کد خبر 1528641
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
بیرانوند تنها برنده پرسپولیس در رقابت با رونالدو

در شبی که پرسپولیس برابر النصر حرفی برای گفن نداشت و شکست خورد، علیرضا بیرانوند باز هم مانع درخشش کریستیانو رونالدو شد و تنها مهره موفق سرخپوشان بود.

به گزارش مشرق، شب گذشته تیم فوتبال النصر عربستان در نخستین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه دو بر صفر میزبان خود پرسپولیس را شکست دهد تا در مهم‌ترین بازی خود در دور گروهی این رقابت‌ها به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

نکته جالب توجه در این بازی حضور کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی بود که با حضور در ایران ۴٨ ساعت پر تب و تاب و پر حاشیه را رقم زد. از روزی که قرعه النصر با پرسپولیس برای حضور در دور گروهی این رقابت‌ها در آمد، همه از حضور رونالدو در ایران و تقابل با پرسپولیس نوشتند. از اینکه کشورمان می‌تواند میزبان یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان باشد. اولین واکنش رونالدو بعد از حضور در ایران این موضوع را به خوبی تصدیق کرد در جایی که فوق ستاره پرتغالی ضمن تقدیر از هواداران ایرانی، این استقبال را با شکوه و کم سابقه خواند.

بی‌شک یکی از جذابترین اتفاقات در مورد حضور رونالدو در ایران تقابل مجدد این ستاره با علیرضا بیرانوند بود. این تقابل یادآور دوئل فراموش نشدی این سنگربان با رونالدو در جام‌جهانی ۲۰۱۸ بود. در جایی که در نیمه دوم بازی تیم ملی فوتبال ایران و پرتغال، سلسائو اروپا درحالی که از تیم ملی کشورمان پیش بود صاحب ضربه پنالتی شد و رونالدو پشت توپ قرار گرفت. در نهایت این بیرانوند بود که در پایان این دوئل موفق شد برنده شود و پنالتی فوق ستاره پرتغالی را مهار کند تا همچنان امیدهای ایرانی برای صعود از دور گروهی زنده بماند.

بیرانوند تنها برنده پرسپولیس در رقابت با رونالدو

در مراسم ابتدایی بازی، رونالدو که بازوبند کاپیتانی النصری‌ها را به بازو بسته بود در آخر صف بازیکنان پرسپولیس به بیرانوند رسید و با ستاره پرتغالی با خنده‌ای که بر لب داشت به خوش و بشی کوتاه با سنگربان سرخ‌پوشان پرداخت تا نشان دهد به یاد دارد که اولین و آخرین تقابل خود با این سنگربان چه اتفاقاتی رخ داده است و حالا به تهران آمده که اینبار در تقابل با این سنگربان برنده باشد.

بعد از مصدویمت مهدی ترابی و خروج وی النصری‌ها حملات خود را از سمت چپ پرسپولیس پایه‌ریزی کردند و موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه این تیم ایجاد کردند. در یکی از حملات زهردار این تیم در دقیقه ۲۰ بازی سادیو مانه مهاجم سنگالی این تیم توپ را به روی دروازه پرسپولیس فرستاد اما مرتضی پورعلی گنجی توپ را دفع کرد در ادامه سلطان الغانم روی ضربه ریباند توپ را با ضربه سر درست به جایی فرستاد که رونالدو انتظارش را می‌کشید اما بیرانوند در جایی ایستاده بود که انتظارش را می کشید و موفق شد ضربه سر رونالدو را مهار کند و مانع گلزنی این بازیکن شود تا بار دیگر در دوئل بار رونالدو این سنگربان ایرانی باشد که برنده می‌شود تا رونالدو با عصبانیت با دست به تیر دروازه پرسپولیس بکوبد.

بیرانوند تنها برنده پرسپولیس در رقابت با رونالدو

بیرانوند تنها برنده پرسپولیس در رقابت با رونالدو

۴ دقیقه بعد از این صحنه در سمت مخالف باز هم سادیو مانه برای النصری را حمله‌ای دیگری را پایه ریزی‌کرد که توب وی به رونالدو نرسید و دفع شد. در ادامه توپ دفع شده پورعلی‌گنجی به اوتاویو رسید و او توپ را به سلطان الغنام پاس داد. این مدافع درحالی که رونالدو در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داشت توپ را به سمت دروازه پرسپولیس شوت کرد و بیرانوند این توپ سخت را بعد از برخورد به علی نعمتی در جلوی چشمان کریس مهار کرد تا باز هم آه و حسرت برای این مهاجم پرتغالی به ارمغان بیاورد.

در آخرین دقایق حضور رونالدو در میدان نیز این بازیکن روی پاس مدافع النصر به سرعت از بین دانیال اسماعیلی فر و محمدحسین کنعانی زادگان فرار کرد و خود را به توپ رساند. ستاره پرتغالی که مانه را در گوشه محوطه جریمه به خوبی دید توپ را برای وی فرستاد اما بیرانوند با یک خروج عالی توپ را قطع کرد و در آغوش کشید تا مانع از آن شود که ستاره پرتغالی در این بازی گل‌سازی کند.

در نهایت بیرانوند در شبی که پرسپولیس حرفی برای گفتن مقابل النصر نداشت، بازهم مقابل رونالدو عملکرد خوبی را ارائه کرد تا دوباره برنده دوئل با ستاره پرتغالی لقب بگیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    راست میگه فقط بیرانوند جلوی النصر کم نیاورد مسدو میت ترابی اخراج بازی کن خیلی افتزاحه
  • لنگ حقیر IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 1
    مهره موفقی که دروازه ش از زاویه بسته زیر طاقی باز شد خخخخخخ
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    1 0
    عجب
  • حسن IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 1
    حالم از فوتبال و حواشیش بهم میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس