نگرانی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره همکاری‌ مسکو-پیونگ‌یانگ

وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بیانیه‌ای مشترک «نگرانی شدید» خود را درباره تصمیم روسیه و کره شمالی برای افزایش همکاری‌های نظامی ابراز کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه کره جنوبی امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به همراه همتایاین کره جنوبی و ژاپنی «نگرانی شدید» خود را نسبت به گفت‌وگوهای بین روسیه و کره شمالی درباره همکاری‌های نظامی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که « بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی و یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن، در نشستی کوتاه روز جمعه توافق کردند که به هر گونه اقدامی که امنیت منطقه را تهدید می کند و نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل باشد، قاطعانه پاسخ دهند.»

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته گذشته در سفری ۵ روزه به روسیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره همکاری های نظامی گفتگو کرد.

مقامات آمریکا و کره جنوبی ابراز نگرانی کرده‌اند که سفر کیم جونگ‌اون به روسیه، به مسکو اجازه می‌دهد که با به‌دست‌آوردن مهمات و تسلیحات نظامی از کره شمالی، ذخایر رو به کاهش خود برای جنگ در اوکراین را تکمیل و پُر کند.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی چهارشنبه گذشته گفت که اگر روسیه به کره شمالی کمک کند تا برنامه‌های تسلیحاتی خود را در ازای کمک به جنگ اوکراین افزایش دهد، این یک «تحریک مستقیم» خواهد بود و سئول و متحدانش بیکار نخواهند ماند.

رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند رهبر کره شمالی در سفر اخیر خود به روسیه با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه دیدار و درباره افزایش همکاری‌های نظامی و نیروهای نظامی دو کشور و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

کیم جونگ اون ۱۳ سپتامبر با دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به این کشور سفر کرد.

کیم جونگ اون ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) با دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با قطار وارد ولادی‌وستوک در شرق روسیه شد. پوتین در پایگاه فضایی واستوچنی از رهبر کره شمالی استقبال کرد و پس از بازدید مشترک از این پایگاه، سران کره شمالی و روسیه گفت‌وگوی کوتاهی با حضور خبرنگاران انجام دادند و پس از آن گفت‌وگوهای ۴ ساعته و دو نفره و پشت درهای بسته آنها آغاز شد.

از گفت‌وگوهای محرمانه و ۴ ساعته پوتین و کیم جونگ‌اون تاکنون جزئیاتی منتشر نشده، اما در گفت‌وگوی با حضور خبرنگاران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خطاب به کیم جونگ‌اون گفت: بسیار خوشحالم که دوباره شما را می بینم و میزبان شما در روسیه هستم. این بار، همانطور که قول داده بودم، در پایگاه فضایی واستوچنی ملاقات می‌کنیم. دیدار ما در زمان خاصی است، یعنی ۷۵ سال پس از ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور؛ روسیه (اتحاد جماهیر شوروی ساق) اولین کشوری بود که کره شمالی را به رسمیت شناخت. ما باید درباره تعامل اقتصادی، مسائل بشردوستانه و درباره وضعیت منطقه گفتگو کنیم.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم با بیان اینکه «برای کره شمالی، روابط با روسیه اولویت اول است» افزود: اطمینان دارم که این دیدار روابط دو کشور را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. کره شمالی خواهان توسعه بیشتر روابط با روسیه است و از تصمیمات این کشور حمایت می‌کند. ما در مبارزه با امپریالیسیم در کنار روسیه هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    آب یخ عزیزم معجزه میکنه!! خخخخخخ
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس