رونمایی تایوان از اولین زیردریایی بومی خود با هدف مقابله با چین

در بحبوحه تشدید تنشها در بر سر تایوان، رئیس جمهور این منطقه خودمختار از اولین زیردریایی بومی این کشور که با هدف مقابله با چین ساخته شده است رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌ها در بر سر تایوان و تلاش تایپه برای تقویت توان نظامی خود در برابر چین، این جزیره خودمختار از اولین زیردریایی بومی رونمایی کرد.

چین تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و همواره تاکید کرده است این منطقه یک روزی تحت حاکمیت چین قرار خواهد گرفت و به سرزمین اصلی چین ملحق خواهد شد.

«تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان شخصا در مراسم رونمایی از این زیردریایی بومی حضور یافت و از آن رونمایی کرد.

وی بعد از رونمایی از این زیردریایی بومی گفت: «تاریخ همیشه این لحظه را به خاطر خواهد آورد.»

وی اضافه کرد: «ایده ساخت یک زیردریایی بومی پیش از این به عنوان یک کار غیرممکن ارزیابی شده بود اما ما آن را انجام دادیم.»

بی بی سی گزارش داد: ساخت یک زیردریایی داخلی یکی از اولویتهای طولانی مدت ارتش تایوان بوده اما در دوره ریاست جمهور تسای این تلاشها تقویت شده بود چرا که او بودجه نظامی این جزیره خودمختار را دو برابر کرده بود.

این زیردریایی دیزلی-برقی ۱.۵۴ میلیارد دلار هزینه روی دست تایوان گذاشته است و پس از چندین آزمایش مختلف تا پایان سال ۲۰۲۴ به نیروی دریایی این کشور تحویل داده خواهد شد.

نام این زیردریایی «هایکون» است که از یک ماهی عظیم الجثه در فرهنگ اساطیری چینی که پرواز هم می‌تواند کند گرفته شده است.

به گفته مقامات تایوانی، یک زیردریایی دیگر از همین کلاس نیز در دست ساخت است و ارتش تایوان قصد دارد ناوگان دریایی خود را به ۱۰ زیردریایی مجهز کند.

درحالیکه مقامات چینی هرگونه طرح حمله نظامی به تایوان را رد کرده‌اند و تحلیلگران نیز قریب الوقوع بودن هرگونه اقدام نظامی در تنگه تایوان را بعید می‌دانند دریاسالار «هوانگ شو کوانگ» مدیر برنامه این زیردریایی هفته گذشته به خبرنگاران گفت که هدف این است که از هرگونه تلاش چین برای محاصره تایوان، تهاجم یا تحمیل محاصره دریایی جلوگیری شود.

رونمایی تایوان از اولین زیردریایی بومی خود با هدف مقابله با چین + عکس

رونمایی تایوان از اولین زیردریایی بومی خود با هدف مقابله با چین + عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مشرق فرصت خوبی هست که به یک خائن درب ورودی زیردریایی رو نشون بدی.!عجیبه که یک جاسوس خائن که چشم امید جورج سوروس بود وهست ندونه زیردریایی درب ورود هم داره /// تنها هنرش خیانت و مِش بوده و هست اما دریغ از یک ارزن عقل و شعور و فهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس