت ها فوتبال قاره کهن نام برده می شود و نام لیگ حرفه ای را یدک می کشد، به جای اینکه در چنین شرایطی کنار کشورهای پیشرفته فوتبالی همچون ژاپن، کره جنوبی، عربستان، قطر و... بایستد باید با کشورهایی همچون میانمار و فلسطین و هنگ کنگ و اندونزی و .... مقایسه شود که حاضر نشدند لیگ فوتبال شان را تعطیل کنند تا تیم‌ امیدشان در بازی‌های آسیایی موفق‌تر عمل کند. اینجا باید به دوستان فدراسیون نشین گفت کلاهتان را بالاتر بگذارید!

این بی نظمی لیگ با عدم حضور تماشاگران در بازی های استقلال و پرسپولیس و وضعیت اسفناک چمن و سکوهای برخی استادیوم ها علی الخصوص آزادی باعث شده است که تماشاگران فوتبال هیچ جذابیتی در لیگ برتر نبینند و از آن سو هم بازیکنان که در شرایط مسابقه نیستند آمادگی خودشان را از دست داده و چه بسا با مصدومیت مواجه شوند.

در ادامه تصاویر برنامه‌ مسابقات لیگ‌های کشورهای حاضر در مرحله یک هشتم نهایی (به جز ایران و کره شمالی) را مشاهده می‌کنید. با نگاهی به تاریخ برگزاری مسابقات آخرین هفته برگزار شده و هفته بعد لیگ این کشورها کاملاً مشخص است که همگی در روزهای اخیر و آینده تا پیش از فرا رسیدن هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا چطور درگیر برگزاری دیدارهای داخلی‌شان هستند و باید دید آقایان تاج و قنبرزاده و سهیل مهدی لااقل پیش خودشان چه توجیهی برای تعطیلی لیگ برتر دارند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خ IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    40 10
    یک ادم بیسواد هم میداند که ایران بخاطر نداشتن زمین ورزشی خوب لیگ فوتبال زا تعطیل کرد ..تنها ورزشگاه ازادی وشیرودی درتهران هست ازادی که دوتابازی انجام بشه باید توش گندم بکارند وشیرودی هم همینطور ..جایی ندارند بازی کنن وگنه لیگ تعطیل نشده ..درایران فوتبال سرگرمی هست ودخارج صنعت ..درایران حاکمیت نمیخواد مردم یکجا جمع شوند درخارج میخواهند یکجا تفریح کنن ..اینجا حاکمیت به ملت اعتبار نمیده
    • هادی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      6 0
      کی گفته در ایران کسی نمیخواد مردم دورهم جمع شن, پس بازی تراکتوردر یادگار با 80000تماشاگر, بازی سپاهان در نقش جهان با 60000تماشاگر, ملوان با 15000تماشاگر, فولادآرنا در اهواز با 50000تماشاگر.ورزشگاه ها همه جا پربود که. زمینها هم غیر از آزادی و شهیدوطنی قائمشهر . بقیه شرایط بدی ندارن. از تعطیلی لیگ میشه انتقاد کرد, ولی سیاه نمایی کار آدمای بی انصافه.
    • بشار عبدالواحد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      2 3
      به فتوای من دیدن فوتبال مکروه است
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    3 10
    فقط غر وغر وغر!!!!!!کی درست میشیم خدا می دونه انصافا اگه شخصی دیگه چون عنایتی سرمربی تیم امید بود خبر از اینهمه منفی بافی و غر زدن نبود چقدر غریبه پرست و رنگی هستیم
    • تاااااااج IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      1 2
      نفهم هم فهمید و تو نفهمیدی
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 1
      حقیقتش اینه که لیگ رو به خاطر باشگاه پیروزی تعطیل کردن.که راحت و بدون دغدغه بره آسیا بازیاشو انجام بده بازیاشم عقب نیفته که بخواد با استرش و فشرده برگزارشون کنه.امید مگه چند تا بازیکن تو لیگ داره که بخوان به خاطرشون لیگو تعطیل کنن؟
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      ولی تو نفهم هنوز هم نفهمیدی که سر در آخور اجنبی داری و این ایرادها همش از جای دیگه نشات می گیره
  • ناشناس IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    14 7
    وقتی برنامه ۹۰ تعطیل کردین باید فکر این روزها می کردین. تنها ترس فدراسیون از افشاگری و فشار برنامه ۹۰ بود.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      7 2
      راست میگی قبلا قهرمان جام جهانی می شدیم ولی الان نمی تونیم از گروه مون صعود کنیم!
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    10 3
    شما دهنت پر میکنی ایران انگار ما در حد اونا هستیم ما در حد میانمار اتیوپی هستیم شما خودت ناراحت نکن
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    9 16
    همه بسیج شدن تا تیم پیروزی آبرومندانه از گروهش حذف بشه..... همه می‌دونن که الان در این گروه استقلال باید حضور پیدا میکرد نه تیم پیروزی..... البته که چوب خدا بدجوری صدا داره...
    • حیدر IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      2 15
      اخی تو طفلک هنوز داری فشار میقولی🤣
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    10 0
    تا تاج رئیس فدراسیون هست همین آش و همین کاسه
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    13 2
    مدیریت ورزش کشور مخصوصا فوتبال بسیار غیر حرفه ای اداره میشه ازونور دیروز بازی داماش و تیم خیبر داور زدن الان چین و هانگژو میبینی کیف میکنی امکانات مدیریت
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    3 1
    کلی از پول مملکت جاهای بیخود هدر رفت و یا رانت به جاهای بیخود داده شد الان باید تیم پرسپولیس استقلال ملوان نساجی ذوب آهن سپاهان و... هر کدوم استادیوم اختصاصی داشته باشند
  • لنگی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    4 3
    تمام این بی نظمی ها به خاطر تیم منفور لنگه !!! میخوان هر طوری شده یه جام تو آسیا بیاره حتی تیم ملی رو فدای لنگ میکنن ولی کور خوندن حسرت جام تو آسیا رو به گور میبرن خخخخ
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      2 0
      ساکت باش بدار ببینیم موضوع چیه!!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 2
      خفه بینیم بابا اصلا خودت فهمیدی چی گفتی کیسه کش . از کیسه کش بیسواد بیشتر از این انتظار نمیره. چه ربطی داره .
  • ولی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    52 3
    من که سر درنیاوردم.فقط اینو میدونم ملت نشستن چهارزانو و خیلی خوشگل دارن نابودی ایرانمان را در همه حیطه ها نظارت می کنند.
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 1
      مگه فوتبال چی هست که نابودی ایران رو ببینیم؟!!!! ایران در کشتی آزاد و فرنگی چند روز پیش نایب قهرمان جهان شد. عربستان با این همه ادعا گمانم اصلا هیچ مدالی توی بازی های هانگژو تا حالا نداره حتی یه برنز هم نگرفته.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    20 0
    اینا با بی مدیریتشون به معنای واقعی نقش دشمن را ایفا می کنن
  • ... IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    7 0
    اخه اونا تاج ندارن و اگه تعطیل نشه احیانا پرسپولیس یا قهرمان نمیشه یا دیر قهرمان میشه به اون خاطر باید تعطیل بشه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    19 1
    شما همیشه کلاهتان را بالا بذارید با فلسطینی که با اسرائیل هم بازی میکنه خودتو مقایسه نکن
  • ابراهیم IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    2 1
    تیم سوگلی حکومت در وضعیت خوبی نیست لیگ باید تعطیل بشه تا لنگ به ثبات برسه یا نه؟غر غر نکنید همینه که هست😂😂😂
  • ازگارد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    4 2
    این تعطیلی‌ها برای اینه که خانم‌ها به ورزشگاه‌ها نرند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    یک آدمی که ریس لیگ ایرانه صحبت هاش مثل چاله میدان میمونه خودشو محق ریاست میدونه دیگه چه انتظاری دارین
  • ابو IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 1
    راس فوتبال ما قرارداد تركمانچاي با ويلموتس بست تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل ! ! !
  • رضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 1
    ببینید دوستان خیلی ساده هست درک این موضوع. یه سری الان تو راس قدرت این کشور هستن مخصوصا این یکی دوسال که کلا ورزش و هنر در اموزه ها و تفکراتشون یه جوری مسخره بازی هست و با کم اهمیت جلوه دادن موضوع و با به حاشیه راندن این مسایل میخواهند طومار این موضوعات رو بچینن‌ البته اگه ادمین نظر بنده را منتشر کنه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    این ندیریت و این سیستم در همه قسمتها کشور نابود خواهد کرد
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    برای اینکه تیم های لیگشون در اوج دولتی بودن کارشکنی هم نمی کنند تا جوانان ناامید شوند. خوبه باید اولویت جوانان و تیم های امید باشد
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    اگه لیگ تعطیل نمیشد باز ی عده دیگه نق میزدن
  • رزمنده گمنام IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    وقتی سیستم حاکمیتی از یک ی مثل تاج با اون همه خسارات مالی و معنوی بابت پرداخت پول هنگفت از جیب ملت و بیت المال بجای توبیخ و زندان و پرداخت خسارت دوباره حمایت و به ریاست فوتبال میرسند دیگه چه توقعی از فوتبال درپیتی ایران دارید
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    تعطیلی لیگ نتیجه باشگاه سالاری است. الآن اگر لیگ تعطیل نبود باشگاههایی که بازیکن در تیم امید دارند چه غوغایی به پا می‌کردند. جالبش اینه که همین مطبوعات و رسانه ها هم در آن صورت آن وری غش میکردند.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    جمع کنین ابن فوتبال .چی به ماهامیرسه غیراینکه بودجه مملکت خرج اینا بکنن .فوتبال برای هرکی نفع داره جوش بزنه
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    تاج یدوره بود چکار کرد ؟ وقتی بار دوم با حمایت و چراغ سبز چند رده بالا اومده است داستان همین میشه
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    فوتبال بی صاحب یعنی همین دیگر چه انتظاری دارید
    • بشار عبدالواحد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      بی صاحاب خودتی . به ما توهین نکن
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      مملکت
  • حسن IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    مدیریت آبکی تاج ، واقعا قحط رجاله
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    خب الان لیگ رو اگه تعطیل نمیکردن پرسپولیس و استقلال و سایر تیم ها بازیکن میدادن ؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 1
    از تاج ماله کش ونبی چاخان و امیر مافیا ... چه انتظاری دارید؟! یه پولی هست دورهم میزنند به بدن مثل سابق الآن کفاشیان چرا اینقدر پولدار شده سه ساله قبرس زندگی میکنه
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 1
    چرا درِ این فوتبال حیف نون کن رو نمیبندین!!! قراردادهای میلیاردی، بازیکن های دوزاری! بازیهای افتضاح، مدیریت مفتخور، این فوتبال تهش سوراخه هرچی پول توش بریزی فایده نداره، کلا باید مدیریتش عوض بشه اونم گازنبری
  • ارش IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    ایران بهترین کشور برای برگزاری فوتبال هست .مثالا قطر و اروپا چی داره که ما نداریم .ورزشگاه ازادی خیلی عالی هست .ما .باشگاه فوتبال خیلی داریم فقط باید دعوت کنیم تازه جهانی هم میان ایران بازی میکنن.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    2 1
    مگه فلسطین لیگ فوتبال داره ؟؟؟؟ بیپاره مردم ایران و سهامداران بورس
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    وقتی اختیار تیم ملی و امید به گروهبان قندلی و گروهبان مندلی سپرده بشه انتظاری بیشتر از این نمیتونید داشته باشید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس