1

عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی به جای محکومیت اقدامات تروریستی تنها به بیان یک تسلیت ساده بسنده کرد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۵ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که حمله تروریست‌ها به یک مقر پلیس در شرق کشور و شهادت ۱۱ نفر از افسران انتظامی و سربازان وظیفه، پیام‌های بی پایان آمریکا؛ از برجام تا باب المندب، بازی جنجالی؛ پر از شکایت و بیانیه! و یمن حاکم دریای سرخ در صفحات نخست روزنامه‌ها برجسته شده است.

ساعت ۲ بامداد جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ باز هم روزی تلخ برای ایران رقم خورد. گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی خود مسئولیت حمله‌ به مقر فرماندهی نیروی انتظامی راسک را برعهده گرفت. در این عملیات تروریستی ۱۱ افسر و سرباز کلانتری راسک در استان سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیدند. آنطور که این گروه تروریستی اعلام کرده، به دلیل اعدام چهار تن در ۲۲ آبان گذشته، تصمیم به عملیات انتقامجویانه گرفته‌ و به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در راسک حمله کرده است.

سیستان و بلوچستان در یکسال اخیر شاهد، شهادت تعداد قابل توجهی از ماموران انتظامی بوده است. حمله به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان کوچیک راسک نیز جدای از یکسال گذشته این منطقه نیست. ا این وجود یک سوال مهم این است که روند ضدامنیتی چگونه توانسته همچنان خود را در سیستان و بلوچستان حفظ و هرازگاهی رویداد ضدامنیتی تولید کند. برای درک دقیق این روند، باید مکانیزم تولید و زایش اقدامات ضدامنیتی در جنوب شرق را خوب فهم کرد.

سخنان عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی گره از ماجرا باز می‌کند، او روز گذشته به جای محکومیت اقدامات تروریستی تنها به بیان یک تسلیت ساده بسنده کرد، روزنامه هم‌میهن ارگان سیاسی اصلاح‌طلبان رادیکال سخنان این فرد را پوشش کامل داده و نوشته است:

در سیستان‌وبلوچستان نیز اگرچه در جنوب استان از اهل‌سنت فرماندار و بخشدار گذاشته‌اند، اما در زاهدان که مرکز استان است جای اهل‌سنت در پست‌های مدیریتی خالی است. در یک اداره سیصد نفری، ده یا پانزده نفر اهل‌سنت حضور دارد. در مرکز کشور نیز اهل‌سنت در وزارتخانه‌ها حضور ندارند. مسائل استان وابسته به مرکز کشور هستند و زمانی‌که ما با مرکز کشور ارتباط نداریم طبعاً مشکلاتی داریم.

بالارفتن پرچم تجزیه‌طلبی بیخ گوش عبدالحمید!/ بازارگرمی ظریف برای روحانی تا شب انتخابات ادامه دارد

تقلیل اقدامات تروریستی به مسائل منطقه‌ای از سوی عبدالحمید ساده سازی ماجرا و پاک کردن خون شهدای ترور است، کما اینکه احتمالا امام جمعه مسجد مکی هنوز فراوش نکرده است که تا همین یک سال پیش کنار گوشش در نطق روز جمعه پرچم تجزیه‌طلبی از سوی تروریست‌ها بالا می‌رفت! اقعیت آن است که ناآرام‌سازی استان سیستان و بلوچستان تک عاملی نیست و چشم‌پوشی از سایر عوامل شبکه‌ای باعث خطا در محاسبه می‌شود. این وضعیت باعث شده است که عبدالحمید از سوی اذهان عمومی با این پرسش روبرو شود که از زاویه دید مسجد مکی شهادت چند مأمور مظلوم راهور ترور خوب و هوشمند باهدف دامن زدن به اغتشاشات محسوب می‌شود یا یک ترور کور در حوالی انتخابات آتی است؟ هر پاسخی از جانب ایشان معمای آشوب‌های چندماهه در شهر زاهدان را حل کرده و مشخص می‌کند چه کسی این‌بار پشت ماشین ترور نشسته است.

روند مسایل ضدامنیتی در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که مجموعه عوامل از داخل در کنار، عناصر تروریستی و منافق در کنار مرز همراه با سازمان‌های اطلاعاتی دشمن پشت یک میز در کنار هم نشسته‌اند و نمی‌توان تنها یک فاکتور را عامل ترور خواند!

فیلم/ بالا رفتن پرچم تروریست‌ها در نماز جمعه عبدالحمید

ظریف سپربلای روحانی در انتخابات

نزدیک به یک ماه قبل حسن روحانی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و نام نویسی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری طی بیانیه ای تاکید کرد که حرکت در مسیری سخت و ناهموار را آغاز کردم. نمی‌توانم در این شرایط حساس کنج عافیت و عزلت را ترجیح دهم. برای بن‌بست‌شکنی باید از دوگانهٔ خانه و خیابان فراتر رفت.

پس از ثبت‌نام رئیس‌جمهور سابق به یک‌باره فعالیت‌های انتخاباتی اعضای کابینه روحانی افزایش یافت، از جمله جواد ظریف که گاه و بیگاه با اظهاراتی جنجالی سعی دارد نقش دولت تدبیر و امید را در آسمان سیاست‌ورزی ایران پررنگ کند! روزنامه شرق به نقل از نوبخت درباره فعالیت انتخاباتی وزیر سابق خارجه نوشته است:

در شرایط کنونی کشور متأسفانه هرگونه موضع‌گیری، سخنرانی یا مصاحبه یک برداشت و رفتار سیاسی تلقی می‌شود؛ کمااینکه در ادوار گذشته هر زمان که محمدجواد ظریف دست به سخنرانی یا اظهارنظری زده، از آن رنگ و بوی سیاسی استخراج شده است. بنابراین من مخالف فضاسازی انتخاباتی از دل این مواضع هستم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه افزوده است:

با توجه به بحران کنونی در داخل و سطح منطقه، یقین بدانید کماکان برجام از مهم‌ترین سرفصل‌های سیاسی و دیپلماتیک کشور است، حتی اگر به واسطه جنگ حماس و اسرائیل یا جنگ اوکراین و همچنین تحولات بعد از تحولات پاییز و زمستان سال گذشته امیدها برای احیای توافق هسته‌ای کمرنگ‌تر از گذشته شده باشد. خود دولت رئیسی بارها و بارها درخصوص کمبودها و کاستی‌های کشور به مسئله تحریم‌ها اشاره کرده است. نباید فراموش کنیم که در یک مسئله ساده‌ای مانند کمبود شیرخشک، سخنگوی دولت از فشار و تحریم آمریکا گفت.

بالارفتن پرچم تجزیه‌طلبی بیخ گوش عبدالحمید!/ بازارگرمی ظریف برای روحانی تا شب انتخابات ادامه دارد

کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند که کابینه روحانی برای رئیس خود مشغول به بن‌بست شکنی هستند؛ البته این فشار سیاسی برای بازکردن معبر برای حسن روحانی فایده‌ای ندارد، اخیرا ناصر قوامی نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفته است: آقای روحانی باید شرایط را در نظر بگیرد. او باید بداند که هیچ اقبالی ندارد و بهترین راه برای او این است که نه خودش نامزد خبرگان بماند و نه فهرستی در انتخابات مجلس بدهد، اکنون مردم از اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند و توجهی ندارند که اصلاح‌طلبان می‌خواهند چه کار کنند چه رسد به آنکه به نیروهای ناشناسی که خود را به عنوان اصلاح‌طلب جا می‌زنند، رأی دهند.
قوامی در ادامه با افشاگری ویژه پرده از روابط روحانی و ظریف برداشته و می‌گوید: آقای روحانی آقای ظریف را هم جلو انداخته است تا حامی‌اش باشد، به این خیال که مثلاً ظریف چهره‌ای است که مورد توجه مردم قرار دارد؛ در صورتی که اصلاً این‌طور نیست و ظریف هیچ جایگاهی در بین مردم ندارد. او صرفاً بلد است خوب توجیه کند. بنابراین ظریف هم نمی‌تواند کمکی به روحانی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    6 1
    نتیجه مماشات با امثال عبدالحمید این میشه -بالا رفتن پرچم تجزیه طلبی- ظریف هم هر حرفی دلش بخواد میزنه بدون اینکه نگران باشه که حرفهاش ضربه به منافع ملی میزنه-قوه قضاییه خوابی یا بیدار؟؟!!
  • ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    4 0
    ای کاش مسئولین یه اپسیلون غیرت و وطن دوستی سیاستمداران ترکیه را داشتند که مرز را دیوار می کشیدند
  • ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    5 0
    عبد الحمید انشا الله خودت روزی طعمه این کفتارها بشی امین کی از دست ابو موسی اشعرها نجات پیدا می کنیم😠😡😈✊👊
  • ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    4 1
    این منافق خودش راس فتنه ست. انتظار دارین این اقدامات رو محکوم کنه؟
  • صداقت ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    23 2
    مرگ بر تو عبدالحمید شیطان سیستان و مسجد ضرار
    • ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      9 1
      تمام بدبختیها و نا آرامیهای فعلی استان سیستان زیر سر این عبدول النفاق است
  • ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    دعا بخشی از خلوت با درون است که شما با دیگران همراه میشید تا همه یکی بشید اما برای خلوت با درون خودتان دعایی که با خدا می کنید شما را به خودتان می رساند این را به مردم در مساجد و همه جا بگید همان طور که یک سفر زیارتی بر عکس سفر تفریحی همین ویژگی را دارد مهمه چون طرف دیگر می خواهد تنها در خود ماندن را مقابل دعا بگه شما این را به مردم بگید خودت بخون
  • ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    4 1
    لعنت بر عبدالپلید
  • ایرانی ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    5 1
    یکی به ظریف بگه؛ ضعیف جان اون دگمه ای که آمریکا باهاش کل سیستم دفاعی ایران رو از بین میبرد مثل کلید حسن روحانی زنگ زده و کار نمی کنه🤪🤪🤪
  • ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 2
    مردم جواب این دو گانه را خواهند داد که شما که منزل دور از آلودگی دارید و بسیار حساس هستید و اهل مراعات همانگونه در دوران کرونا . برای سلامتی وجودتان بهتر است منزل را ترک نفرمائید . اطلاعیه سازمان مربوطه
  • ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    8 1
    اکثریت بزرگی از این اصلاح طلبان منافقین مخفی هستند و کارشان ایجاد تشنج و تحریک مردم است . فرمانده نیرو دریایی ارتش از برادران اهل سنت است و بعد این روزنامه اصلاح طلب تهمت تبعیض میزنه .
  • ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    10 1
    عبدالفتنه ماهیانه ۴ میلیارد تومان خرج ۴ زن رسمی و ۲۵ ... و ۱۵۰ دختر و پسر و نوه و نتیجه هایش هست. باید پرسید این پولها را از کجا میآورد. مسجد نفاق را باید بست و چراغ لانه تروریستها باید خاموش شود. عبدول الفتنه با آن صدای ناهنجارش که روی اعصاب میره حتی حاضر نشد نامرد عمل تروریستها را محکوم کند چون خودش میدونه همه تروریستها نوچه هاش هستند.
  • سید فروزان ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    9 0
    تا چه زمانی باید ناظر چرت و پرت نویسهای هم میهن و شرق و آرمان و غیره باشیم ؟؟؟؟ هم میهن دارد علنا تفرقه اندازی و جو سازی انجام میدهد و هیچ ارگانی جلوی این کثافتهای منافق را نمیگیرد .
  • ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    17 1
    صدای زشت و ناهنجار و کریح این عبدالفساد را که میشنوم از زمین و زمان متنفر میشم.
    • ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      3 1
      صدای ناهنجارش بخاطر مصرف خشکیاکه.
  • ایرانی ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 3
    تو این دو ساله که اوضاع معیشتی گند زده شده.
  • امید ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    7 0
    عبدالحمید شاید سر مار نباشه اما مسجد مکی آبشخور مار هست.
  • ابوالفضل ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 8
    یکی از خودتونه مولوی
  • عباس خسروی ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    10 0
    آقای ظریف شما که جیبتان را پر کردید تا چند پشتتان هم نیاز مالی ندارند، در سال‌های بعد از جنگ هم که به ایران آمدید همیشه مناصب چرب و چیلی هم داشتید و هیچ غلطی که به نفع مردم و کشور باشد نکردید حالا دم پیری و معرکه گیری. تا حالا چه گلی سر این امت گذاشتید که می خواهید از این به بعدبکنید؟ اگر خدارا می شناسید و اگر به حساب و کتاب اعتقاد دارید دست از سر این امت مظلوم بردارید و بروید یک گوشه ای با خود و خدای خود خلوت کنید و با خود محاسبه کنید در این چند سال چه غلطی کردید که حالا دوباره فیل تان یاد هندوستان کرده و دوباره به جون این امت افتادید سیر نشدید؟ چقدر شما طماع و حریص و فریب کارید؟
  • ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    5 1
    از آقای ظریف و روحانی شجاع که استاد حل مسائل سخت و پیچیده و حضور در بین مردم هستند خواهش داریم حضورا تشریف ببرن سیستان و بلوچستان و از نزدیک مشکلات رو حل کنن،مخصوصا مرزها !
  • علی ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    12 2
    قیافه عبدل مثل شیطانه
  • ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    بحثی نیست که ن تنها در سیستان و بلوچستان بلکه در دیگر استان‌ها هم مشارکت مردم محلی عامل انسجام در استان می‌شود. در استان‌های دیگر کمک و بیش این اتفاق افتاده است. ترکیب دولت هم از کلیه استانهاست، البته نباید انتظار داشت بغیر از بومی نباید شخص دیگری را پذیرفت. کما اینکه وزرا و غیره هم بندرت بومی تهران هستند. اما در مورد شرایط سیستان و بلوچستان ب تامل بیشتری نیاز داریم. افراد مسئول نباید تحت تاثیر دشمنان و یا نفوذی آنها باشند. افرادی که ب این کشور وفادار و حامی مسلمانان هستند باید برگذیده شوند. کسانیکه تحت نفوذ و یا یاغی هستند جایی در اداره امور استان‌ها نباید داشته باشند.
  • ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    10 1
    اگه این آدم در کشورهای اروپائی و غربی زندگی می کرد و بر خلاف منافع آن کشور حرف اضافه ای می زد چوب تو آستینش می کردن
    • ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      10 1
      دقیقأ ، ضمن اینکه تحقیقات در مورد منبع درآمد مالی آقای عبدول بعمل میأمد. ایشان با احتساب چند زن رسمی و یک دوجین .... و دهها پسر و دختر و .. مخارج ماهیانه اشون بالای میلیارد است که معلوم نیست از کجا میآید.
  • ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    9 1
    اون پرچم تجزیه طلب واقعاً خنده داره . یه مشت قاچاقچی و مواد فروش بیسواد میخوان کشور مستقل تشکیل بدن .
  • ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    2 2
    نظام ما همه ی هم و غمش شده آمریکا و اسرائیل یا غزه و فلسطین اونوقت ی عده جانی آدمکش بی وجدان خون برادران نظامی مارو ک همه از فرزندان قشر ضعیف جامعه هستند می‌ریزند
  • ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    10 0
    ای کاش یکی از دوستان و نزدیکان و ارادتمندان به برخی از این امتحان و آزمایش پس دادهایی برجامی و ... و ... دلسوزانه و عاجزانه و... پیشنهاد می دادند: که در این شرایط جهانی و داخلی و...، کنج عافیت و عزلت گزینی خیلی از شماها می تواند، بهترین کار اخروی و دنیایی شما باشد.‌! چرا که؟ ظاهرا شماها برای خدمت به دین.‌ انقلاب، ایران و مردمانش هر آنچه را در چنته داشته اید. به شکل مخفی و آشکار حتی با بوق و کرنا رو کرده، و می کنید. پس لطفا بار دیگر و بیش از این خود و ما مردم مصیبت دیده از انواع و اقسام روش های برجامی و عکس گرفتن های خود با کدخدایی های کذایی و نوکرها و نوچه های اروپایی اش به بهانه تصویب قرارداد برجامک و... شرمنده نکنید، و به زحمت نیفتید! که واقعا دیگه طاقت شنیدن و دیدن اینگونه خبرها و صحنه ها را نداریم. واقعا ما مردم در سنوات گذشته به ویژه ۸ ساله مورد نظر تان هم پایین، وسط و بالای کارهای شما را با پوست و گوشت و استخوان لمس کرده و دیدیم! و دهها سال آتی هم مسائل و مصیبت های برجامی شماها را لمس خواهیم کرد!! پس شما را به خدایتان ما را رها کنید. و شما به خیر و ما هم به سلامت تا قیامت... ما را رها کنید.،/ علی برکت ا...به آدم های نصیحت و پندپذیر، خواه آن پند از۷ دوست باشد. و یا دشمن فرضی. و یا آن نصیحت از یک مدعی عقل کل باشد، و یا یک کودک و...، به هر حال دلمان برای آخر و عاقبت برخی ها که با خدمات چندین ساله شان ما را شرمنده خود کرده اند. !!!! خیلی بیشتر از خودمان می سوزد./
  • مهران ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    6 1
    با سلام حسن روحانی به همراه ظریف هر دو باید محاکمه شوند. وقتی قوه قضائیه خائنین به این کشور و نظام را محاکمه نمیکند، آنها طلبکار هم میشوند.
  • مهدی ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    9 0
    آنقدر با این مردک وهابی نوکر امارات و انگلیس مماشات بکنید که سیستان و بلوچستان به اشوب بکشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس