امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه برزیل دیدار و گفتگو کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با آقای مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با آقای مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از حمایت برزیل از عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس تشکر کرد. وی با اشاره به دیدار بسیار خوب رؤسای جمهور دو کشور ایران و برزیل در ژوهانسبورگ گفت، آماده ایم روابط دو کشور را در چارچوب دوجانبه و نیز بریکس توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه خاص برزیل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت، امسال وارد ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور شده‌ایم و لازمست به این مناسبت برنامه‌های ویژه ای داشته باشیم.

امیرعبداللهیان از همتای برزیلی خود جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت و قرار شد در زمان مناسب مورد توافق برنامه ریزی شود.

آقای مائورو ویرا وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار روابط با ایران را برای کشورش حائز اهمیت دانست و گفت آمادگی داریم روابط دو کشور را در بخش دولتی و خصوصی افزایش دهیم.

طرفین در این دیدار بر ضرورت تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و حمایت از همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس