تیمی الدحیل

نگاهی به اسامی بازیکنان تیم فوتبال الدحیل قطر مشخص می‌کند این تیم از بازیکنان خارجی زیادی در ترکیب خود سود می‌برد.

سرویس ورزش مشرق - باشگاه الدحیل قطر که در حال حاضر در رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ فوتبال حرفه‌ای قطر قرار گرفته غیر از دروازه در پست‌های دفاع، هافبک و حمله بازیکنان خارجی زیادی را در جمع نفراتش دارد.

۳ مهاجم از سه قاره!

این تیم در خط حمله ۳ مهاجم فرانسوی، کنیایی و برزیلی دارد که تا پایان هفته چهارم از حضور مهاجم فرانسوی و کنیایی خود در هر چهار مسابقه استفاده کرده است.

«ادمیلسون جونیور» مهاجم ۲۹ ساله برزیلی تیم الدحیل هنوز در شرایط مسابقه نیست و در چهار بازی اول حتی یک دقیقه هم بازی نکرده و روی نیمکت هم حضور نداشته است.

اما مهاجم کنیایی این تیم «مایکل اوگادا» در چهار بازی به مدت ۲۷۸ دقیقه به میدان رفته که در سه دیدار از ابتدا در ترکیب الدحیل حضور داشته است. اوگادو ۴ گل نیز برای تیمش به ثمر رسانده است که از این نظر خطرناک نشان می دهد.

اما مهاجم فرانسوی الدحیل «ایساک لیحاجی» نیز در چهار بازی اخیر الدحیل ۱۳۴ دقیقه در زمین حضور داشته و یک گل نیز به ثمر رسانده است. او تنها در یک دیدار الدحیل مقابل العربی در زمین حریف از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت.

خطر جدی در کمین پرسپولیس؛ دورخیز هافبک ۱۷ گلۀ سابق بارسا برای گلزنی به بیرانوند/ حریف قطری پرسپولیس با ۸ خارجی از ۴ قاره!

۲ هافبک خطرناک + کوتینیو!

اما تیم الدحیل در خط هافبک خود ۳ بازیکن خارجی دیگر با ملیت‌های برزیلی، فرانسوی و ایتالیایی را همراه دارد که از این سه بازیکن «فیلیپه کوتینیو» بازیکن سابق بارسا در روزهای گذشته حسابی خبرساز بود. فوتبالیستی که با حضوری موفق در اینترمیلان ایتالیا معروف شد، به لیورپول رفت و از آنجا چشم بارسایی ها را گرفت تا یک فصل هم در بایرن مونیخ توپ بزند. او پس از بازگشت مجدد به بارسا راهی آستون ویلا شد و بعد از ۲ فصل بازی در لیگ جزیره سرانجام از فوتبال لیگ برتر قطر سردرآورد. بازیکنی ۳۱ ساله و آماده که مربی آرژانتینی الدحیل او را آماده بازی برای دیدار با پرسپولیس کرده است. این بازیکن که گفته می شد مصدومیت هم دارد با وجود برطرف شدن مصدمیتش در دیدارهای اخیر به میدان نرفته تا به بازی با پرسپولیس برسد. او تنها در ۴ فصل حضورش در بارسا جمعا ۱۷ بار موفق به گلزنی در پست هافبک شده است و از این نظر خطر جدی برای باز کردن دروازه بیرانوند به شمار می رود.

«ابراهیم دیالو» ۲۴ ساله فرانسوی نیز در سه دیدار ابتدایی این فصل به مدت ۲۲۶ دقیقه به میدان رفته و توانسته دو گل نیز برای الدحیل به ثمر برساند که این در ۴ دیدار برای یک هافبک آمار خوبی بشمار می رود.

دیگر هافبک خارجی این تیم «قادر بامبا» ایتالیایی است که با ۲۱ سال سن در یک دیدار به مدت ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفته است.

دو مدافع آسیایی اروپایی

اما شاگردان هرنان کریسپو مربی ۴۸ ساله آرژانتینی تیم الدحیل در جمع مدافعان خود نیز دو بازیکن خارجی دیگر دارند. «روبند سمدو» و «مون هوان کیم» مدافعان ۲۹ و ۲۸ ساله پرتغالی و کره‌ای تیم الدحیل هستند که تا اینجای رقابت‌های ابتدایی برای تیم قطری به میدان رفته‌اند.

سمدو در ۳ دیدار اول تیمش (از مجموع ۴ هفته ابتدایی لیگ قطر) ۲۴۵ دقیقه در ترکیب تیم حضور داشته و کیم کره ای نیز در هر چهار بازی از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفته و ۳۵۲ دقیقه برای الدحیل بازی کرده است.

یادآور می‌شود؛ دیدار تیم‌های الدحیل و پرسپولیس در چهارچوب هفته دوم گروه E روز دوشنبه دهم مهرماه از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود. ضمن اینکه تا اینجا تیم الدحیل با یک امتیاز در رده سوم و پرسپولیس بدون امتیاز در رده چهارم جدول گروه E قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    3 0
    به ضرس قاطع میگم پرسپولیس میبازه
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اگر یکی در سطح برانکو با دانش و علم بود شاید می تونستن ییرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس