کد خبر 1529186
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
نگرانی تایوان از رزمایش‌های نظامی چین

تایوان ضمن ابراز نگرانی از افزایش رزمایش‌های نظامی چین، آن را «غیر طبیعی» عنوان کرد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع تایوان، افزایش فعالیت‌های نظامی چین در اطراف این جزیره را «غیر طبیعی» توصیف کرد و هشدار داد که خطر یک درگیری تصادفی و «خارج شدن اوضاع از کنترل» را افزایش می‌دهد.

براساس گزارش الجزیره انگلیسی، طی دو هفته گذشته، ده‌ها هواپیمای جنگنده، پهپاد، بمب‌افکن و هواپیماهای دیگر و همچنین کشتی‌های جنگی و ناو چینی شاندونگ در خارج از تایوان که به‌طور دموکراتیک اداره می‌شود، مشاهده شده‌اند که پکن آن را قلمرو خود می‌داند.

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان روز شنبه گفت که خطر یک درگیری تصادفی چیزی است که ما بسیار نگران آن هستیم.

چیو در گفتگو با خبرنگاران گفت: «خطر فعالیت‌های مربوط به هواپیما، کشتی و سلاح افزایش خواهد یافت و هر دو طرف باید توجه کنند. کشتی‌های جنگی فرماندهی جنوب و شرق چین با هم در سواحل شرقی تایوان در تمرین‌های رزمی ظاهری فعالیت می‌کنند.

چیو گفت که وقتی ناو هواپیمابر شاندونگ چین در دریا بود، که تایوان برای اولین بار در ۱۱ سپتامبر گزارش داد، به عنوان «نیروی مخالف» در رزمایش ها عمل می کرد. سون لی فانگ، سخنگوی وزارت دفاع تایوان ادعا کرد که نیروهای فرماندهی شرق چین نیروی مهاجم هستند که سناریوی نبرد را شبیه‌سازی می‌کنند.

روز دوشنبه، وزارت دفاع تایوان گزارش داد که ۱۰۳ هواپیمای جنگی چینی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته در اطراف جزیره تحت رصد قرار گرفته اند. ده‌ها هواپیمای دیگر از روز دوشنبه شناسایی شده‌اند و بسیاری از آنها برای مدت کوتاهی از یک خط میانی که تنگه تایوان نامیده می‌شود، یک آبراه ۱۸۰ کیلومتری (۱۱۰ مایلی) که جزیره را از چین جدا می‌کند، عبور کرده‌اند.

صبح روز جمعه، وزارت دفاع چین با انتشار نقشه ای که مسیر پرواز ۱۷ هواپیما از خط میانه را نشان می دهد، اعلام کرد ۳۲ هواپیمای چینی در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس