کد خبر 1525468
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
تایوان از تحرکات نظامی چین نزدیک خود خبر داد

وزارت دفاع تایوان ضمن اشاره به عبور ناوگروه نیروی دریایی چین از نزدیک این جزیره، گفت که یازده فروند هواپیمای جنگی این کشور نیز وارد محدوده شناسایی پدافند هوایی تایپه شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌های سیاسی و نظامی پکن با تایوان، بار دیگر از تحرکات نظامی ارتش در آسمان و آب‌های اطراف این جزیره خبر می‌رسد.

وزارت دفاع تایوان امروز (دوشنبه) خبر داد که یک ناوگروه نیروی دریایی چین به رهبری ناو هواپیمابر «شاندونگ» روز دوشنبه از ۱۱۱ کیلومتری جنوب شرقی تایوان عبور کرده و برای انجام تمرینات نظامی به غرب اقیانوس آرام وارد شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که از حدود ساعت ۵:۴۰ صبح به وقت محلی، مجموعاً ۱۱ فروند هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های «جِی-۱۶» را که در حال انجام عملیات در اطراف این جزیره بودند، شناسایی کرده است.

وزارت دفاع تایوان با بیان اینکه هواپیماهای جنگی چین وارد محدوده شناسایی پدافند هوایی این جزیره شدند، گفت که ارتش تایپه نیز شناورها و جنگنده‌های خود را برای نظارت بر اوضاع گسیل کرد.

پیش از این،‌«راب ویتمن» نایب رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، که در رأس هیأتی از قانونگذاران این کشور به تایوان سفر کرده بود، مدعی شد که واشنگتن موظف به کمک نظامی به تایپه و اجرای قرارداد عقب‌افتاده فروش سلاح به این جزیره است (جزئیات بیشتر).

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس